Citat:
Ursprungligen postat av
snuttis
Andra gången jag frågar,
Nån som hört något om vad som händer med de 10-20k svenskar som tidigare sa vänta på att få åka hem från Italien?
Stannar de i karantän? Eller släpps de ut? Antagligen det senare elr?
Vilket leder oss till den oundvikliga frågan.
Bör dessa transporteras rakt in i svenska storstäder? Eller till säkrade platser utanför städer, platser där provtagning kan ske. Där de kan monitoreras/säkra smittfrihet.
Jag kan säga som så att jag känner flera bekanta som åkt hem nyss till Sverige från italien. Alltså idag.
Ingen har dirigerat de mot någon särskild plats, inga kontroller eller liknande.
Ett tips för er alla som vill veta hur man egentligen tänker och hur bra kontroll vi har är att bara ta en titt på några av Facebooks grupper.
Svenskar i Spanien, svenskar i Italien, svenskar i thailand, svenskar som gillar att resa osv... På dessa facebook sidor skrivs det dagligen inlägg och frågor om hur svenskar som är fast utomlands i de värst drabbade områdena ska ta sig hem.
De hjälper varandra systematiskt med detta och försöker hitta nya vägar att ta sig hem, trots att de inte ska det.
Dessutom gör det också tvärtom, många efterfrågar tips på hur de ska kunna resa TILL andra länder pga blockader, de bryr sig alltså inte ett dugg om det vi sitter och pratar om, och de är många!
Svenskar är fan ta mig totalt jävla efterblivna och världens mest egoistiska individer.