2020-03-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Men vad i helvete, hur jävla mycket mord och skit är hbtq och speciellt transpersonerna inblandade i egentligen? Tycker det kommer nyheter varannan vecka om misshandel, våldtäkt och mord.
Du kan väl länka några exempel?
Citera
2020-03-09, 21:26
Medlem
Det var mig en grötig tråd. Finns det någon relevant info. ang. brottet egentligen - eller är det bara gnabb om kön och ev. kvinnonamn?

Med reservation för att jag slarvläste sista sidorna...
Citera
2020-03-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badDNA
Det var mig en grötig tråd. Finns det någon relevant info. ang. brottet egentligen - eller är det bara gnabb om kön och ev. kvinnonamn?

Nä du har gjort helt rätt observation..
Citera
2020-03-09, 21:35
Medlem
sm0kahontass avatar
Bor i Hjo sen 6 år tillbaka och min sambos pappas jobbarkompis som också bor och är från Hjo har sagt att han vet vilken familj det rört sig om(Hjo är en liten stad o alla känner alla mer eller mindre). Han har tydligen dödat sin mamma och pappa... Mer info har jag inte. Hemskt. Gick förbi huset idag Änggatan 1. Dom har tänt upp gravljus utanför avspärrningarna. Det va kusligt att gå förbi och veta att två miste sina liv där för några timmar sen..
Citera
2020-03-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm0kahontas
Bor i Hjo sen 6 år tillbaka och min sambos pappas jobbarkompis som också bor och är från Hjo har sagt att han vet vilken familj det rört sig om(Hjo är en liten stad o alla känner alla mer eller mindre). Han har tydligen dödat sin mamma och pappa... Mer info har jag inte. Hemskt. Gick förbi huset idag Änggatan 1. Dom har tänt upp gravljus utanför avspärrningarna. Det va kusligt att gå förbi och veta att två miste sina liv där för några timmar sen..

Vi är nog rätt många Hjo-bor i den här tråden. Varit ett jävla sug åt den norra delen idag.
Citera
2020-03-09, 22:00
Medlem
Vad vet vi; fadern 71år, en känd och omtyckt läkare på orten. modern 58år påträffas avlidna i hemmet. Dödsförklaras på plats av polis och/eller har ambulans tillkallats? Personen som häktats som misstänkt för dådet är förmodligen en familjemedlem varav en i familjen utmärker sig genom att vara transexuell och bor med någon som lever i någon lajvar klan som handlar mycket om vampyrer, svart och goth. Sonen som bytt kön heter Jos^fin^. Vet vi om det förelegat några problem i familjen? Har Jos^fin^ varit aktuell tidigare ”på orten” mer än den efterlysning/rymning som var för 10år sedan? Anledning att tro att MGM lider av allvarlig psykisk störning?

En otroligt tragisk händelse. Får mig att tänka lite på killen i Härnösand som 2010 dödade sina syskon och sin far, också en ofattbar tragedi. Den GM fick rättspsykiatrisk vård.
Citera
2020-03-09, 22:04
Medlem
Bra där! Nu börjar det röra på sig i tråden. Tackar för det.
Citera
2020-03-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxxedetta
Vad vet vi; fadern 71år, en känd och omtyckt läkare på orten. modern 58år påträffas avlidna i hemmet. Dödsförklaras på plats av polis och/eller har ambulans tillkallats? Personen som häktats som misstänkt för dådet är förmodligen en familjemedlem varav en i familjen utmärker sig genom att vara transexuell och bor med någon som lever i någon lajvar klan som handlar mycket om vampyrer, svart och goth. Sonen som bytt kön heter Jos^fin^. Vet vi om det förelegat några problem i familjen? Har Jos^fin^ varit aktuell tidigare ”på orten” mer än den efterlysning/rymning som var för 10år sedan? Anledning att tro att MGM lider av allvarlig psykisk störning?

En otroligt tragisk händelse. Får mig att tänka lite på killen i Härnösand som 2010 dödade sina syskon och sin far, också en ofattbar tragedi. Den GM fick rättspsykiatrisk vård.

MGM har inte orsakat andra personer skada vad jag kan komma på, men har mått dåligt i tidiga tonår.
Citera
2020-03-09, 22:05
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ingen aning om hur en J*nnifer kommer in i tråden och spekulationerna.. Men enligt MrKoll har Mika*l nyligen bytt namn till Jos*fin. Det är denna person som är huvudspåret för MGM, ingen annan. Namnbyte etc är inte speciellt intressant.

*=e

EDIT;

Fan också... Sök i MrKoll på Mika*l Löw-Lars*n och du kommer till J*sefin N*rd....
*=e,e,o,o.

EDIT 2;
Vid sök i Google på hans ursprungliga herrnamn så visas bland annat aktuell adress i Hjo. Ä*ggata* 1.
*=n

Citat:
Ursprungligen postat av badDNA

Läs mitt inlägg jag citerade. Detta är huvudspåret för MGM och det mesta annat rent svammel och trams. Det är hens föräldrar som misstänkts mördats på Än**atan 1.
*=g

Hen är skriven i Angered, Hjällbo närmare bestämt. Enligt Google var hen skriven på aktuell adress i Hjo intill ganska nyligen.
Citera
2020-03-09, 22:10
Medlem
MegaLomanis avatar
Hjo är väl mest känt för utslitna vitsar på sitt namn (I love Hjo t ex). Mord tror jag var senast 2008 (FB) Mordet på Johanna Karlsson i Hjo, 2008. För inte så länge sedan var det ju också ett mystiskt dödsfall med en kvinna som hittades i en lägenhet, men om jag minns rätt, avskrevs det som olycksfall till slut.Denna gång är det till och med två offer om det nu är mord eller dråp.
Det brukar pratas "på stan" när något sådant här inträffar på en mindre ort där många känner många. Vad som pratas däremot, behöver inte nödvändigtvis ha med den exakta sanningen att göra. Utsagorna går ofta i flera led; "en halvbror till min kompis' ex hade hört..." Hjo verkar vara ungefär så.
Om ena BO var läkare på orten, bör ju rätt många känna till honom. Frun var tydligen också inom vården, men kanske i en grannort? Ett antal barn uppvuxna på orten.

Det borde nog snart komma fram fler initierade uppgifter.
Citera
2020-03-09, 22:15
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxxedetta

Mycket bra sammanfattning hittills!! Bockar ovh bugar för info!!

Förnamnet verkar dock stavas J^sefin, utan e på slutet. Så har jag tolkat info på Ratsit, MrKoll, mfl.

Ja, tror det lutar åt rättspsyk för hen, även om jag inte känner personerna. Har dock en del annan kunskap i sådana här fall att luta mig emot. Säger inte att det kommer att bli så, utan jag antar att så blir fallet.
Citera
2020-03-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Om ena BO var läkare på orten, bör ju rätt många känna till honom. Frun var tydligen också inom vården, men kanske i en grannort? Ett antal barn uppvuxna på orten.
.

Moden jobbade på KSS (kärnsjukhuset Skövde). Vet inte om hon var pensionär dock.

Alla barn växte upp i Hjo området. Om jag kommer ihåg rätt flytta familjen ut ett tag till Tibro (men är absolut inte säker).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in