2020-03-09, 04:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vi har inte blivit egoistiska av en slump, det är evolutionen som har skapat egoism eftersom den har varit gynnsam för oss.

Hur gynnsam är den nu?
Citera
2020-03-09, 05:00
Medlem
Vi har 6 tuffa månader framför oss, visar det sig att endast nedstängning av hela länder är det som behövs för att få stopp på viruset , har vi nog börsras på 50-60% att vänta.
Citera
2020-03-09, 05:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur gynnsam är den nu?

Fullständig vital för oss skulle jag säga, det är ingen slump att alla djurarter inklusive människan har utvecklat egoism. Utan den skulle vi förmodligen dött ut för länge sedan.
Citera
2020-03-09, 05:01
Avslutad
Bostadspriserna lär falla som påkomna fuskbyggen nu. Vad gör regeringen? Blir det en full pyts miljarder till snabbtågen för att stimulera ekonomin? Skulle inte tro det! Snabbtågen har lämnat politikernas tankeperrong, de står faktiskt och stirrar tomt i skyn..tänkandes; vad gör vi nu?
Citera
2020-03-09, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vi har 6 tuffa månader framför oss, visar det sig att endast nedstängning av hela länder är det som behövs för att få stopp på viruset , har vi nog börsras på 50-60% att vänta.

Noterade att det var ett och ett halvt från toppen till botten vid finanskrisen 2008 och 2 år mellan botten och toppen vid IT-bubblan 2000, så 6 månader är lågt räknat.
Citera
2020-03-09, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Bostadspriserna lär falla som påkomna fuskbyggen nu. Vad gör regeringen? Blir det en full pyts miljarder till snabbtågen för att stimulera ekonomin? Skulle inte tro det! Snabbtågen har lämnat politikernas tankeperrong, de står faktiskt och stirrar tomt i skyn..tänkandes; vad gör vi nu?

Varför skulle bostadspriserna ner? Räntorna lär ju sänkas inom kort. Visst. Vid massarbetslöshet kan det förstås hända.
Citera
2020-03-09, 05:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

Jag skulle säga att det redan är för sent. Nu är frågan: . Hur många vapen har du? Hur mycket ammo har du? Hur mycket har du av utländsk valuta? Hur mycket guld har du? Det här är nog det värsta som hänt sen 1929, imo. Sen var det slutar, det vet ingen. Viruset kanske klingar av och på torsdag är vi tillbaka på noll, eller alla moders krasch? Ingen vet. Möjligen Anders Tegnell - Tengil. Fråga gärna honom på torsdag.
Citera
2020-03-09, 05:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Fullständig vital för oss skulle jag säga, det är ingen slump att alla djurarter inklusive människan har utvecklat egoism. Utan den skulle vi förmodligen dött ut för länge sedan.

Det är iofs sant, hur jävla cyniskt det än kan låta.
Citera
2020-03-09, 05:16
Medlem
FTSE 100 Futures ligger - 6,82 %.
Fantastiskt att det kan vara så underhållande att se marknader kollapsa.
Citera
2020-03-09, 05:18
Medlem
Jag är orolig för USA framförallt ,vad kan hända där om hela USA sätts i karantän, 1/3 amerikanarna har noll i ekonomiska marginaler.
Citera
2020-03-09, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag är orolig för USA framförallt ,vad kan hända där om hela USA sätts i karantän, 1/3 amerikanarna har noll i ekonomiska marginaler.

-Låter som Sverige eller ser du något annat utfall ?
Citera
2020-03-09, 05:29
Medlem
severustheemperors avatar
Fattar inte varför ni som investerar, och som diskuterar i denna tråd tror
att det ens kommer att finnas någon börs i nuvarande mening om 6 månader.
Tar ni en position mot någon så finns det ju i alla fall ingen att begära pengar ifrån.

En ödegård i Norrland är en bättre investering än någon aktie el. position
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in