2020-03-11, 14:23
Medlem
Snart halvtusen fall i Sverige, förra onsdagen kom nr 2.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Håller med, och hans harklande visar på okunskap och att han inte har svar på frågorna och som du sa, gissar.

Han Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten, sa själv att;

- Jag gissar
Citera
Medlem
Siffrorna i världen just nu:
Det totala antalet smittade i världen är nu 121 312
4 379 personer har dött.
Mer än hälften, 66 909 personer, har tillfrisknat.
I Sverige har vi 476 bekräftade fall.
233 personer i Region Stockholm
85 personer i Västra Götaland
60 personer i Region Skåne
24 personer i Region Värmland
13 personer i Region Jönköping
​11 personer i Region Uppsala
9 personer i Region Halland
8 personer i Region Västerbotten
8 personer i Region Kronobergs
6 personer i Region Västernorrland
7 personer i Region Örebro
2 personer i Region Kalmar
2 personer i Region Gävleborg
2 personer i Region Sörmland
2 personer i Region Norrbotten
1 person i Region Östergötland
1 person i Region Jämtland Härjedalen
1 personer i Region Dalarna
1 person i Region Blekinge
Citera
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Förstår inte riktigt varför de bekräftar 461 sjuka men bara gått ut med 436 till medierna?

Vet inte heller varför de fortsätter att uppdatera flera ggr per dag, var det inte sagt att det endast skulle göras en gång per dag?
Citera
Medlem
Vem fan är gubben i grå pullover? Aldrig sett en otäckare människa, både vad gäller utseende och kroppspråk.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
"Jo, det tar några veckor för sjukdomen att gå sitt förlopp. Och som matematikern och epidemiexperten Adam Kucharski förklarar för New York Times:

– Låt oss anta att dödligheten är en procent. Om du har en död patient, så blev han eller hon antagligen smittad för tre veckor sedan. Det betyder att du antagligen hade 100 som hade viruset för tre veckor sedan.

– Men under dessa tre veckor så har antalet som smittats också ökat, till kanske 500 eller 1 000 fall.

Sverige skiljer sig från USA där. Vi har inget dödsfall än, har noga följt de första fallen, som alla var importerade.

USA verkar redan ha förlorat den kontrollen. Och matematiken oroar. En viktig faktor är hur många en coronasjuk smittar. Svaret ser ut att vara drygt två personer."

Från en krönika i Expressen.

Att antalet döda fortfarande är noll är ändå positivt i dagsläget. Om det kommer vara det om en vecka vet man inte, men just nu är det väldigt positivt då det handlar om att vi fortfarande har viss kontroll. Allt annat är spekulationer.
Citera
Medlem
Bra TRYCK från journalisterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet inte hur länge viruset finns kvar, finns lite olika uppgifter om det men jag desinficerar alla paket.
Har hittills undvikit frukt och grönt men lite måste man ju ha så kanske man vågar köpa frukt som man skalar t ex apelsiner, clementiner och kiwi. Skalen borde man kunna desinficera annars kanske tvätta med tvål och vatten.
Grönsaker hoppar jag tillsvidare, kör med inplastade rotfrukter rotselleri, palsternacka och morötter

Varför inte fryst? Jag kör fryst broccoli, blomkål och diverse olika blandningar.
Citera
2020-03-11, 14:24
Medlem
Cuckslayers avatar
Om man inte sätter stopp för stora evenemang så kommer det att bli katastrof.

Vill folkhälsomyndigheten att så många som möjligt ska bli smittade? Vad har Tegnell för agenda egentligen?
Citera
Medlem
Anders Tegnell svärjes största och främsta byfåne och idiot!
Citat:
Anders Tegnell sade i en intervju med Aftonbladet i torsdags att kulmen i antalet nya fall av svenskar som smittats av coronaviruset i norra Italien skulle komma senast på lördagen.

Sedan dess har antalet nya fall inte avtagit. På torsdagen hade Sverige 94 fall, nu är siffran uppe i 203.

Nu backar Tegnell från sin tidigare prognos.

– Jag var lite för optimistisk. Jag hade inte tänkt på eller förstått att det kan ta några dagar i systemet innan fallen dyker upp här i Sverige också. Det är inte bara inkubationstiden som gäller, utan man måste lägga på ytterligare några dagar innan de blivit registrerade och diagnosticerade här i Sverige. Därför verkar peaken dra ut ytterligare något eller några dygn mer än jag trodde, säger han till Aftonbladet.

På tidningens fråga om man kan räkna med att det vänder neråt på tisdag svarar Tegnell:

– Vi får se. Det är svåra prognoser, det finns alltid ett stort mått av osäkerhet i dem.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Känns bra att dem typ börjar skratta under presskonferensen.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
- Vi gissar, alla andra gissar, Norge gissar, Danmark gissar

Ja men gissa mer emot ett allvarligare scenario, snarare än ett mildare.

Bra kille som attackerar FHM med frågor. Det skapas panik nu. Vi skulle må bättre av isolerade zoner nu, så kunde vi ha något konkret att förhålla oss till.

Ja ghetton för vissa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in