2020-03-09, 23:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4

FOLK MÅSTE HÖRA DET HÄR!!!!!! NAIVA JÄVLA MÄNNISKOR FATTA ATT DET HÄR KOMMER GÅ ÅT HELVETTE

Hoppas för guds skull att det är fejk. Men det verkar ju inte så tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Det kommer att krävas flertalet dödsfall för att upprätthålla en "ort" i karantän. Att svensk militär är redo att genomföra detta hade jag inte satsat pengar på.

Svensk militär. Haha. Om du tar hela försvaret så räcker det till att kontrollera Gävle stad. På sin höjd. Sen va det slut med militärer där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Fast om man inte har symtom så ska det ju inte smitta, eller?

Vet inte men det finns i alla fall fler symptom än de som finns med i den svenska provtagningsindikatorn (feber eller hosta eller dyspné).

En australiensk läkare finns rinnande näsa på en flight i USA och efter han kom hem till Melbourne fortsatte han träffa 70 patienter under 5 dagar. Bekräftades med covid-19.

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/06/coronavirus-update-latest-live-news-symptoms-cases-global-infection-rate-uk-usa-australia-italy-chin a-updates
Citera
Medlem
Bokad resa till franska alperna på lördag, jag kommer åka!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
Dock har några officiella gått ut med att wuhan har 1 av 2 biovapenlabb och att de vid smittotiden hållit på med coronaviruset mm.

Jag tror det är antingen en olycka eller medvetet och att de redan hade vaccin.

Strunt. Nu senast en genomgång i DN.

– Det finns noll belägg för genmanipulation. Allt ser exakt ut som naturlig evolution skulle göra, och mutationerna från de smittade patienterna är helt naturligt fördelade över hela arvsmassan, säger Trevor Bedford.*

https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/...coronaviruset
Citera
2020-03-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Risken är minimal att bli smittad i kollektivtrafiken. Än så länge är endast en smittad utan att ha varit i Italien eller i direkt kontakt med någon som har ådragit sig viruset (vad men vet om alltså).

Rent matematiskt är det omöjligt att det bara är en person.

Patienten har dessutom träffat väldigt mycket folk som gör att smittspårningen ä mycket omfattande.

Håll er hemma. Håll era ungar hemma.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Senaste uppgifter är att om det utvecklas åt det allvarliga hållet så är du lika körd om du är 20 som om du är 60, i fall du inte har sjukhusvård.
Äldre avlider dock i större skala men detta kan mycket väl bero på komplikationer av andra underliggande sjukdomar.

Det smartaste jag har läst ikväll, om din sjukdom utvecklas så att du blir dödssjuk så dör du.

Inget konstigt att folk som är allvarligt sjuka kan dö, vad är nytt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Och där diskvalificerade du dig helt från diskussionen. Detta är så urbota korkat, opåläst och "Godda`yxskaft" så man baxnar. LÄS på vad som händer där nere innan du kommer hit och tror du vet nåt.

Ett inlägg utan innehåll

Jag tycker snarare det är ni som ska läsa på, så många inlägg i denna tråd, och ni har fortfarande inte ens fattat det här dödligheten. Helt otroligt vilka foliehattar ni är.

Sedan står det klart och tydligt att italien har 733 allvarliga fall just nu. Vilket knappast bör vara alarmerade för ett land med 60 miljoner. Om du tycker annorlunda så tycker jag du ska motivera det istället för spela dum, eller spela är kanske fel ord.

Btw, jag pratade inte ens om italien, det var du som drog upp det. Jag pratade om dödligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Strunt. Nu senast en genomgång i DN.

– Det finns noll belägg för genmanipulation. Allt ser exakt ut som naturlig evolution skulle göra, och mutationerna från de smittade patienterna är helt naturligt fördelade över hela arvsmassan, säger Trevor Bedford.*

https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/...coronaviruset

Skrev jag inte precis att officiella i kina har gått ut med precis det jag skrev? Jag skiter i din pisstidning.

Du kan få denna som länk, du får väl växa upp och gräva i det själv.
https://nypost.com/2020/02/22/dont-buy-chinas-story-the-coronavirus-may-have-leaked-from-a-lab/
Senast redigerad av Skithyvel 2020-03-09 kl. 23:28.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Är jag den enda som inte är orolig för corona? Kommer lägga sig om nån månad eller så, sen är det glömt och livet går vidare.

De vars anhöriga har dött glömmer det inte på en månad. Empatilösa egoister kanske glömmer det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Det är samma sak med Skåne. Vi vet inte vilka städer det rör sig om. Riktigt dåligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Samma i Region Östergötland som fick sitt första fall idag. De säger inget om bostadsord p g a patientsekretess.

Dock stod det "östra delen av länet" i Correns rapportering, vilket åtminstone borde utesluta regionens största stad Linköping.
Citera
2020-03-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man skickade ju Corona-Bob ända till Somalia för att slippa honom!

Nu får vi vänta på att han kommer tillbaka.........

Dom är där och får coronavaccin. 100%.

Vad annars är så akut att man lämnar sitt land i sticket mitt under pågående epidemi/ pandemi ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in