Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Jo visst, vi kan alltid ifrågasätta allting. Att just JA minns fel finns det ingenting som talar för.
Jo: just det faktum att han berättar detta först tre år senare, och inte i de tidiga förhören.
Citat:
Det blir till sist meningslöst att diskutera SE om precis alla saker som pekar mot honom som GM ska underkännas för att man "tycker" att SE mördade Palme.
I så fall vill jag få presenterat för mig alla BEVIS som säger att SE mördade Palme. Hittills har absolut ingenting presenterats i den vägen. Bevisbördan ligger ju hos er som påstår att SE är GM.
Jag har aldrig här eller någon annanstans påstått att SE är GM. Här diskuterar vi indicier och argument, för och emot. Fram till dess att vi fått se verkliga bevis, som en revolver, DNA etc., så finns det inga "case closed".
Citat:
Det blir ingen mening att diskutera om man hela tiden säger att alla minns fel (exempelvis JA och Skandiavakten), att SE kunde se LJ i mörkret bakom baracken, att SE kunde skjuta med Magnumrevolver trots sin svåra reumatism, att JA pratade med SE på mordplatsen direkt efter mordet, att det är fysiskt omöjligt att ta sig från Grand till Skandia och ut på gatan samtidigt med paret Palme, att SE kom in från middagen 20.10 och inte 21.00 som TP påstår, att inget mordplatsvittne sa att GM hade handväska, glasögon och keps, att inget vittne pekade ut SE som GM när TP/Filter påstår att SE återvände till mordplatsen "och spelade vittne", att vapenhandlarens dotter kraftfullt dementerar påståendet att SE lånat en revolver etc.
Det går inte heller att diskutera om man utgår från att alla vittnen minns
rätt, eftersom nästan alla vittnen motsäger varandra på en eller annan punkt. Därför måste man värdera vilka vittnesuppgifter som är mer eller mindre troliga. De som togs upp den 1 mars är, enligt min uppfattning, mer intressanta än det som sades i rätten 1989.
Citat:
Ska jag fortsätta? Till sist blir det här så massivt att endast faktaresistenta personer kan envisas med att peka ut SE som gärningsman.
Men visa mig gärna dina bevis så är jag beredd att ompröva min ståndpunkt.
Annars är det Case Closed.
Som sagt, det är tvärtom. Innan det kommit fram övertygande bevismaterial mot
en GM så är flera andra GM möjliga, SE är en av dem, kanske inte den mest troliga som jag ser det, men kan inte helt uteslutas förrän KP berättat vad han har.