2020-03-11, 01:03
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vi behöver ingen karantän runt Stockholm. Vi behöver en superkontroll på Arlanda och sroppa flyg! Varför fattar ingen det? Vi har ju importerat virusfall sen januari. Är alla tappade?? Spelar ingen som helst roll att stänga ner Stockholm när det är via Arlanda smittorna kommer.

Man bör stänga ner både Arlanda och Stockholm.

Dags att sätta in militären.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Inte undra på att smittan sprids när idioter beter sig såhär. Seriöst så jävla trött på puckade människor.

https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/

Det är dock inte idioterna som har det yttersta ansvaret, men det är verkligen inte konstigt att det sprider sig fritt i samhället när myndigheterna inte gör något. Speciellt denna del är rätt så talande...

Citat:
När planet landade på Arlanda klev alla av. Den hostande kvinnan och de andra gick runt i folkmassan och hostade i händerna eller rakt ut, säger en av resenärerna. Vad det verkade tog sig alla hem på egen hand, helt utan restriktioner.

– Det fanns en skylt vid utgången från bagagebanden där det stod något litet om viruset. Helt annorlunda än i Frankrike och framför allt Italien. Personerna borde aldrig ha fått gå ombord alternativt fått var sin ansiktsmask och blivit placerade så avskilt som möjligt från de till synes friska passagerarna, säger en av resenärerna.

Personerna i resesällskapet är inte kritiska till STS Alpresor eller SAS i sig, utan snarare mot myndigheterna i Sverige som – utifrån vad de såg det där dygnet – lät en eventuell smitta spridas vidare.

Tydligare än så kan det inte bli att detta handlar om ett invånarförakt ifrån myndigheternas sida, istället för att söka begränsa detta så söker de aktivt låta det spridas så mycket som möjligt verkar det som.

De använder fina ord i media så att det ska verka att de "gör allt de kan", men bakom kulisserna händer det ingenting mer än lite pappersvänderi och mjölkande av skattepengar till egen ficka.
Citera
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vad spelar det för roll om man sätter Stockholm eller andra städer i karantän när flygen fortsätter att välla in?

Sätt hela Sverige i karantän istället så alla jävla nöjesresor upphör. Alla dessa jävla semesterresor som bara MÅSTE göras.
Vill man resa så släpp bara ut folk, men förklara noga för de att in kommer de inte igen på obestämd tid ifall de åker. Så sker alla resor på egen risk. Vill man fastna i Italien, Spanien eller något annat land, så varsågod, men räkna inte med att komma in i Sverige tills faran är avblåst.

Sedan, när hela landet är satt i karantän, så kan man börja behandla alla de som är sjuka och hoppas på att viruset dör ut av sig självt till slut.

Allt detta kräver så klart bland annat utegångsförbud och andra liknande åtgärder, tills smittspridningen har upphört (om det nu kommer igång på allvar vill säga).

Svårare än så är det inte. Svider det i plånboken att göra så? Visst gör det det, men hur mycket svider det inte om vi får en Italien nr 2 här x 100? För Italien är inte helt färdig än, värre lär det bli där!

Många ord men fortfarande inget svar på mina frågor. Tack för att du tog dig tid att svamla ändå.
Citera
Medlem
1 på 28000 har smittats i Sverige nu.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Tack för infon. Jag hade hoppats att det var något man kunde köpa på hälsokosten.

Men har Sverige Malaria medicin? Om inte bör vi se till och införskaffa det NU och alla andra antivirala som används.

Jag hoppas att Tegnell kommer hem med resväskan full med medicin.

I Italien improviserar läkarna med vad de än har.
De säger att de ofta ger cocktail med blandning av HIV medicin.

Sjukt
Citera
2020-03-11, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Mina vänner, är det inte dags att vi går in på vår kammare,
går ner på knä och knäpper våra händer?

Tack för att det finns någon annan kristen som vågar uttala sig. Håller helt med dig. Plus att vi börjar ta fram våra biblar och till exempel börjar läsa psalm 91 om hur Gud kan beskydda oss från den förödande pesten.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är receptbelagt så man måste både ha recept och nog visa studien för sin läkare.

Men svenska läkare borde väl vara inlästa på den behandling som ges i andra länder

Vi har ju bara ett fåtal IVA patienter med Corona och vi vet ju inte hur sjuka de är eller vilken behandling som ges.
Citera
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Angående media är det något jag aldrig har gillat, kan man lite på den? Är det för att sälja rubriker? Därför det är så jäkla svårt och veta vad är konspirationer och vad är sant. Är ju mycket snack om att Kina tystar nera llt är korrupt, håller med till en viss del. Men när vi har så stark media som vi har idag än för 100 år sedan har jag riktigt svårt att tänka mig att alla kan våra så tysta om det. Jag menar alla ögon man får på sig. Förr eller senare pratar någon. Påstår folk att när något händer så är alla tysta? Som WHO,Putin,trump. Även om så är fallet går det inte att tysta alla människor förr eller senare kommer sanningen fram. Kom lite off topic 🙈. Angående din fråga menar du varför man inte skriver med de döda samt friska ? I min mening är att för att antal smittade är så pass höga så den siffran är mer intressantare. Vem bryr sig om hur många som blivit friska i media? det säljer ju inte.
Exakt min poäng. Media vill att folk ska vara räddare än nödvändigt för att tjäna klick, sälja lösnummer och betalartiklar.
Jag gick egentligen bara in här för att läsa lite roande konspirationsteorier men folk är ju helt utan rim och reson. Köper kirurghandskar till tunnelbanan och vill sätta hela landet i karantän. Orkar inte mer god natt
Citera
Bannlyst
Vilken typ av evenemang tror ni kommer förbjudas?

Blir en intressant morgondag.
Citera
2020-03-11, 01:05
Medlem
revodnebs avatar
Jag vet inte om jag sagt det förut, men det vi sett hittills från statens sida är:

Feministisk Pandemibekämpning

Hade de klarat det så hade det varit en stor fjäder i hatten för feminismen, nu är den snarare stendöd, tillsammans med genustramset och hbtqxyz.
Citera
2020-03-11, 01:05
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
1 på 28000 har smittats i Sverige nu.
Och mindre än 1% av den 1/28000 kommer dö.
Citera
2020-03-11, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Exakt min poäng. Media vill att folk ska vara räddare än nödvändigt för att tjäna klick, sälja lösnummer och betalartiklar.
Jag gick egentligen bara in här för att läsa lite roande konspirationsteorier men folk är ju helt utan rim och reson. Köper kirurghandskar till tunnelbanan och vill sätta hela landet i karantän. Orkar inte mer god natt

Du begår ett enormt misstag om du tittar på massmedias nyhetscykel, och därifrån drar slutsatsen att "inget dåligt kan någonsin hända" i verkligheten.

Äkta katastrofer sker med jämna mellanrum, och katastrofer bryr sig inte om vad media skriver eller inte skriver om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in