2020-03-11, 13:51
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Verkar vara frågor om hans sexliv som gjorde honom irriterad om nu NA ger en korrekt bild.

https://www.na.se/artikel/9-00-forhoren-med-misstankte-45-aringen-fortsatter-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-har
Tack! Ett bra exempel på hur bra det är att ha mer än en referens på vad som sägs.
Citera
2020-03-11, 13:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Tack! Ett bra exempel på hur bra det är att ha mer än en referens på vad som sägs.

Yes, det är ett djävla aber att inte kunna vara med själv och höra vad som verkligen sägs, tur i alla fall att det finns två källor att jämföra med, hade varit perfekt om expressen och SVT hade fått arslet ur vagnen och direktrapporterat de också, då kan man hoppa emellan och läsa vad de andra skriver, då får man en bättre bild av vad som händer.
Citera
2020-03-11, 13:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Det kan vara blandning av missuppfattning och trådsanning men var detta jag syftade på.

SD har visat upp närbilder på en mosad mus med inälvorna synliga och har i text beskrivit hur han skrattar när en groda tog ett dödshopp från hans hand. Detta är gjort i vuxen ålder!!!

Spoilern innehåller länkar till FUP, Stämningsansökan och Sammanfattning
Citera
2020-03-11, 13:58
Medlem
notknapparens avatar
Jomen, det här låter väl trovärdigt?

AB:
"– Upplever du att det förekommer press och hot gentemot dig?

– Nej. Hon har säkerligen uttryckt... Men hon har inte hotat. Hon har ett sätt att prata. Om vi överdriver typ: ” häll upp vatten annars slår jag ihjäl dig!”.

– Du hade inget att frukta våren 2018?

– Nej.
"
Citera
2020-03-11, 13:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Yes, det är ett djävla aber att inte kunna vara med själv och höra vad som verkligen sägs, tur i alla fall att det finns två källor att jämföra med, hade varit perfekt om expressen och SVT hade fått arslet ur vagnen och direktrapporterat de också, då kan man hoppa emellan och läsa vad de andra skriver, då får man en bättre bild av vad som händer.
Jag gnällde i ett tidigare inlägg idag över slaskmedias selektiva liverapportering från rättegången, men jag får backa lite på det nu efter att ha sett hur August Håkansson på Aftonbladet skriver idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/na7MaL/dna-sparen-som-kan-falla-misstankte-45-aringen

Vad säger ni som har fixat prenumeration för att kunna läsa lokaltidningen NA, har det blivit motsvarande uppryckning där också?
Citera
2020-03-11, 14:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag gnällde i ett tidigare inlägg idag över slaskmedias selektiva liverapportering från rättegången, men jag får backa lite på det nu efter att ha sett hur August Håkansson på Aftonbladet skriver idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/na7MaL/dna-sparen-som-kan-falla-misstankte-45-aringen

Vad säger ni som har fixat prenumeration för att kunna läsa lokaltidningen NA, har det blivit motsvarande uppryckning där också?

NA är inte lika rappa som Aftonbladet, det är min uppfattning.

Sedan verkar de ha lite olika fokus, Aftonbladet har en bredare pensel om du förstår hur jag menar.
Citera
2020-03-11, 14:03
Medlem
Citat:
NA är inte lika rappa som Aftonbladet, det är min uppfattning.

Sedan verkar de ha lite olika fokus, Aftonbladet har en bredare pensel om du förstår hur jag menar.
Delvis kan det hända att reportrarna känner de inblandande. Även om Örebro har 100 000 invånare så kan jag tänka att man är bekantas bekanta. Då får man vara lite försiktig med vad man skriver kanske. Men proffsigt skulle det inte vara om de lät personliga känslor sitta i vägen för sin journalistiska ådra.

NA är dessutom otroligt vaga i sin rapportering. Inte minsta lilla detalj vad gäller vare sig frågor eller svar. Bara små sammanfattningar i konceptform.
Citera
2020-03-11, 14:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Klicka på din länk kl 9.09, gjorde jag nyss och det fungerar efter lunch.

Klickade på min länk den fungerade varken på läsplattan eller pc, fick fram länken tillslut.
Citera
2020-03-11, 14:06
Medlem
Citat:

Nej, NA suger. Ordentligt. De borde inte få sin sedvanliga årliga löneförhöjning i år. Den sämsta rapportering jag sett. Tur prenumerationen var billig (8 kr i veckan).
Citera
2020-03-11, 14:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Delvis kan det hända att reportrarna känner de inblandande. Även om Örebro har 100 000 invånare så kan jag tänka att man är bekantas bekanta. Då får man vara lite försiktig med vad man skriver kanske. Men proffsigt skulle det inte vara om de lät personliga känslor sitta i vägen för sin journalistiska ådra.

NA är dessutom otroligt vaga i sin rapportering. Inte minsta lilla detalj vad gäller vare sig frågor eller svar. Bara små sammanfattningar i konceptform.

Inte omöjligt, knepig sits för NA, de har ju trots allt skrivit en del om det där Geocach-projektet som MGM var ansvarig för tror jag, men lite mer fokus på vad som sägs skulle ju inte skada från deras sida.
Citera
2020-03-11, 14:10
Medlem
Målsägarbiträdet:

Du har inte gråtit här någon gång men skrattat flera gånger under rättegången. Är det lättare att vara glad än ledsen här?

Tystnad.

– Jag avstår från att svara på det, säger 45-åringen.

Det där sa mycket, "jag avstår från att svara på det". Vilken jävla skitstövel.
Citera
2020-03-11, 14:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

AB har mera vana att referera på rättegångar, till skillnad från PK <<<NA.

Har själv skickat in ett mail till NA i ett ärende för många år sedan där jag kritiserade en av kommunerna i Ö-bro län där jag bor, det blev inte publicerat, jag var väl för kritisk. Jvla skittidning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in