2020-03-08, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Du blev för kaxig med dina uttalanden om att Häcken ska vinna allting.

Samtidigt får du komma ihåg att detta är det ödmjukaste jag kommer vara på hela säsongen.
Citera
2020-03-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Som jag kan det här nu: vi vinner smalt med uddamålet och blir pga det en av de sämre ettorna på målskillnad. Vi får MFF borta i en kvart och ryker där. Alternativt så grejar vi bara krysset idag och får MFF ändå. Dum jävla idé för ens humör att man tog en brakfylla igår....
Fan, här har man tagit för givet att vi ska bli hemmaseedade om vi vinner men du har rätt. Vinner vi med t.ex. 1-0 hamnar vi på 9 poäng och +7.
För att komma över Mjällby behöver vi vinna med minst 3-1 (för att få identisk målskillnad).
Om Malmö tappar poäng mot AFC hamnar vi över gruppvinnaren i den gruppen, annars måste vi ta in 3 mål på ett vinnande Malmö vilket blir svårt.
Om Kalmar slår gnaget måste vi vinna med 2 mål fler än vad Kalmar vinner med, tar gnaget poäng är vi före.
Om Häcken och Östersund kryssar hamnar vi före gruppvinnaren där. Annars behöver vi vinna större än vad vinnaren gör där för att få bättre målskillnad.

Känns ändå som att mycket ska gå fel för att vi ska vinna och ändå inte bli hemmaseedade. Men lika bra att vi gör vårt jobb och vinner med låt oss säga 4-1? Känns rimligt.

Malmö
Bajen
Mjällby
Häcken

Blåvitt
Falkenberg
Elfsborg
Gnaget

Detta som tänkbara gruppvinnare? Nu har jag ändrat det tipset efter varje omgång, lär inte bli rätt nu heller för den delen. Kalmar och AFC får gärna slå sig in där till exempel.
Citera
2020-03-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Om du gick på gymnasiet när Söder slog igenom är ni ju jämngamla... Han var ju 17 då och man går väl på gymnasiet i grova drag mellan 16-19. Rena ungdomar är ni iaf båda två
Håller dock med om att han känns äldre men så är det ju med ungar som slår igenom medan dessa fortfarande ammas.

Helt klart viktigast att avancera, hoppas på en smidig resa i kvarten och ev semin. Det lottas ju samtidigt.

Jag är ca 2 år äldre, missade mycket matcher åren efter gymnasiet då jag bodde i andra städer(fram till typ 2015) så jag har inte sett han live så mycket egentligen.

Men ja, han är en gubbe man kan ha i laget iaf 4-5 år till om han håller sig hel och fortsätter leverera, det kan bli väldigt många matcher hos oss när karriären summeras.

Sedan kan ju konkurrenssituationen förändras också förstås, om man bara spekulerar... vad skulle hända om Berg flyttar hem, jag tycker ingen av dom passar som yttrar, och jag tror inte vi kommer börja spela 4-4-2. Robin som #10 hade kunnat funka för han är smart.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-03-08 kl. 10:54.
Citera
2020-03-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
De har ju faktiskt haft två roliga år, eftersom de vann cupen året innan. De djurgårdare jag känner är inte så nedslagna eftersom en cuptitel i år skickar AIK till europa. "Nu kan de fokusera på allsvenskan och kommande europakval.'

Personligen njuter jag av Mjällbys (och överiga gräslags) framgångar.
De försöker nog intala sig att de ska fokusera på Allsvenskan och Champions League. Men i Danielssons och Buay Turays frånvaro blottas en väldigt tydligt brist på kvalitet i Djurgårdens startelva. Jag är helt övertygad om att de kommer att få ett lika abrupt uppvaknande i de övriga turneringarna.
Citera
2020-03-08, 11:37
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fan, här har man tagit för givet att vi ska bli hemmaseedade om vi vinner men du har rätt. Vinner vi med t.ex. 1-0 hamnar vi på 9 poäng och +7.
För att komma över Mjällby behöver vi vinna med minst 3-1 (för att få identisk målskillnad).
Om Malmö tappar poäng mot AFC hamnar vi över gruppvinnaren i den gruppen, annars måste vi ta in 3 mål på ett vinnande Malmö vilket blir svårt.
Om Kalmar slår gnaget måste vi vinna med 2 mål fler än vad Kalmar vinner med, tar gnaget poäng är vi före.
Om Häcken och Östersund kryssar hamnar vi före gruppvinnaren där. Annars behöver vi vinna större än vad vinnaren gör där för att få bättre målskillnad.

Känns ändå som att mycket ska gå fel för att vi ska vinna och ändå inte bli hemmaseedade. Men lika bra att vi gör vårt jobb och vinner med låt oss säga 4-1? Känns rimligt.

Malmö
Bajen
Mjällby
Häcken

Blåvitt
Falkenberg
Elfsborg
Gnaget

Detta som tänkbara gruppvinnare? Nu har jag ändrat det tipset efter varje omgång, lär inte bli rätt nu heller för den delen. Kalmar och AFC får gärna slå sig in där till exempel.
Så som Gif själva har lagt ut laget så startar vid med en 01a som egentligen är högerback som mittback.
Jag tror ni kommer göra en hel del mål i dag, ingen idé att du oroar dig.
Citera
2020-03-08, 12:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Så som Gif själva har lagt ut laget så startar vid med en 01a som egentligen är högerback som mittback.
Jag tror ni kommer göra en hel del mål i dag, ingen idé att du oroar dig.
Fuck you, jinx
Citera
2020-03-08, 13:30
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fuck you, jinx
Haha
Gif spelade med defensivt än laguppställningen, 5-3-2 istället för 4-2-3-1.
Klokt att spela mer defensivt och sätta Juanjo i en mittbacksroll.
Vi har väl delvis växt in i matchen men vi är ganska ofarliga framåt, ingen av våra offensiva spelare matchar er defensiv varken löpmässigt eller fysiskt.
Palmlöf är ganska snabb men han väger också 60kg...
Edit: Sorry såg att det fanns en matchtråd.
Citera
2020-03-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
De försöker nog intala sig att de ska fokusera på Allsvenskan och Champions League. Men i Danielssons och Buay Turays frånvaro blottas en väldigt tydligt brist på kvalitet i Djurgårdens startelva. Jag är helt övertygad om att de kommer att få ett lika abrupt uppvaknande i de övriga turneringarna.
Det ligger väldigt mycket i detta. Kan det vara så att Bosse Andersson lovat Kujovic en startplats som center detta året och att man därför visat ett totalt ointresse för Buya Turay. Inte mycket tyder hittills på att anfallsspelet kommer att fungera i år.
Citera
2020-03-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Det ligger väldigt mycket i detta. Kan det vara så att Bosse Andersson lovat Kujovic en startplats som center detta året och att man därför visat ett totalt ointresse för Buya Turay. Inte mycket tyder hittills på att anfallsspelet kommer att fungera i år.
Hur bedömde du djurgårdens trupp inför 2018 och inför förra året? Tippade du att de skulle ta titlar då?
Citera
2020-03-08, 16:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Malmö
Bajen
Mjällby
Häcken

Blåvitt
Falkenberg
Elfsborg
Gnaget

Skönt att ha fel ibland

GIF på dekis idag, men jävlar vad bra vi ser ut. Undviker vi MFF och Häcken på bortaplan kan detta bli riktigt roligt. Eller ja, KFF vill man ju inte gärna möta heller...
Citera
2020-03-08, 17:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Skönt att ha fel ibland

GIF på dekis idag, men jävlar vad bra vi ser ut. Undviker vi MFF och Häcken på bortaplan kan detta bli riktigt roligt. Eller ja, KFF vill man ju inte gärna möta heller...
Nanne var ju på plats, nu jävlar blire åka av. Kalmar i en kvart borde vara överkomligt ändå. I synnerhet på hemmaplan trots att de är ett jävla boogeyteam.
Citera
2020-03-08, 18:09
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nanne var ju på plats, nu jävlar blire åka av. Kalmar i en kvart borde vara överkomligt ändå. I synnerhet på hemmaplan trots att de är ett jävla boogeyteam.
Ja, vore skönt att döda det "spöket" ordentligt.

Annars tar man ju gärna Elfsborg/Örebro i kvarten, den fotboll som spelas i Borås just nu skrämmer verkligen ingen. Bedrövligt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in