2020-03-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vilka länder tycker ni har skött smittan utmärkt? Och hur har de agerat?

Kommunistland som t.ex Vietnam där pengar inte är viktigare än liv.
Citera
2020-03-09, 15:53
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fast de skriver "efter beskedet". Inte har h*n väl varit på jobbet sedan h*n fick besked om att h*n var smittad med corona?

Nej det är sant. Men man undanhåller information. Viktig information
Citera
2020-03-09, 15:54
Medlem
Citat:
Hm. Fast de tog till rätt extreema åtgärder.
Precis ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Vilka länder tycker ni har skött smittan utmärkt? Och hur har de agerat?
Sydkorea har masstestat människor. Vissa länder i Asien har begränsat inresandet. Kina kör masskarantäner.

Olika länder har olika styrkor. Sverige är duktiga på smittspårning, bör man ändå komma ihåg. Men det är skralare beredskap bortom det skyddsnätet - vi får se hur vi klarar oss.

Jag hoppas svenska myndigheter är beredda att ta till sig av vad andra gör bra. De är aningen stelbenta och senfärdiga, men eskalerar situationen hoppas jag de är prestigelösa och resoluta i sitt agerande.

Det kanske är att hoppas för mycket - jag rekommenderar var och en av er att se till er egen situation.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Föreslår att du forskar på det innan du postar vidare. Vi vet att rökare definitivt inte är underrepresenterade bland COVID-19.

Jag behöver inte forska bara för att jag påpekar att det inte kan uteslutas att nikotin är dåligt för ett virus.

Tobaksrök innehåller som bekant ett antal ämnen varav nikotin inte nödvändigtvis är det ämnet som sabbar lungorna.

Jag pratar om nikotin, det ämnet går att diskutera utan att blanda in rökning.
Citera
2020-03-09, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Easy_Jet direkt från Milano landade 15:28 på Arlanda Terminal 2. Undrar om de har biljetter till mellon…?
Nej! Det är bättre att dom går till riksdagshuset och sätter sig på läktaren och hör om politiskt och skitnödigt skitsnack. Om det stoppar spridningen av coronan vet jag dock inte.....
Citera
2020-03-09, 15:55
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Den första patienten vårdades tydligen helt vanligt på sjukhuset innan man till slut testade för Corona. Personalen som tagits i karantän arbetar tydligen på flera olika avdelningar.

Det kan ju vara hela kedjan akuten, röntgen och vårdavdelning.
Citera
2020-03-09, 15:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Men om man låter bli att testa tillräckligt brett bland hemvändare och deras kontakter övergår det tyvärr alltför snabbt till samhällssmitta.

Det var lite det jag menade med "ordlek". Det är som att säga att det ska vara 50% av befolkningen som är smittad innan man får använda ordet "pandemi" när det är ett R0 över 3, det är skitfånigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Notera hur många som tas ur tjänst på grund av ett enda misstänkt eller konstaterat fall, detta i ett läge då sjukvården redan går på knäna.
Ja, dom är så jävla nonchalanta tills dom får i en smittad, då skall hela jävla sjukhuset stänga ner, hur skulle det vara att ta det allvarligt från början, använd skyddsutrustning .m. direkt, idioter. Om detta fortsätter har vi ju fan ingen personal kvar till när det verkligen gäller.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-09 kl. 15:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid

Anders Tegnell har åkt till Somalia

Sanslöst. Vad i hela helvete.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiologen-anders-tegnell-till-somalia/

Om det inte hade varit för att vi lever i denna mardröm så hade detta varit riktigt roligt. Detta är nån slags absurd och surrealistisk slapstick, lite åt Monty Python-hållet.

Mitt under den största krisen sedan andra världskriget så flyr regimens främsta språkrör plötsligt till Afrika! Ha!
Senast redigerad av Tumidanda 2020-03-09 kl. 15:59.
Citera
Medlem
Citat:
Hm. Fast de tog till rätt extreema åtgärder.
Desperate times call for desperate measures
Citera
2020-03-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det kan ju vara hela kedjan akuten, röntgen och vårdavdelning.

Yes. Samma jävla misstag som Italien gjorde låter det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in