2020-03-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jassåhåhå?

https://www.archyworldys.com/italian-actor-brings-emotional-message-on-facebook-with-me/

Hon var ju 47.

Vi kommer få vänja oss vid att det bara pratas om att det bara äldre och kroniskt sjuka som dör. Så är det ju givetvist inte, men det kommer tystas ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Är uppgifterna verifierade. Vad är sanningshalten?

Men din late jävel.

Klicka på länken.

Google translate. Läs artikeln.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Hur kan du vara så säker på att det inte är fejk? Om det nu är fejk är den synbara nedgången (ditt "bevisligen") endast illusionär.
Jag ser dagligen hur svenska myndigheter ljuger för sin befolkning. När Kina var i kris såg jag vuxna människor som tog ansvar. Jag litar fan mer på Kina än på Sverige. Och hur kommer det sig att Kina kan skicka massa hjälp till Italien om de själva fortfarande är i akut kris?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Foliet ska jag ha till en grej jag inte vill framkomma med av säkerhetsskäl.

Hatt?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Någon som har en sida där man kan följa antalet smittade dag för dag i land för land.?
Citat:
🌏 11 March 🌏

07:26: 10 new cases in India.
07:25: 24 new cases in Austria.
07:08: 3 new cases in Poland.
06:51: 2 new cases in Queensland, Australia.
06:31: 6 new cases in Israel.

06:21: 1 new case in Vietnam. The patient came in contact with 2 infected British nationals at a supermarket in Da Nang.
06:20: 2 new cases in South Australia, Australia.
06:08: 1 new case in Taiwan.
06:05: 1 new death in Indonesia. Patient was a 53-year-old woman with underlying health conditions.
05:58: 6 new cases in Thailand.

03:06: 4 new cases in New South Wales, Australia.
03:05: 5 new cases in Georgia, United States.
02:42: 8 new cases in Florida, United States.
02:25: First 2 cases in Michigan, United States. One in Oakland County and one in Wayne County.
02:19: 2 new cases in Quebec, Canada.

02:09: 1 new death in Sacramento County, California, United States. The patient was in their 90s, had underlying health conditions, and was a resident at an assisted living facility.
02:08: 1 new case in Sudbury, Ontario, Canada.
01:56: 7 new cases in British Columbia, Canada.
01:10: 242 new cases and 6 new deaths in South Korea.
00:45: China’s National Health Commission reports 11 new cases across the mainland, excluding Hubei province.

00:45: 13 new cases and 22 new deaths in Hubei province, China.
00:14: 7 new cases, including 1 death, in Panama.
00:08: 3 new cases in Paraguay.
00:00: 3 new cases in Western Australia, Australia.

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-03-11, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Så, om jag förstått det hela rätt. Du är rädd för att dina barn ska bli smittade och således smitta dig. Du är rädd för att dö.

Du är arg för att staten inte stänger skolorna och skickar hem dina skitungar.

Men du vägrar på egen hand ta hem dina barn, eftersom du "betalar skatt" och du "ska ha myndigheter som hjälper" dig.

Herregud. Vissa människor ska inte ha barn.

Du måste vara kvinna.
Jag tar ansvar för mina barns skolgång, och då ska jag inte ha barn? Bättre att man beter sig som vilket WT som helst och skiter i att de missar nationella prov, får streck i betyg och massiv ogiltig frånvaro, för vem vet hur länge jag måste hålla dem hemma?

Det här är inte ett beslut som jag ska lämnas att fatta på egen hand, där mina barn drabbas av hårda konsekvenser. Det är bara att titta utomlands, där man stängt skolor. Det är inget märkvärdigt jag begär.

Hade det inte inneburit negativa konsekvenser för dem hade de varit hemma. Nu lämnar myndigheterna mig med valet att mina barn får betyg eller att jag ev blir smittad med okända konsekvenser för mig. Hur fn kan du försvara det?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kommer bli konkurs för de flesta restauranger, biografer och för massor av affärer. Intäkterna kommer störtdyka fr.o.m. nu men lokalhyror och löner måste ändå betalas åtminstone uppsägningstiden ut.

Sen kommer fastighetsägarna inte ha några hyresgäster som betalar hyra, vilket gör att de inte kommer kunna betala räntor, amorteringar, försäkringar, driftskostnader och underhåll.

Det kommer kosta mycket det här.

Ärligt talat, vem fan bryr sig förutom ägarna? Vi har större problem än så.
Citera
Medlem
Minst ett specialchartrat ”Corona-flyg” med passagerare som varit på skidresa i norra Italien landade på Arlanda natten till söndag.
Men de runt hundra passagerarna – ett flertal kraftigt hostades – fick inga särskilda restriktioner när de landade och ”gick rakt ut”, kan Expressen berätta.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är ju en riskbedömning man själv får göra. Att beställa färdiglagad mat för utkörning är en risk i alla fall jag inte skulle ta.

Om man har plasthandskar på när man öppnar pizzakartongen så är det troligen lugnt. Pizzan var förhoppningsvis varm när den åkte i kartongen.

Värre med salladsbarer, mackor o annan kall mat.
Citera
2020-03-11, 08:54
Medlem
”Begränsa äldreomsorg för att stoppa smitta”
https://www.dn.se/asikt/begransa-aldreomsorg-for-att-stoppa-smitta/

Bara cyniskt ...
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Fram tills vi är säkra på immunitet så kommer det utvecklas.

Världen står i brand.

Inte bara det.. Ettvirus kan mutera så att ett vaccin blir verkningslöst..Stora riskpengar i ett så pass snabbt virus som detta är.. Det gör att investerare är extra försiktiga..Kan ett vaccin inte tas fram extremt fort så lär det inte tas fram alls..Forskningen och sedan kliniska tester tar för lång tid gentemot detta explosiva virus.. blir mycket svårt att få fram ett lönsamt vaccin..

En långsam smittspridning är vad forskare vill ha.. för att kunna ta fram ett vaccin.. mn detta virus är ovanligt snabbt i sin spridning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Lunds universitet vill att alla som undervisar/föreläser förbereder sig för att göra det på distans.

Ett mycket bra initiativ! Hoppas fler högskolor/universitet och skolor gör på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in