2020-03-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kinesisk besättning rädd för coronasmitta – i Sverige
Efter ett otal förseningar är den omtalade guldbron beräknad att anlända centrala Stockholm vid 14-tiden på onsdagen. Men den kinesiska besättningen på fartyget som transporterar bron vägrar gå i land. Anledningen är smittspridningen av coronaviruset i Sverige,
https://www.dn.se/sthlm/kinesisk-besattning-radd-for-coronasmitta-i-sverige/

Tala om en sjuk inställning ....

Besättningen har levt isolerade på sjön i månader och ska så vara även framöver vad nu deras nästa uppdrag blir. Klart de borde vara oroliga för att bli smittade oavsett vilket land de kommer till.

Blir en smittad kommer hela besättningen att bli det.

Sen att de inte riktigt har koll att vi inte har en allmän smitta är väl lite kineser i ett nötskal.
Citera
Medlem
Uppsalas ena patient försvann. Den som arbetade på läkemedelsverket. Han fick fel testresultat. Stod ju redan häromdagen Ang det.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Så länge sjukvården fungerar är viruset inte så dödligt, men det folk inte förstår är att det är när sjukvården kollapsar som det blir extremt dödligt.

Det som hänt i Italien och det är därför man behöver stoppa eller åtminstone sakta ner spridningen av viruset till vilket pris som helst.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Här i Växjö är det jättelånga köer på vårdcentralen för testning av coronasmitta, på ett ställe (Hovshaga) så långa att de sträcker sig utanför entren.

Dra av det vilka slutsatser ni vill.
Sker provtagning inne i en byggnad? Låter extremt olämpligt i så fall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej. Det finns ing belägg för detta. Däremot att väldigt många får milda symptom och kan smitta. Det är ett problem i sig.

Är man läskunnig? Detta är ju en förklaring på att skiten går under radarn såklart. Varför sitter du och påstår en massa skit du har noll insikter i? Vad fan är det för fel på er? Vad tror ni att ni uppnår med all desinformation?

Livsfarliga råd till vården och samhället om risker med coronaviruset
Påståendet att asymtomatiska bärare inte är smittsamma är mycket kontroversiellt. Centers for Desease Control and Prevention (CDC), den amerikanska motsvarigheten till Folkhälsomyndigheten, skriver på sin hemsida bland annat att »Some spread might be possible before people show symptoms; there have been reports of this occurring with this new coronavirus, but this is not thought to be the main way the virus spreads«.
http://xn--lkartidningen-bfb.se/Opinion/Debatt/2020/03/Fullstandigt-felaktiga-rad-till-varden-om-risker-med-coronaviruset/

Half of secondary virus infections occur in incubation period: study
https://english.kyodonews.net/news/2020/02/255501851d48-half-of-secondary-virus-infections-occur-in-incubation-period-study.html

Sverige bör byta strategi för att bromsa spridning av coronaviruset
http://xn--lkartidningen-bfb.se/Opinion/Debatt/2020/03/Sverige-bor-byta-strategi-for-att-bromsa-spridning-av-coronaviruset/
Citera
2020-03-11, 12:10
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Varför har inte skolorna i hela landet stängt ner? Vad gör politikerna? för i helvete VAKNA!!!
Om alla skolor stängs ner så är det minst en förälder till barnet som inte jobbar.
Hur tänker du att organisationen Sverige ska fungera då menar du?
Eftersom foliehattarna här inne redan skriker "tomt i hyllorna på Ica, PANIK!!", hur ska de/ni ha det?
Tror ni att samhällsfunktioner fungerar av sig självt? Barn..

Jag tycker att FHM kunnat sköta saker något bättre men jag tackar ju alla gudar som finns att det finns vuxna vid spakarna och inte dessa barnhjärnor som flashbackarna i den här tråden verkar vara.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
0 döda i Sverige och ändå får svenska hysteriska klappmongon dödsknarkashypnos på flashback.

Du fattar väl att man inte dör pladask direkt man blir smittad? Sjukdomsförloppet är som bekant många veckor långt från dess att man blir smittad till att man dör/blir frisk.

Utbilda dig din fjant!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
0 döda i Sverige och ändå får svenska hysteriska klappmongon dödsknarkashypnos på flashback.

Du verkar inte förstå händelseförloppet. Det är ingen som dör när viruset tar sig in i kroppen. Viruset behöver tid på sig att bryta ner lungorna.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orient.explorer
Omni skriver nu att Merkel säger 60-70% av tyska befolkningen troligen kommer smittas.

Fan vad många som kommer att dö. Deras sjukvård kommer att kollapsa. Ju längre smittan är ute i samhället desto större andel blir smittade vid ungefär samma tidpunkt. Det skapar ett enormt tryck på sjukvården.
Citera
2020-03-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Om du går till gymmet och snorar kommer du att skrämma i väg andra. Efter att tag blir det bara du kvar, du lir en snorkung!

Är det inte bättre att de som inte hostar och snorar får vara på gymmet och du håller dig borta? Du är egoist!

Jag skippade träningen faktiskt. Jag gick till gymmet och tittade in i lokalen bara. Så väldigt lite folk har jag inte sett i år. Det avskräckte mig från träningen. Jag känner mig bättre nu, misstänker att min "förkylning" är en pollenallergi. Jag är nog mottaglig för mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Hur ska du få belägg när nästan alla drabbade länder stänger ned sina skolor? Du är så jävla korkad. Det finns antydan till asymtomatisk smitta bland barn och vuxna. Oavsett evidens, anta att asymtomatisk smitta är fallet och agera därefter (bättre att gå ut hårt än att inte göra något alls).

Vill du vänta på en referentgranskad artikel kan du få vänta flera månader och då är det säkerligen försent. Idiot.

Singapore som var tidigt ute har klarat sig utmärkt utan att stänga skolor. Varför då tror su?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Följdfrågan är då hur länge vi håller samhället nedstängt? När öppnar vi upp det igen? Om en vecka, en månad eller ett år? Vad finns det för garantier för att Covid-19 inte återigen kommer börja spridas?

Den sista frågan är retorisk; några garantier finns inte och så fort vi öppnar upp samhället återkommer viruset och vi är tillbaks på ruta ett.
Nej, vi är inte tillbaka på ruta ett. Folk kommer att ta till sig av karantänen och förhoppningsvis sluta vara så jävla ansvarslösa. För varje hård åtgärd kommer befolkningen att justera sitt beteende och det här med ”ruta ett” blir bara tomt svammel som enbart drabbar dem som förtjänar det. Vissa kommer aldrig att förstå, men de kommer att lära sig den hårda vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in