2020-03-09, 21:06
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag hoppas du har fel.... Vi borde kunna undvika Italiens öde om vi agerar hårt och resolut nu! Och det borde finnas resurser för att hjälpa Italien.

Jag hoppas verkligen det men alla länder agerar just nu efter situationer som uppstår. Det är redan försent och stoppa spridningen. EU´s öppna gränser blev dess fall.

Vem vet, ryssen kanske kommer in och sopar rent efter kalaset.
Citera
2020-03-09, 21:07
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Vi har fortfarande folk på skidsemester i Italien.

Dessa borde knappt tillåtas komma hem igen. Jo, jag fattar. Men de ska banne mig beordras till karantän.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Madrid har 469 smittade och stänger därför ALLA skolor och universitet i 14 dagar.... Sug på den.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det har du rätt i, är 39% 9 mars

https://www.worldometers.info/coronavirus/

CLOSED CASES
66,822
Cases which had an outcome:
62,832 (94%)
Recovered / Discharged

3,990 (6%)
Deaths
Citera
2020-03-09, 21:08
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Jag hoppas du har fel.... Vi borde kunna undvika Italiens öde om vi agerar hårt och resolut nu! Och det borde finnas resurser för att hjälpa Italien.

Man önskar ju att staten agerade just hårt och resolut, men ser inte så ut. Lägg därtill gemene svensk ute i stugorna som blivit invaggade i en falsk trygghet pga myndigheternas agerande. Bådar inte gott.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
733 "critical" i Italien. Spanien och Frankrike känns ju som att de är på god väg att göra en Italien. Tyskland kommer säkert klara sig något bättre.
Citera
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Önsketänkande, jag tror det bara är en tidsfråga innan fler länder kommer sätta sig själva i karantän. Att Sverige skulle klara sig tror jag inte ett dugg på - snarare tvärtom, mytoman sossarna i ledning och Corona-Bob som deras förmedlare.. nja..
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag har inte sett en enda person i Sverige ta förebyggande åtgärder. Här hostas det rakt ut i luften som ingenting sker i omvärlden. Så glöm helt och hållet e kollektiv insats mot detta.

Så sant, tror knappast hälften av befolkningen bryr sig nämnvärt över detta. Bevittnas i affären och på min arbetsplats idag. Det hostas och grisas som förut.
Citera
2020-03-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Vad få här verkar förstå att det är upplagt för en perfekt storm.

Kan bli EUs upplösning, våldsam oljekonflikt mellan USA,Ryssland och USA. Massarbetslöshet och flyktingrörelser som får 2015 verka som en picknick. Det är alltså stora krafter som kommit i rörelser. Coronaviruset är en dominobricka som faller mot andra brickor. Är mer rädd för dessa effekter än själva viruset.
Det du beskriver är exact min tanke
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Så sant, tror knappast hälften av befolkningen bryr sig nämnvärt över detta. Bevittnas i affären och på min arbetsplats idag. Det hostas och grisas som förut.

Oh ja. Nästan som att vissa gör det på pin kiv t o m. Otroligt ignorant och korkat.
Citera
Medlem
Gautamas avatar
Hur länga kan viruset överleva utanför kroppen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
3 veckor är inte tillräckligt för att skapa kaos vare sig med sopor eller livsmedel sålänge man ha en viss egen beredskap hemma. Sen behöver man inte stänga ner alla arbetsplatser, de mest samhällsviktiga arbetsplatserna bör naturligtvis inte stängas ner.

Saknar man pungkulor för att stänga ner i 3 veckor så kan man åtminstone tillämpa andra åtgärder. Förbjuda evenemang där människor förväntas vara nära varandra är det minsta man kan göra i det här läget.

Det hemska (eller lustiga, beroende på personlighetstyp) är att du tror det är över på 3 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in