2020-03-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vi kommer få en storskalig smittspridning förr eller senare. Förbannade medelklass som ska flyga runt i tid och otid. Håll er hemma nu för i helvete.

Snacka om att vilja se ekonomin krascha för att kunna köpa in sig billigt.

Ni är tamefan roliga.
Citera
2020-03-09, 10:49
Medlem
Citat:
Är det din första börsnedgång? Jag tror vi kan se OMXS30 ner mot 1000 punkter framåt maj/juni. Nästan en halvering från toppen alltså.

På vilka grunder ska vi se 50% nedgång? Förklara.
Citera
2020-03-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Intressant hur OPEC och Ryssland väljer denna väg när världsekonomin redan är skakig av coronaviruset.

Hur tänkte de där?

Vi skickar när hela världen i en recession.

Ryssland är i princip självförsörjande både på mat och industriprodukter. De kan strunta i världsekonomin medans Saudierna måste importera precis allt. Sänks oljepriset så är det inte lika lätt för Sudierna att finansiera varken kriget i Yemen eller allt bistånd till radikala islamistiska grupper utomlands. Ryssland och Saudiarabien är ju i praktien på motsatt sida i mellanösterns alla konflikter och detta skadar Saudi mer än det skadar Ryssland.
Citera
2020-03-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Okej, hur mycket har du och ni övriga gått back sen början på raset i Februari?

Ingenting. Sålde av allt när jag började förstå vilken omfattning COVID-19 skulle få. Jag kommer inte att köpa tillbaka förrän vi har koll på hur sjukdomen kommer att utvecklas.
Citera
2020-03-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
https://svenska.se/tre/?sok=Hårt&pz=1

Ahhh
Politikersvar
Den var bra 🤙
Citera
2020-03-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
På vilka grunder ska vi se 50% nedgång? Förklara.

10+ års obruten uppgång kulminerar samtidigt som en världsomspännande pandemi slår till? Det blir brist på allt möjligt. Flygbolagen kan slås ut och behöver specialstöd, fabriker får inte tag på komponenter, folk slutar röra sig ute och spenderar mindre. Ekonomin fryser till. Får antagligen samma konsekvenser på finanskrisen.

Men vad vet jag, jag gissar precis som du gör.
Citera
2020-03-09, 10:55
Medlem
Citat:
10+ års obruten uppgång kulminerar samtidigt som en världsomspännande pandemi slår till? Det blir brist på allt möjligt. Flygbolagen kan slås ut och behöver specialstöd, fabriker får inte tag på komponenter, folk slutar röra sig ute och spenderar mindre. Ekonomin fryser till. Får antagligen samma konsekvenser på finanskrisen.

Men vad vet jag, jag gissar precis som du gör.

Exakt, du vet ingenting.

10+ års obruten uppgång? Varför sprider du så mycket skit? För mindre än 1,5 år sedan kraschade marknaden MER än idag ditt cp. Varför ljuger du så mycket?

S&P 500 låg -20% i december 2018.
Citera
2020-03-09, 10:55
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är sällan det studsar på botten och vänder rakt upp därifrån, det händer men är inte vanligt. I regel rekylerar det upp från botten och sedan ner mot botten igen innan det vänder upp på allvar. Det går också ofta längre än man tror både nedåt och uppåt.

Av de erfarenheterna skulle jag inte rekommendera att man är för snabb med att gå in med nya pengar. De likvider jag har kommer jag därför avvakta med ett tag till.

ja ok tack för bra svar. jag tänker som så att jag vill dra nytta av folk som inte kan behålla kylan och får panik och säljer billigt...där vill jag komma med mitt kolugn och bara håva in ! får fortsätta hänga här och försöka känna av när paniken är som värst
Citera
2020-03-09, 10:56
Medlem
Citat:
Vi kommer få en storskalig smittspridning förr eller senare. Förbannade medelklass som ska flyga runt i tid och otid. Håll er hemma nu för i helvete.

Nog för att många smittats i utlandet, men den senaste veckan var nog virusets största chans att få ordentligt fäste i landet. Lite tidigt säga att faran är över, men sannolikheten har gått ner över helgen, inte upp.
Citera
2020-03-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
ja ok tack för bra svar. jag tänker som så att jag vill dra nytta av folk som inte kan behålla kylan och får panik och säljer billigt...där vill jag komma med mitt kolugn och bara håva in ! får fortsätta hänga här och försöka känna av när paniken är som värst

Skönt med en kompis
Visst är det härligt, tänker som du
Många som inte sett en riktig nedgång verkar det som
Svårt att sitta på händerna dock
Själv hade jag mer ont i magen 2018 men det gick ju över den gången oxå
Citera
2020-03-09, 11:19
Medlem
Citat:
Varför blir du så arg? Förlorat mycket pengar? Svårt att sova? Sälj!!!

Du är en enkel människa. Antagligen medioker intelligens och relativt fattig.

Du tror att du kan sprida din dynga utan att folk ser igenom dig. Se så, dags för dig att gå tillbaka till ditt kneg, arbetarslav.
Citera
2020-03-09, 11:26
Medlem
Dagshandlarna plockade upp morgonpaniken och gjorde sig en hacka ser jag
Lönsamt med volatilitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in