2020-03-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej, jag insåg också det härom dan och blev rätt deprimerad. 2020 kommer att bli ett fruktansvärt år. Alla events, festivaler, konserter, sportevenemang, filmpremiärer osv kommer att ställas in framöver. Folk som har bokat resor kommer snart att inse att det inte går att komma iväg när flygtrafiken stängs ner och när länder slår igen det mesta likt Italien.

Lägg till det en ekonomisk krasch som kommer att göra enormt många arbetslösa. Vi kommer att få dras med konsekvenserna i åratal.

Frågan är hur länge eländet kommer att hålla på?

Detta kommer sluta i en världsdepression.
Åh det positiva är ju att vi kommer med i historieböckerna år 2020 går till historien precis som 1918-19... går ju att läsa om

Måste komma på något sätt så man kan bli en pandemi’s shindlers list.!
Smuggla ut svenskar från viruslägren till paradiset ?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledungen
Kanske en dum fråga.. Det pratas mycket om vårdplatser till och från. Om man nu skulle drabbas av viruset, måste man ha en vårdplats på sjukhus? Varför kan man inte vårads i hemmet? Behövs det dropp och tillsyn konstant?

Syrgas o ventilator är lite svårt att köra hemma....
Citera
Medlem
Citat:
Kanske en dum fråga.. Det pratas mycket om vårdplatser till och från. Om man nu skulle drabbas av viruset, måste man ha en vårdplats på sjukhus? Varför kan man inte vårads i hemmet? Behövs det dropp och tillsyn konstant?

Du kommer ha det svårt med andningen o eventuellt behöva respirator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Hahahaha ! Kanske inte helt smart att uppmuntra till brott med tanke på att sjukdomen är klassad samhällsfarlig.

Stor skillnad på att säga - jag fantiserar eller har dagdrömmar om att en coronasmittad besöker riksdagen.

Personligen har jag dagdrömmar att en medelålders medelklasskärring som har problem med hosta och nyss återvänt efter vinprovningen i norra Italien knallar fram till tegnell och Löfven mitt under nästa framträdande framför alla kameror och ger dom varsin fet blöt puss. Gärna om 2 veckor då sjukvården nått klimax. Vore kul att se någon retad överläkare på sös som ställt upp i tidningarna senaste veckorna om alla överbeläggningar/ havererad sjukvård och stab lägen, att få se den överläkaren dra ur respiratorn på någon patient för att ge plats åt löfven. Haha

Vah? Brott? Det ska ju bli helt lagligt att smitta med HIV och man behöver inte ens tala om för sin sexpartner att man bär på HIV stod ju det i tidningarna.. Aaa jag hajar, det är för att babbar våldtar svenska vita flickor och smittar dem med hiv, d e så de funkar alltså, så nu ska de få lite hjälp genom lag.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om ynka max 733 personer som behöver vård just nu gör så att sjukvårdssystem i ett land med 60 miljoner invånare står på randen till katastrof, så skulle inte jag vilja påstå att de hade ett såvidare bra sjukvårdssystem ifrån första början.

Mkt av sjukvårdsbelastning är ju självförvållande, genom överdrivna reaktioner. Behandla bara de som behöver vård på samma sätt som man hade behandlat de som hade haft influensa, och det ska inte vara några större problem.

Nu ligger inte dödligheten i närheten av 1% ens.

Och där diskvalificerade du dig helt från diskussionen. Detta är så urbota korkat, opåläst och "Godda`yxskaft" så man baxnar. LÄS på vad som händer där nere innan du kommer hit och tror du vet nåt.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Källa?
Italiens största dagstidning sa jag, testa Google nästa gång https://www.repubblica.it/salute/medicina-e-ricerca/2020/03/09/news/_coronavirus_puo_rimanere_nell_aria_30_minuti-250763750/
Citera
2020-03-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
https://twitter.com/saraghavamian/status/1236964996191526915

Stämmer detta? Att över 2000 har dött i Iran p.g.a coronaviruset

Jag hade tagit väldigt låga odds på att det är >2000 som dött i Iran till följd av covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Stockholm har 147 bekräftade fall, mest i hela Sverige.

https://www.coronakartan.se/
Borde det vidtas åtgärder mot Stockholm specifikt? Kommer det göras det?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
10000 göteborgare på ett o samma ställe? Tänk så många sköna corona ordvitsar det hade kommit ut efter det!
För att inte tala om antal bouppteckningar och fallande villapriser.
Citera
2020-03-09, 23:08
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:

högst sannolikt får du en förkylning och kan stanna hemma, isolerad.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Kan någon summera innehållet?

Inget hjälper mot viruset. Det enda de kan göra är att lägga folk i respirator och hoppas på immunförsvaret. Respiratorerna räcker inte, så folk över 60 får helt enkelt dö nu. Flera allvarliga fall i 20-årsåldern. Det hjälper inte ens att ytdescinficera, detta virus är extremt smittsamt.
Barn inte så allvarligt men smittar utav bara helvete. De går hem till sina mor och farföräldrar och dödar dem direkt.
Enda sättet att undvika smitta är att inte träffa någon alls eller gå ut.
Italien har havererat.

Finns mycket mer i klippet, men detta var väl i stora drag. Från gråtfärdiga läkare i Italien.
Citera
Medlem
Besticks avatar
Är jag den enda som inte är orolig för corona? Kommer lägga sig om nån månad eller så, sen är det glömt och livet går vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in