2025-09-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Jag lyssnade på det avsnittet idag men reagerade på att de kallar mördaren för Johanna, men röstskådespelaren har mansröst. Är mördaren transvestit?

Han är en man som vill vara kvinna.
Citera
2025-09-17, 18:30
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Han är en man som vill vara kvinna.
Ok.
Jag har inte läst in mig på tråden utan lyssnade bara på första avsnittet idag av en slump. Jag kanske missade att de gav den informationen i det avsnittet, annars är det en riktig tabbe de har gjort.
Citera
2025-09-18, 17:07
Lyssnade på samma podd idag och mot slutet kommer det fram att han ser sig som kvinna.
En ynklig person som ser sig utsatt och missförstådd från alla håll.
Citera
2025-10-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Lyssnade på samma podd idag och mot slutet kommer det fram att han ser sig som kvinna.
En ynklig person som ser sig utsatt och missförstådd från alla håll.

Pappan var läkare, och även hans skol läkare och en av undersökningarna var att prata om det var problem med testiklarna och om det var problem att titta på dom.

Nu vet jag inte om det var något problem med mikaels ballar, men detta är en av de "sexuella övergrepp" han hävdar.

Att det kanske inte är ideelt att pappa kolla på sin sons ballar kanske man kan förstå, men han var läkare i första läget här..

Mamman fick hjälpa honom i duschen och det var också "sexuella övergrepp" enligt Mikael så stabil är ju grabben inte..
Citera
2025-10-29, 13:06
Medlem
Han verkar vara en liten kränkt utnyttjare som kräver allt men inte själv vill bidra med någonting.
Tycks vara verklighetsfrämmande och inbillade föräldrarna och andra i omgångar att han skulle plugga och få en högskoleutbildning. Tydligen har han inte åstadkommit något i sitt liv förutom att mörda föräldrarna och byta kön. Att föräldrarna var så rädda för honom att de låste sovrumsdörren på nätterna säger mycket.

Men varför sökte de inte hjälp för honom utifrån? De kanske trodde att de kunde hantera honom själva.
Men hur lång tid kan man ha ansvar för och försörja en helgalen 22-åring?
Citera
2025-10-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen2
Äntligen kan jag bidra. till något i tråden.....

tackar alla duktiga skribenter i tråden!. ni har verkligen "fångat" hur det verkligen ligger till. själv så hamna jag nästan i chock. och en av väldigt få gånger i livet jag mått riktigt dåligt, osmakligt?
varför? jo, jag gjorde RPU samtiidigt som "josefine" eller "zaina" som han ville bli kallad där.
RMV-hisings-backa. var där nu i juni 2020,
det måste med alla marginaler vara den mest obehagliaste människan jag nägonsin träffat!
DÅ inom sluten psykiatrisk vård. eller i livet totalt!
söndercurlad som skrivits om. aldrig fått ta konsekvenser för nått.

vederbörande har akdrig "gjort# något på riktigt.
-varken könsbyte elr diagnoser.....elr mediciner,
tyvärr tror jag föräldrarna som försökte skydda han från "allt" har stor del i detta.

mådde dåligt av att lyssna på vad han gjort. han kommer aldrig bli utsläppt.

60% fastnar i LRV efter RPU , jag och flera där "klarade" oss. och är på fri fot idag, b.la jag.

kan svara på frågor om "hen" och paragraf7(helix) och RPU dan andersson gata 20. hisings backa.

behöver inte va grovt brott för RPU, är ingen vetenskap som de tror. kan räcka med olaga hot mot tjänsteman och som bonus man haft kontakt/diagnoser hos ebn vablig psykiatriker.

som bunus så kom tishko (wilma-mördaren) de sista dagarna jag var där! surrialistikt om nåt.

-då hade vi sett på nyheterna att han skulle få en stor RPU innan!

så få raporter kommer innefrån rättspsyk.......nu har ni en. fråga på! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av 23fnord23
Tänkte att jag kunde bidra eftersom jag känner Josefin Nord.

Fattar att det finns en hel del fördomar om människor som begår brott, och tyvärr så florera många av dem även här.

Josefin var varken någon psycho eller loser, som påstås... tvärtom var hon begåvad, ödmjuk, intelligent känslig, empatisk.

Jag kan inte på något sätt försvara hennes gärningar, det är vidrigt, men jag vet att hon haft förbannat jävla jobbigt i livet. Hon blev ovanligt svårt psykiskt misshandlad, våldtagen, vanvårdad, av sina egna föräldrar! Detta, cPTSD och drogmissbruk kan troligen ge en rimlig kriminologisk förklaring.

Jag vet också att hon lider fruktansvärt mycket av det som hänt. Att hon starkt känner skuld, sorg, smärta. Hon har ett bra samvete. Hon gick ju för fan på egen hand, gråtandes, och överlämnade sig själv till polisen omedelbart efter dådet...

Det är bra att hon blivit omhändertagen av vården istället för fängelset. Om hon någonsin blir utsläppt ser jag det som omöjligt att hon begår nya brott... hon är en i grunden väldigt snäll, icke-våldsam, och snäll människa, som blivit försatt i en ovanligt svår situation p.g.a. PTSD och misshandel...

Just my 2 cents.

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Han verkar vara en liten kränkt utnyttjare som kräver allt men inte själv vill bidra med någonting.
Tycks vara verklighetsfrämmande och inbillade föräldrarna och andra i omgångar att han skulle plugga och få en högskoleutbildning. Tydligen har han inte åstadkommit något i sitt liv förutom att mörda föräldrarna och byta kön. Att föräldrarna var så rädda för honom att de låste sovrumsdörren på nätterna säger mycket.

Men varför sökte de inte hjälp för honom utifrån? De kanske trodde att de kunde hantera honom själva.
Men hur lång tid kan man ha ansvar för och försörja en helgalen 22-åring?

Två inlägg enligt ovan från tråden om hur personen som dömdes var och uppfattades, den ena verkar mer korrekt än den andra s.a.s.
Citera
2025-11-07, 02:25
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Jag lyssnade på det avsnittet idag men reagerade på att de kallar mördaren för Johanna, men röstskådespelaren har mansröst. Är mördaren transvestit?

Transsexuell.

Huruvida hon verkligen känner sig som en kvinna eller ej vet jag inte. Jag tyckte hon lät psykiskt sjuk. Schizofreni eller nåt?
Senast redigerad av vindsus86 2025-11-07 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in