2020-03-11, 14:17
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
461 i Sverige, så vi leder.

Med tanke på vad klockan är så lär vi hinna en bra bit över 100 idag. https://www.worldometers.info/coronavirus/ har än så länge 81 nya fall för Sverige idag.
Citera
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
- Vi gissar, alla andra gissar, Norge gissar, Danmark gissar

Ja men gissa mer emot ett allvarligare scenario, snarare än ett mildare.

Bra kille som attackerar FHM med frågor. Det skapas panik nu. Vi skulle må bättre av isolerade zoner nu, så kunde vi ha något konkret att förhålla oss till.

Håller med, och hans harklande visar på okunskap och att han inte har svar på frågorna och som du sa, gissar.
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
”MINST LIKA BRA SOM ITALIEN”??? Wtf! Är han full eller? #svt
Citera
2020-03-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ska vi göra som Italien, evig karantän ?
Det var inte det som diskuterades.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Anders Tegnell: "Jag är övertygad om att vi kan hantera en sån situation bättre än Italien". Ska vi bokstavligen behöva åka upp till Stockholm och bära ut mannen för att få bort honom? Helt verklighetsfrånvänd. Svarar inte på en enda fråga. Verkar ha investerat i detta personligen på något vis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Journalist: ”Varför berättar ni inte om hur många ni beräknar bli smittade i Sverige?”

Anders: ”Det är viktigt att vi är transparenta”

Journalist: ”Säg då”

Anders: ”Nej vi säger bara det till sjukhuset”

AT slingrar sig och vägrar tala klartext.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Påstod Tegnell nyss att vi inte har någon vidare stor smittspridning i samhället (han ville säga att vi inte har någon smittspridning alls i samhället)

Jag känner verkligen inga varma känslor för Corona-Bob, men jag måste säga att han är jävligt cool.
Han har ju för fan nerver av stål..
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Idioten pratar om att det inte är stor spridning IDAAAG, så därför ska man inte göra vissa saker. Försök tänka ett steg i derivatans riktning din dumma jävel.

Nä, nu letar vi inte ens i Stockholm längre. Tar ju i snitt en vecka innan smittade blir dåliga tillräckligt för att behöva sjukhusvård så nu får vi en eftersläpning samt att milda fall aldrig kommer rapporteras.

Vi får se vad som händer när folk börjar dö.....
Citera
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0

Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Har inte Anders Tegnell lite fel där, angående vilka som får allvarliga symptom, såg en intervju med en Läkare från Lombardiet igår som sa att av dom 750 som låg på intensiven så medianåldern 65, dvs hälften var 65 eller yngre.

Det låter ju inte som att "näst intill alla som får allvarliga symptom är 80 år eller äldre".
Har Anders haft något rätt?

Det kan väl vara så att man väljer ut de som är yngre för intensivvård. Hörde en italiensk läkare som sa att "många äldre inte klarar respirator". Man väljer helt enkelt bort de äldsta; de får palliativ vård i hemmet.
Citera
2020-03-11, 14:19
Medlem
Tegnell, han har cojones måste jag säga. Först dra till Somalia och riskera drabbas på alla flygplatser, sedan komma tillbaka och lämna samma besked till alla som innan. Vi får se hur strategin funkar att försöka hålla smittan borta från riskgrupper och låta den löpa på bland fysiskt starka grupper för att skapa immunitet där, låt vara med lägre intensitet (men beträffande intensiteten tycker jag inte de gör tillräckligt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
De satsar på att byta ut befolkningen. Tegnell var i Somalia för att förbereda migrationen. När svenskarna har dött ut så tar de in mer rösttrogna skaror.

Det var exakt det jag noterade för över en månadsen och hela flashback skrattade och peka finger åt mig!
Citera
Medlem
Har de skandinaviska länderna flest konstaterade fall utan några som helst dödsfall i världen så här långt? Rent realistiskt måste ju dödsfallen börja ramla in typ idag eller imorgon om man tittar på resten av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in