2020-03-09, 11:30
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Dagshandlarna plockade upp morgonpaniken och gjorde sig en hacka ser jag
Lönsamt med volatilitet

Givetvis kan day traders göra hackor under diverse förhållanden, men denna tråd fokuserar väl mer på den långtgående trenden...
Citera
2020-03-09, 11:34
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Du är en enkel människa. Antagligen medioker intelligens och relativt fattig.

Du tror att du kan sprida din dynga utan att folk ser igenom dig. Se så, dags för dig att gå tillbaka till ditt kneg, arbetarslav.
Läser man inte nyheter och följer upp hur det går för marknaden globalt ska man inte hålla på med aktier, man kan inte gå och hoppas på att vinna tillbaka det man förlorat hela tiden, förstår man hur jävla illa det är i världen just nu så säljer man allt vad aktier heter just nu. Tyvärr verkar du inte vara av den smartaste kalibern, rätt ung och oerfaren.
Citera
2020-03-09, 11:35
Medlem
Har en mor som fått en större summa pengar. Hon söker sig till mig för råd. Allt såldes av vid årsskiftet så bra timeing än så länge. Hade ni börjar köpa in er redan nu eller avvaktat?

Mycket kapital utanför börsen nu som kommer vilja komma in senare. Gäller ju att försöka ligga steget före.
Citera
2020-03-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Läser man inte nyheter och följer upp hur det går för marknaden globalt ska man inte hålla på med aktier, man kan inte gå och hoppas på att vinna tillbaka det man förlorat hela tiden, förstår man hur jävla illa det är i världen just nu så säljer man allt vad aktier heter just nu. Tyvärr verkar du inte vara av den smartaste kalibern, rätt ung och oerfaren.

Ännu en mupp som hoppas på ännu lägre aktiekurser för att han är fattig och hoppas på att tjäna lite stålar.
Citera
2020-03-09, 11:43
Medlem
ppp333s avatar
Har en äldre släkting med lite pengar i fonder på banken. Är det någon här som kan ge ett gott råd i var man bäst placerar om dem i nuläget.
Hon gick till banken förra lite mer än en vecka sedan och dom sa att "det är lugnt" och hon lyssnade på deras tvärsäkra råd. Hon är dock orolig och jag kollade åt henne och hon har redan förlorat en del. Det kan ju vända igen...men å andra sidan kan det rasa ännu mer...så var placerar man tryggast?
Förslag och idéer mottages med tacksamhet.
Citera
2020-03-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Fattar inte varför ni som investerar, och som diskuterar i denna tråd tror
att det ens kommer att finnas någon börs i nuvarande mening om 6 månader.
Tar ni en position mot någon så finns det ju i alla fall ingen att begära pengar ifrån.

En ödegård i Norrland är en bättre investering än någon aktie el. position

Sluta va så jävla rädd, har man minst 10 år kvar tills man tar ut pengarna så är det bara att köpa mer och skita i all panik.
Citera
2020-03-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaffarbin
Har en mor som fått en större summa pengar. Hon söker sig till mig för råd. Allt såldes av vid årsskiftet så bra timeing än så länge. Hade ni börjar köpa in er redan nu eller avvaktat?

Mycket kapital utanför börsen nu som kommer vilja komma in senare. Gäller ju att försöka ligga steget före.
Jag skulle vänta ett tag till (och gör det också). Det känns inte som att "the bottom is nådd" än på ett tag. Smittan utanför Kina har exponentiell tillväxt med 20% om dagen...
Citera
2020-03-09, 11:53
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Har en äldre släkting med lite pengar i fonder på banken. Är det någon här som kan ge ett gott råd i var man bäst placerar om dem i nuläget.
Hon gick till banken förra lite mer än en vecka sedan och dom sa att "det är lugnt" och hon lyssnade på deras tvärsäkra råd. Hon är dock orolig och jag kollade åt henne och hon har redan förlorat en del. Det kan ju vända igen...men å andra sidan kan det rasa ännu mer...så var placerar man tryggast?
Förslag och idéer mottages med tacksamhet.
Du bör se över så att det inte är aktie-fonder din släkting har just nu, gå över till ränte-fonder 100% i såna fall, och strunta i vad banken säger, dom vill inte ditt bästa eller är någon Välgörenhetsorganisation. När marknaden ser ljus ut igen så ändrar du tillbaka till aktie-fonder istället, men det lär dröja lång tid, minst till sommaren och antagligen hela året ut.
Citera
2020-03-09, 12:02
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:

Vi har haft en väldigt lång period av högkonjunktur bakom oss och det var läge för en nedgång även utan Corona. Vi har ingen aning om var det här slutar så vänta med att köpa. Saudi har också börjat jävlas med oljan vilket kommer få effekter
Citera
2020-03-09, 12:02
Medlem
Jag ser att många gapat om att "botten är nådd" i flera veckor nu...

De har uppenbarligen ingen aning om hur en riktig nedgång ser ut, visst kommer det att rekylera upp emellanåt, men jag tycker det är solklart att börsen skall ner betydligt mer.

Att stoppa in stora pengar nu, I hopp om snar vändning, är dumdristigt.

Hela 2020 kommer bli dystert tyvärr.
Citera
2020-03-09, 12:09
Medlem
Citat:

Tror att de med mycket kapital börjar på riktigt fundera på alternativa placeringar utanför aktie och räntemarknaden. Det är att tänka utanför boxen.
Citera
2020-03-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Givetvis kan day traders göra hackor under diverse förhållanden, men denna tråd fokuserar väl mer på den långtgående trenden...

Personligen tycker jag det är mycket svammel om Corona

På lång sikt vet vi ju att börsen går upp
Tyvärr är det många som inte förstår det
Men men , dom lär sig dom oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här