2020-03-14, 15:23
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror det är rena rama fantasierna som Schazz försöker plantera. Kan man inte verifiera det, så är det lika bra att hålla tyst. Jag har svårt att tro att Ulf tar med ett av barnen sent en kväll till LWs hus. Finns ingen som helst anledning.

Det är ju kvällen då A fyllde år, samma dag man upptäckte att hon var försvunnen. Om de hade varit där för att hämta nåt barnen behövde hade det inte heller varit konstigt.
Citera
2020-03-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja där håller jag totalt med dig.
Det kan självklart hamna under rimligt tvivel för det "skulle absolut kunna vara så"
Det är det enda han behöver uppnå med sitt försvar - Rimligt Tvivel.

Och med handen på hjärtat, hur fan skall åklagaren kunna utesluta att det INTE var så.

Jag håller helt med dig.

Å andra sidan så är både hallen och tvättstugan full av både träskor och foppatofflor som tillhör damerna i huset (enligt bild i fup). Jag hade heller lånat dom och jag var LW. Hon hade skostorlek 36 så man kan väl anta att det fanns något par som låg nära hennes egene storlek. Inte 8 nummer större. Om man ska prata rimlighet - vad är mest rimligt?
Citera
2020-03-14, 15:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det var ett bakvänt resonemang.

Själv tycker jag att det bästa draget man kan göra är att tala sanning. Då blir det inte intrasslat utan som det ska vara..
Vad som är bäst att göra beror väl lite på situationen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-14, 15:24
Medlem
Citat:

Själv tycker jag att det bästa draget man kan göra är att tala sanning. Då blir det inte intrasslat utan som det ska vara..
Även om HD är skyldig till skyddande av brottsling så vore det bästa att tala ur skägget nu under förhandlingen. Nånstans måste hon skaffa lite civilkurage och sluta skydda en mördare. För min del är det bara fega skitar som skyddar mördare, sen får det vara en son, bror, make eller far (eller de kvinnliga varianterna för den delen). Hon blir ynkligare och ynkligare i mina ögon. Ryggradslös. Man skall tänka på att OM det är så att SD går fri, så ligger hon risigt till. Han har gått över den magiska svåra gränsen. Nästa gång blir det inte så svårt att döda. Och om HD vet för mycket, vilket jag inte tvivlar på, så lär SD skydda sig genom att göra sig av med henne vid lämpligt tillfälle. Om han går fri.
Citera
2020-03-14, 15:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack för en mycket bra sammanställning. Bra och skrämmande. Nästan allt man läser i FUP är skrämmande. Sektens hat och ständiga stenkastande mot en död människa dygnet runt här i tråden, är lika skrämmande.

HD som knappast förefaller vara den mesiga skugga som man först trodde, men som sen verkade få en stark vitamininjektion av det brutala mordet på LW, ja, hon är långt mer avancerad än man någonsin trott. Hon verkar också vara lika empatilös som SD. Och de verkar ha NOLL respekt för vårt rättsväsende.

Jag har mycket svårt - efter allt jag läst - att tro att HD och JG är helt utan skuld i detta. Finns även MH, som tydligen etablerat kontakt med HD, med som grädde på moset denna vidriga skräckhistoria?

Kuriosa: HD tvingade även SD att ta av vigselringen den 17 september.

#TeamÅsaHiding
Du kan inte klandra det verkliga offrets lättnad att bli av sin förtryckare.
Faktum är att det inte finns en enda kvinna som inte skulle önskat livet ur tyrannen.
Det inkluderar även dig FrökenHelsvensk.

Tycker ABSLOLUT inte att det var rätt att hon blev mördad med det betyder inte att jag är så hjärndöd att jag inte förstår varför hon blev mördad.
Citera
2020-03-14, 15:26
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Å andra sidan så är både hallen och tvättstugan full av både träskor och foppatofflor som tillhör damerna i huset (enligt bild i fup). Jag hade heller lånat dom och jag var LW. Hon hade skostorlek 36 så man kan väl anta att det fanns något par som låg nära hennes egene storlek. Inte 8 nummer större. Om man ska prata rimlighet - vad är mest rimligt?

Men grundläget, att hon skulle vara där och behöva springa ut och hämta nåt, när inträffar det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är ju kvällen då A fyllde år, samma dag man upptäckte att hon var försvunnen. Om de hade varit där för att hämta nåt barnen behövde hade det inte heller varit konstigt.
Då borde det stått i förhören av Ulf. Eller hur? Och det gör det inte. Det enda besök han nämner är samma morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte så insatt i hur de monterar dessa cachar men i träd och buskar behövs kanske en sån här grensax eller grövre sekatör.

https://www.bauhaus.se/grensax-stor-70cm?gclid=CjwKCAjwgbLzBRBsEiwAXVIygDE2ueyQ68OfCZz bbBUT9RFR3L0q4eQC0Fn8r94PbcV1q6rBZX3Z rhoCdIEQAvD_BwE

Blir rätt otymplig att bära på motorväg också.

Tanken att platsen skulle fixas till inför födelsedag som överraskning är inte helt fel. Ta bort lite grövre grenar och sånt inför montering. Men då borde polisen ha sett avklippta grenar å andra sidan. Eller snittytor. Sen att hålla på med sånt här mitt i natten är ju en annan sak. Men de var väl lite nattdjur har jag förstått. Pannlampans batteri fick laddas ofta kan man tänka.
LW hade väl haft sin förra cache som förstördes i samma träd, lite osäker på det. När LW hittades verkade växtligheten orörd, med undantag från märkena i trädet.
Citera
2020-03-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för en jättefin smmanställning.
Alla hennes svar; jag vill inte svar på det ser inte bra ut för henne.
Särskilt konstigt är det hur hon kallar frågan hypotetisk om S*tefan varit hos henne under natten 14-15 maj och att hon samtidigt som hon förnekar att hon vet att S*tefan har googlat på plötslig spädbarnsdöd inte verkar ha någon reaktion på det (har ingen åsikt om det).

Att HD vet något om mordet på ett eller annat sätt känns ganska troligt.
Och inte verkar ha något emot det heller.

Det är jag som ber att få tacka dig och alla andra sunda människor som bitit sig fast i tråden med förhoppningen att vara behjälplig att få fram sanningen! Oräkneliga timmar som ni grävt både här och där, letandes efter inkonsekvenser och tolkat sinnelag för att till slut komma hit idag.
Mitt lilla jobb men att sammanställa de uppenbara självmålen som HD ger uttryck för i så gott som alla förhör och på så ofantligt många frågor, är bara en liten tårtbit!
Citera
2020-03-14, 15:29
Medlem
Citat:
Del 5, HD:s förhör. Sista delen från min sida som avser hur (o)hjälpsam HD är i förhören med polisen.

Här går utredarna igenom kontot ci*ronblomma som HD erkänner att hon använde här på FB. och en del andra lösa trådar som de återkommer till för att försöka få svar.

Förhör med Peter J den 14/9 -19. Om HD:

Det viktiga för henne efter att Lena hade mördats var hennes geocach-konto vid namn SysterH*x.
Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om Lena eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto.
Hon fick t.om J3rry Gr*y att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av Hanna.

Edit: PJ var ju aktiv i den här tråden och jag tror att hon pekar ut honom i förhöret som en hämnd för det han skrivit här.
Senast redigerad av Refraktor 2020-03-14 kl. 15:31.
Citera
2020-03-14, 15:31
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:

Det kursiva:

Är det det bästa draget? HD ska svara på frågor som enbart S har svaren på , och att dom grottar in sig i
HD's olika kärleksrelationer som allmänheten och och den tjocka släkten kan ta del av här.
Citera
2020-03-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast om HD anar här att de försöker sätta dit en oskyldig SD så är det fullt förståeligt att hon inte "samarbetar" med förhörsledarna. Har hon googlat lite där så har hon antagligen också insett att allt hon säger kan komma att användas mot SD (och ev. även mot henne själv).

Visst riskerar man att framstå som suspekt genom att inte svara på polisens frågor. Men det skall alltså ställas mot risken att trassla in sig i sina egna utsagor, något som även en pratglad oskyldig förr eller senare kommer att göra.

Inte alls. Håller inte med ett dugg. Vill man försvara en oskyldig så håller man sig stenhårt till sanningen. Hennes beteende ser ut som en person som skyddar en skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in