2020-03-11, 14:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Målsägarbiträdet:

Du har inte gråtit här någon gång men skrattat flera gånger under rättegången. Är det lättare att vara glad än ledsen här?

Tystnad.

– Jag avstår från att svara på det, säger 45-åringen.

Det där sa mycket, "jag avstår från att svara på det". Vilken jävla skitstövel.
Även om han skulle börja gråta under rättegången så bevisar det inte att han är oskyldig. Gråt går ju att fejka.
Citera
2020-03-11, 14:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Målsägarbiträdet:

Du har inte gråtit här någon gång men skrattat flera gånger under rättegången. Är det lättare att vara glad än ledsen här?

Tystnad.

Samtidigt väntat. Om vi nu antar att SD ä r psykopat (slarvigt använt epitet, men i betydelsen "empatilös, egoistisk, grandios") så är ju sånt här med känslor och sorg över andra helt orelaterbart. Han tänker på sig, blir arg för egen del, gråter över sin egen situation.
Han är inte ett skit ledsen för Lena, och han kan inte spela den rollen. Han kör på, och fattar inte hur avvikande hans beteende framstår för andra.
Citera
2020-03-11, 14:20
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Även om han skulle gråta under rättegången så bevisar det inte att han är oskyldig. Gråt går ju att fejka.
Du har fortfarande svårt att se helhetsbilden? Den som även rätten kommer ta ställning till. Ska man inte alls nämna det eller vad menar du? Herregud va du ska va och pilla i allt med ditt trams
Citera
2020-03-11, 14:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Målsägarbiträdet:

Tystnad.

Handen på hjärtat Pablo, skulle du ha trott på några tårar från MGM oavsett om du varit närstående eller ej?
Citera
2020-03-11, 14:33
Medlem
Tror ni han blir ombedd av sina advokater att inte minnas? Nu minns han ju inte ens vad han sagt under förhören, är det en strategi tror ni? Och att han ändrar sin story, det torde ju inte vara en strategi till hans fördel?
Citera
2020-03-11, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Målsägarbiträdet ställer sina frågor i betydligt snabbare tempo än åklagarna.

Målsägarbiträdet ställer nu frågor kring var 45-åringens pool var placerad och om den har flyttats på. 45-åringen berättar att han flyttade poolen i slutet av 2018.

Målsägarbiträdet läser upp flera meddelanden mellan Lena och 45-åringen.
– Det är inte skrivet till dig, utan det är mellan mig och Lena, svarar 45-åringen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-forhoren-med-misstankte-45-aringen-fortsatter-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-har

Märkligt hur SD kan ha mage att vara syrlig i rätten där han är anklagad för mord, och även fått en skarp tillsägelse av domaren.

Jag funderar på målsägarbiträdet här; hon slände ur sig frågor som en kulspruta.
Men vad var syftet? Frågorna är i mångt och mycket samma som åklagarna tagit upp tycker jag.

Återkommer hon till det?

Intressant också att hon frågar om poolen och dess flyttdatum...hmm
Citera
2020-03-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Handen på hjärtat Pablo, skulle du ha trott på några tårar från MGM oavsett om du varit närstående eller ej?

Absolut inte. Inte nånstans.

Nej, jag pratar inte om tårar, men han kan åtminstone se ut som om han tycker det är jobbigt att vara anklagad för mord. Personligen hade jag inte fnissat en enda gång, om jag var oskyldig. Inte om jag var skyldig heller. Men han gillar väl att stå i centrum - detta är hans föreställning.

Hela hans uppträdande är så arrogant att man spyr. Och han begriper det inte ens - det tyder på att han nånstans inte har möjlighet att tänka sig in i hur andra ser hans uppträdande.
Citera
2020-03-11, 14:48
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Ja den där lådan... Fritt från minnet har jag för mig att Lenas pappa beskrev den som förvånande tung för sin storlek. 30x40cm vikt ca 25kg. Skulle mkt väl kunna vara ett hantelset. Jag har inte läst hela FUP så jag vet inte om det klargörs nånstans.

Min teori är att hantelsetet inte var komplett efter att Lena mördats varför hela lådan hämtats och troligen hamnat på återvinningen i metallcontainern. Alternativet är ett lån från Gustavsvik.

Från FUP: Kvitto (2018-05-11 15:46) på inköp av hantlar på Intesport fanns bland BO:s tillhörigheter i en ryggsäck. Bild på kvittot + bild på hantlar bifogas. Enligt Intersport är vikten på hantlarna 20kg.

https://minfil.com/t3SeZ2g6o1/kvitto_hantlar_png

https://minfil.com/79SdZ5gaod/hantlar_png
Citera
2020-03-11, 14:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Målsägarbiträdet ställer sina frågor i betydligt snabbare tempo än åklagarna.

Målsägarbiträdet ställer nu frågor kring var 45-åringens pool var placerad och om den har flyttats på. 45-åringen berättar att han flyttade poolen i slutet av 2018.

Målsägarbiträdet läser upp flera meddelanden mellan Lena och 45-åringen.
– Det är inte skrivet till dig, utan det är mellan mig och Lena, svarar 45-åringen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-forhoren-med-misstankte-45-aringen-fortsatter-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-har

Märkligt hur SD kan ha mage att vara syrlig i rätten där han är anklagad för mord, och även fått en skarp tillsägelse av domaren.

Jag funderar på målsägarbiträdet här; hon slände ur sig frågor som en kulspruta.
Men vad var syftet? Frågorna är i mångt och mycket samma som åklagarna tagit upp tycker jag.

Återkommer hon till det?

Intressant också att hon frågar om poolen och dess flyttdatum...hmm

Herr Grandios fattar inte bättre, skulle jag tro. Han kan inte (och vill sannolikt inte) sätta sig hur andra mår eller hur de uppfattar saker och ting.

Att poolen var flyttad har jag helt missat. Någon som har information om det? Finns det i FUP:et? I så fall, i vilken aktbilaga?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-11, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Han gjorde tydligen precis allt för att hon skulle känna sig uppvaktad, älskad och speciell för honom...för detta var väl inte det ända han överraskade henne med för att charma henne intensivt??

Så varför hålla henne kvar om han planerade att mörda henne??
Så många varför, jag hoppas åklagaren ser alla motsägelser och listar ut sanningen.

Jag uppfattar det som att L*ena tolkade ljusen som ett hot.
Jag ser dig, jag vet allt om dig, jag kan komma in i ditt hus, och du kan aldrig känna dig säker.
Citera
2020-03-11, 15:00
Medlem
Man kan undra vad Stefan Davidsson håller vid liv när han hotar döda sina egna barn, fru och hotar Lena Wesström.
Onödiga GC saker .. känns bara för löjligt.
Huvudet på LW var det Stefan fruktade mest, det är vad jag tror.

Jag tror Stefan Davidsson hade mer en gärna hoppat till sängs med sin mamma och "brutat" Soduko, korsord el. ordlekar med henne, för att sedan inse hon är för smart för honom.
För sådan tror jag Stefan Davidsson är, lite avvikande
Citera
2020-03-11, 15:04
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag uppfattar det som att L*ena tolkade ljusen som ett hot.
Jag ser dig, jag vet allt om dig, jag kan komma in i ditt hus, och du kan aldrig känna dig säker.

Ja i synnerhet som hon tog upp det i en chat med honom och han svarade att hon inte hade bevis för att det var han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in