2020-03-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Mycket bra sammanfattning hittills!! Bockar ovh bugar för info!!

Förnamnet verkar dock stavas J^sefin, utan e på slutet. Så har jag tolkat info på Ratsit, MrKoll, mfl.

Ja, tror det lutar åt rättspsyk för hen, även om jag inte känner personerna. Har dock en del annan kunskap i sådana här fall att luta mig emot. Säger inte att det kommer att bli så, utan jag antar att så blir fallet.

Skulle kunna sätta pengar på att det blir rättspsyk, ja
Citera
2020-03-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Moden jobbade på KSS (kärnsjukhuset Skövde). Vet inte om hon var pensionär dock.

Alla barn växte upp i Hjo området. Om jag kommer ihåg rätt flytta familjen ut ett tag till Tibro (men är absolut inte säker).

Vet att BO jobbade på VåC i Tibro tidigare. BO2 kvinnan var bara 58år, 13år yngre än sin man. Så av ålder borde hon inte varit pensionär, söker man på VGR (sjukhusets sida) verkar hon ha arbetat som enhetschef i många år, senast daterad Info Enhetchef på Medicinmottagningen på Skövde sjukhus.

På sin Pinterest skriver hon ”Född i Skövde- uppvuxen i Tibro- Inflyttad till Hjo - Dansk i sinne och själ = lycklig”

Världen är för vidrig ibland, ett barn som mördar sina föräldrar.
Citera
2020-03-09, 22:47
Medlem
BO Instagram an^tt^lov. (^=e) Bilder på hennes man (BO) i flödet.
Citera
2020-03-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm0kahontas
Bor i Hjo sen 6 år tillbaka och min sambos pappas jobbarkompis som också bor och är från Hjo har sagt att han vet vilken familj det rört sig om(Hjo är en liten stad o alla känner alla mer eller mindre). Han har tydligen dödat sin mamma och pappa... Mer info har jag inte. Hemskt. Gick förbi huset idag Änggatan 1. Dom har tänt upp gravljus utanför avspärrningarna. Det va kusligt att gå förbi och veta att två miste sina liv där för några timmar sen..

Åkte förbi huset idag med när jag hade äranden på stan, känns riktigt creepy
Citera
2020-03-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renraw
Åkte förbi huset idag med när jag hade äranden på stan, känns riktigt creepy

Håller med. Är ett väldigt stort och vackert gammalt trähus. Det är ofattbart att dessa saker sker.
Citera
2020-03-09, 22:50
Medlem
MGM började studera till läkare 2017 på Sahlgrenska. Hoppade av efter en termin kanske för att han inte klarade tentorna.
Bytte då namn på sin Facebook från sitt tidigare manliga namn till det nuvarande FB-namnet U**lande Kä**a (*=g, *=r). Verkar sedan dess ha postat många märkliga saker. Dådet känns onekligen som något för rättspsyk och det finns en del saker som talar för att MGM skulle kunna ha någon psykiatrisk problematik (undandragande från studier, tidigare rymning, könskorrigering, märkliga poster på FB, socialt isolerande).
Citera
2020-03-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxxedetta
Håller med. Är ett väldigt stort och vackert gammalt trähus. Det är ofattbart att dessa saker sker.

Ja det är ett väldigt fint hus som många av dom andra fina trähusen här i Hjo som får staden att kännas som en idyll där dessa saker inte händer, känns overkligt. Hoppas det klaras upp fort och att resterande familj slipper ett stort ståhej.
Citera
2020-03-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renraw
Ja det är ett väldigt fint hus som många av dom andra fina trähusen här i Hjo som får staden att kännas som en idyll där dessa saker inte händer, känns overkligt. Hoppas det klaras upp fort och att resterande familj slipper ett stort ståhej.

Då polisen säger att de inte misstänker fler inblandade så är det förmodligen den gripne som är GM och att det kommer klaras upp. Att fortsätta leva med att förmodligen ett syskon mördat föräldrarna, rättegångar, begravning, bouppteckning och resten av livet... det är en så grym tanke... igen borde behöva gå igenom det. Hoppas syskonen har en god relation, kan tillsammans ta sig igenom detta fruktansvärda.
Citera
2020-03-10, 00:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vad vet vi; fadern 71år, en känd och omtyckt läkare på orten. modern 58år påträffas avlidna i hemmet. Dödsförklaras på plats av polis och/eller har ambulans tillkallats? Personen som häktats som misstänkt för dådet är förmodligen en familjemedlem varav en i familjen utmärker sig genom att vara transexuell och bor med någon som lever i någon lajvar klan som handlar mycket om vampyrer, svart och goth. Sonen som bytt kön heter Jos^fin^. Vet vi om det förelegat några problem i familjen? Har Jos^fin^ varit aktuell tidigare ”på orten” mer än den efterlysning/rymning som var för 10år sedan? Anledning att tro att MGM lider av allvarlig psykisk störning?
En otroligt tragisk händelse. Får mig att tänka lite på killen i Härnösand som 2010 dödade sina syskon och sin far, också en ofattbar tragedi. Den GM fick rättspsykiatrisk vård.

har hen mördat sina föräldrar?
Citera
2020-03-10, 00:11
Medlem
PeterNosters avatar
Löw-Larsen verkar vara en stor familj.
På Skolgatan i Hjo fanns 1990:

Bent 1949, invandrare.
Björg Christel Annica 1951 i Torsby d 2013, Frånskild kvinna (25/10 1991)
Lilla Jessica Karolina 1970
Lars Martin 1979
Bent David 1980
Lars Henning 1986
Carla Moa Linnéa 1989

MGM f 1992 verkar vara son till den nya kvinnan Anette 1962.
Citera
2020-03-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
har hen mördat sina föräldrar?

Har du ens försökt läsa igenom tråden?
Citera
2020-03-10, 00:20
Medlem
Citat:
BO Instagram an^tt^lov. (^=e) Bilder på hennes man (BO) i flödet.

Finns ingen sån instagram

Edit. An*tt*low var rätt, inte lov
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2020-03-10 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in