Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Ja det har du alldeles rätt i. Vi har ju två vittnen som med säkerhet säger att de sett SE på mordplatsen efter mordet. LL säger till och med att han såg SE med handväska, keps och allt springa in efter poliserna i gränden.
Att både JA/LL ljög eller missförstod eller mindes fel är helt enkelt inte möjligt.
Det råder inte omvänd bevisföring i det här landet. Det är inte vi som ska bevisa att SE inte mördade Palme. Det är de som påstår att SE sköt Palme som måste stödja sitt påstående med bevis. Och några sådana har vi - naturligtvis - inte sett röken av.
Att det ska vara så fantastiskt svårt att inse fakta. Case closed.
Släpp SE annars kommer diskussionen om SE aldrig att stanna av.
Klarare bevis för någons oskuld går inte att hitta.
Genom observationen av Jeppsson har SE det bästa beviset för att han är oskyldig.
Han har ett vattentätt alibi, helt enkelt bättre än någon annan.
Man kan hävda att vem som helst mördade Palme och försöka att leda det i bevis.
Får teorin tillräckligt stort medialt utrymme kommer tusentals att nappa. Jag skulle kunna skriva en bok om att någon av sönerna gjort det, och utifrån konstiga associationskedjor skulle jag kunna argumentera.
Man kan göra så med vem som helst, Ingvar Carlsson är nästan lite lik fantombilden, Kjell Olof Feldt kan vara skuggan.
Man kan tycka att gm sprang som Nils Poppe gjorde i en scen i ”flottans käcka gossar” 1952 och driva ett spår utifrån det. Hans dotter passerade mordplatsen 2 min före mordet så visst finns det finns det kopplingar.
Motivbilden hittar man lätt om man får rota runt lite i privatlivet.
Det är bara att spinna på, precis som TP och Claes Hedberg, och till slut har hypotesen fångat sin publik.
Mot allt sunt förnuft förstås.