2020-03-11, 11:40
Medlem
Jag blir galen snart. Kan de stänga skolorna? Minska kollektiv trafiken? Be folk jobba hemifrån? INNAN vi har massa smittade. Kan verkligen inte förstå vad de tjänar på att låta alla kladda om kring tio dagar till? Kan någon förklara VAD de som bestämmer väntar på för jag får inte ihop det? Vill de spara pensionspengarna??
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Bara 630 har dött av vanlig influensa idag och över 80 tusen bara iår säger ju allt

Corona88
Medlem
Reg: Mar 2020

Vad är det för fel på dig?
Citera
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trams. Både jag och mina barn är fortfarande del av samhället. Jag ska bidra till samhället och jag ska kunna lita på att samhällsinstitutioner stöttar mig. Det här är exakt sån här dynga som antivaxxers lutar sig mot för att låta bli att vaccinera sina barn som gör att vi får tillbaka tidigare utrotade smittsamma sjukdomar i samhället. "Jag är vuxen, jag tar egna beslut".

Jag väljer - än så länge - att låta mina barn gå kvar i skolan. De negativa konsekvenser för dem är för stora. Hade de gått i lägre årskurser hade beslutet nog varit ett annat. Men SOM VUXEN måste jag se till alla konsekvenser av ett beslut, och erkänna och inse målkonflikter. Det är dock för jävligt att inte makthavare tar denna strid åt mig. Det är deras förbannade skyldighet och vad de har betalat för att göra. Av mig.

Herregud.
Skolorna kommer givetvis stänga, dock alldeles för sent.

Det du ska fråga dig är om du vill få hem dina barn innan eller efter de har blivit smittade.

buhuhu jag betalar skatt buhuhu samhället.... hahaahah
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Alltså inte så farligt som folk påstått. Vi skulle ju alla dö enligt vissa.
Du tolkar det som du vill...
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Är uppgifterna verifierade. Vad är sanningshalten?

Det är ju fan en GOV sida, de är nog mer verifierade än Anders Tegnell iallfall
Citera
Medlem
Sjukt att man väntar in i det sista med alla åtgärder.

"Man måste fundera på konsekvenserna av att ta det säkra före det osäkra”
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Märkte att det stod 9 fall i Uppsala på kartan men nu åtta? Felskrivning eller någon friskförklarad? Det har stått åtta länge nu dock. Så jag vet inte om det är bara jag som har uppmärksammat det.

Ingen friskförklarad, så antagligen en som dog.

Tyvärr redovisas ju inte de döda i Sverige pg.a "Sekretess" eller "Personlig integritet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Vafan är det ni röker ni som postar här i forumet?

Ja om man jämför bilolyckor med corona så måste man ju påtala att bilolyckor inte sker hemma i familjen när man varit med om en olycka ...
Citera
2020-03-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
De som nu är sjuka är huvudsakligen yngre, vältränade personer som varit på skidresor. Alltså inte riskgrupperna, gamla och sjuka, de som kommer att drabbas av livshotande tillstånd.

Antalet döda står i paritet hur väl sjukvården står pall. Cirka 10-15% behöver intensivvård. Det är när vi inte kan ta hand om dessa som dödstalen skjuter i höjden.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Jag försöker kämpa upp BMI:t men det går sakta. Är anemisk på grund av stora blödningar vid mens. Äter järntabletter men är alltid mer eller mindre anemisk. BMI 17 och fettprocent med kaliper mellan 10-13%. Sedan torra slemhinnor på grund av vikt och läkemedelsbehandling.

Ska undersöka saken om skolan men självklart kan jag skippa vissa föreläsningar.

Skulle i övrigt vara intressant att veta varför vissa yngre har dött i världen? Finns det några kända anledningar till det? Tänker mig personer mellan 20-30 typ.

Hör med apoteket, tror det finns sugtabletter för torra slemhinnor i munnen. Finns även nozoil för näsan som inte är beroendeframkallande
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
– Det var intressant nog väldigt mycket lättare då (2009, H1N1/09, Svininfluensan). Och folk var mycket mindre oroliga, fast den gången var det egentligen mycket farligare. - Anders Tegnell

H1N1/09, Svininfluensan "The virus was less lethal than previous pandemic strains and kills about 0.01–0.03%" - Wikipedia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Alltså så måste man vara sjuklig och gammal. Det är INTE farligt för gemene man.

Detta är inte en ny digerdöd som kommer ta kål på 100 miljoner friska människor.

Det vet vi inte än.Dödligheten i Spanska sjukan var högst bland unga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in