2020-03-11, 08:49
Medlem
vidrikfittanens avatar
Idag ska jag ut för sista gången på länge. Ska ha min rock på mig och en skyddsmask som jag snodde i lumpen på 80-talet. Ska handla konservburkar för en 1 månads förbrukning samt en rulle folie.
Burkarna ska jag koka för att ta bort kontaminering. Pappersförpackningen med folie tvättar jag med väteperoxid. Foliet ska jag ha till en grej jag inte vill framkomma med av säkerhetsskäl.
Citera
2020-03-11, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Har du länk?

Nej. Mailades ut igår 10/3.
Citera
2020-03-11, 08:50
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Exakt, och inom 5 dagar så har hela världen dött så ingen idé tests ens

Finns en hel del intressant info i de större amerikanska forsknings tidningarna. Där ser man tydligt sambandet mellan ekonomisk vinst och andelen smittade i världen.

Varför ta fram ett vaccin det inte finns efterfrågan på ? om nu 80% drabbas efter 6månader..Så finns det ju bara 20% kvar att sälja det till och många av dessa är i länder som inte har råd att köpa ett vaccin..
Citera
2020-03-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
kommer det gå bra för Online Pizza ?
Nä fy sjutton! Folk vill nog öppna sina förpackningar och tillaga själva. #Tafsa inte på min mat!!
Citera
2020-03-11, 08:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Sverige är en skamfläck på Jorden!!! Herregud! Måtte vi få en ny regering snart!!!

Regeringen följer FHM:s rekommendationer till punkt och pricka. De är inte högerextrema populistiska amatörer som försöker vinna politiska poäng på coronaepidemin.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Italien just nu 58% på sjukhus

58% av alla infekterade på sjukhus

13,78% av alla på sjukhus kräver IVA

http://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioContenutiNuovoCoronavirus.jsp?lingua=ital iano&id=5351&area=nuovoCoronavirus&menu=vuoto

Official government data

https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRCIT23rQPTL_5CV91wsN5scFkI5eySM0nrheQ2_Ip9UpxvXW A6O74BLZSn6krw7LhRHGNB2IhM5V_C/pubhtml?gid=1339385915&single=true#

Pie chart excel sheet

Är uppgifterna verifierade. Vad är sanningshalten?
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Delvis men de har definitivt bromsat spridningen. Vi ser ju till exempel. Inte många fall av kineser som sprider smitta längre i världen. Vi ser också att produktionen i många industrier har kommit igång. Även företag med svenska ägare.

Ja, produktionen har kommit igång.
Men till vilket pris. Världsekonomin hade kraschat totalt om de inte börjat nu.
Kina är extremt skuldsatt land. Som Sverige.

Men läs artikeln!
Har sett flera videos från folk i Kina som bekräftar artikeln.
Kina mäter företags elförbrukning som ett bevis på att produktionen är igång. Då tusentals kineser dött eller inte vågar börja jobba igen.
Så har ägarna helt enkelt bara låtit fabrikernas maskiner gå på...utan några arbetare i fabriken. Allt för att få upp elförbrukningen.

Kina skall skicka 80.000 uigurer till flera fabriker som saknar arbetare.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det verkar som "Foliehattarna" fick rätt än en gång med andra ord.

Men detta kommer såklart "Förnekarna" att sopa under mattan som vanligt, ivrigt sökandes efter nästa sak att förneka och förminska.

De har väl inte slutat förneka?
Nästa grej att förneka verkar vara att det drabbar alla åldersgrupper. Nu går det ju inte att köra med att det bara är asiater som är smittade längre. Nu kör de med att det inte är farligt för folk under 60 utan underliggande sjukdomar. Men det är väl bara att vänta ut det med. Inget är ju sant förrän det har stått i aftonbladet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nej. Mailades ut igår 10/3.

Det stod inget om hur snabbt de ville att folk skulle göra sig redo?
Citera
Bannlyst
Visst måste man kunna säga att vi är uppe i 10´000 fall i Sverige nu. Tänker att om 20% blir allvarligt sjuka och söker vård, samt att det endast är de som kommer in till sjukvården, testas i Sverige, måste ju siffran vara på minst 10´000. Hur tänker ni?
Citera
2020-03-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Kolla in detta! Mållös !!

https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/

Läste också det där. Verkligen ansvarslöst. Det meningslösa flygandet är pesthärdar utan dess like.
Dessutom var det i princip ett sätt att smuggla in förmodligen redan smittade människor till Sverige.
Landade i helgen så resultatet av det samhällsfarliga beteendet har vi nog inte sett än.
Citera
2020-03-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
kommer det gå bra för Online Pizza ?

Och vem är det som levererar maten hem till dig!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in