2020-03-08, 18:53
Medlem
Keldons avatar
Förutsättningar inför imorgon

1. om KFF vinner mot AIK är vi seedade i kvarten pga bättre målskillnad än Mjällby.
2. om vi kryssar är vi vidare men oseedade.
3. Vinner AIK är de vidare som oseedade.
Citera
2020-03-08, 19:46
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

1. om KFF vinner mot AIK är vi seedade i kvarten pga bättre målskillnad än Mjällby.

Vinn, för bövelen, så att vi slipper er i en kvart!
Citera
2020-03-08, 20:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nanne var ju på plats, nu jävlar blire åka av. Kalmar i en kvart borde vara överkomligt ändå. I synnerhet på hemmaplan trots att de är ett jävla boogeyteam.

Som förgjort att slå dem under 90/120. Straffvinst tar jag gärna dock.
Citera
2020-03-08, 21:50
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, vore skönt att döda det "spöket" ordentligt.

Annars tar man ju gärna Elfsborg/Örebro i kvarten, den fotboll som spelas i Borås just nu skrämmer verkligen ingen. Bedrövligt dåligt.

Anders Svensson som alltid menar på vilken fantastisk fotboll som Elfsborg alltid förknippas med.
Citera
2020-03-08, 22:54
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Anders Svensson som alltid menar på vilken fantastisk fotboll som Elfsborg alltid förknippas med.
Ja, den såg man inte röken av idag...
Citera
2020-03-09, 10:15
Medlem
Keldons avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/otieno-missar-aiks-odesmatch-mot-kalmar---har-ar-trupperna/

Ytterligare skador för AIK. Har ni börjar träna på plast eller vad är det som händer? Låter som KFF för några år sedan innan vi fick den nya träningsplanen.
Citera
2020-03-09, 10:34
Medlem
Citat:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/otieno-missar-aiks-odesmatch-mot-kalmar---har-ar-trupperna/

Ytterligare skador för AIK. Har ni börjar träna på plast eller vad är det som händer? Låter som KFF för några år sedan innan vi fick den nya träningsplanen.

AIK har alltså totalt 6-7 startspelare på skadelistan, som totalt består utav en hel startelva.

Någonting är ju rejält fel på fysteamet och träningsupplägget.

Kalmar definitivt favoriter för avancemang
Citera
2020-03-09, 10:59
Medlem
Citat:

AIK-Kalmar klassisk 1-0 eller 0-1?

Oviss försäsongsmatch, det är dock många gamar uppe i skyn. Det är i mina ögon ingen katastrof om det inte blir tre poäng. Däremot är det illa att åka ur cupen, resultatmässigt.

Sju spelare på skadelistan, tidigt på säsongen och nytt spelsystem. Vi gör det inte lätt.
Citera
2020-03-09, 12:22
Medlem
Drömlottning från mina grönvita ögon

Kvartsfinal:
Bajen - Blåvitt
Mjällby - Falkenberg
Malmö - Gnaget/Kalmar
Häcken - Elfsborg

Önskar Blåvitt då vi haft lätt för dem på hemmaplan senaste åren samtidigt som det är ett lag som väcker mer känslor än övriga lag på andra halvan minus gnaget.

Semifinal:
Bajen/Blåvitt - Mjällby/Falkenberg
Häcken/Elfsborg - Malmö/Gnaget/Kalmar

En eventuell semifinal på hemmaplan vore förstås att önska och då vore Mjällby eller Falkenberg den mest överkomliga motståndaren.
Detta samtidigt som man vill ha ut Malmö och gnaget, dels för att limitera gnagets chanser till Europaspel men även för att Malmö känns som största hotet mot titeln. En eventuell semi borta mot Häcken vore ingen lätt match.

Final:
Bajen - valfritt.

Då jag lyckades boka resa utomlands senast vi spelade cupfinal 2010 har jag suktat efter en cupfinal på hemmaplan brutalt sedan dess. Ge mig en jävla cupfinal på hemmaplan och titel nu för fan.

Mardrömslottning är gnaget/Kalmar i kvarten. På pappret ska vi slå båda men ett derby är aldrig given seger (förutom mot dif förstås) och Kalmar har vi orimligt svårt att besegra.
En eventuell semi på bortaplan mot Malmö vore förstås det en otrevlig lottning. Senast vi vann där gjorde Gaete debut och drömmål har jag för mig, ett jävla tag sen mao.
Samt eventuell final på bortaplan mot Häcken vore inte heller så jäkla kul.
Citera
2020-03-09, 12:38
Avslutad
Jag tar gärna Blåvitt och Gnaget redan i kvarten. Båda känns överskattade.

Mjällby vill jag gärna undvika, då dom rider på en bra självförtroende våg.
Citera
2020-03-09, 14:00
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Drömlottning från mina grönvita ögon

Kvartsfinal:
Bajen - Blåvitt
Mjällby - Falkenberg
Malmö - Gnaget/Kalmar
Häcken - Elfsborg

Önskar Blåvitt då vi haft lätt för dem på hemmaplan senaste åren samtidigt som det är ett lag som väcker mer känslor än övriga lag på andra halvan minus gnaget.

Semifinal:
Bajen/Blåvitt - Mjällby/Falkenberg
Häcken/Elfsborg - Malmö/Gnaget/Kalmar

En eventuell semifinal på hemmaplan vore förstås att önska och då vore Mjällby eller Falkenberg den mest överkomliga motståndaren.
Detta samtidigt som man vill ha ut Malmö och gnaget, dels för att limitera gnagets chanser till Europaspel men även för att Malmö känns som största hotet mot titeln. En eventuell semi borta mot Häcken vore ingen lätt match.

Final:
Bajen - valfritt.

Då jag lyckades boka resa utomlands senast vi spelade cupfinal 2010 har jag suktat efter en cupfinal på hemmaplan brutalt sedan dess. Ge mig en jävla cupfinal på hemmaplan och titel nu för fan.

Mardrömslottning är gnaget/Kalmar i kvarten. På pappret ska vi slå båda men ett derby är aldrig given seger (förutom mot dif förstås) och Kalmar har vi orimligt svårt att besegra.
En eventuell semi på bortaplan mot Malmö vore förstås det en otrevlig lottning. Senast vi vann där gjorde Gaete debut och drömmål har jag för mig, ett jävla tag sen mao.
Samt eventuell final på bortaplan mot Häcken vore inte heller så jäkla kul.

Nej för i helvete! Ni får möta och göra narr utav nåt annat lag i kvarten.

Spelar Hammarby hemma resten av slutspelet så ät cupguldet redan klart.

För Blåvitts del finns det egentligen ingen dröm motståndare men Hammarby och Häcken verkar svårslagna. Malmö borta nja och Mjällby känns väldigt luriga. Blir tufft oavsett men Hammarby borta nej tack! Enda motståndet som förlusten redan är klar på förhand.
Citera
2020-03-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nej för i helvete! Ni får möta och göra narr utav nåt annat lag i kvarten.

Spelar Hammarby hemma resten av slutspelet så ät cupguldet redan klart.

För Blåvitts del finns det egentligen ingen dröm motståndare men Hammarby och Häcken verkar svårslagna. Malmö borta nja och Mjällby känns väldigt luriga. Blir tufft oavsett men Hammarby borta nej tack! Enda motståndet som förlusten redan är klar på förhand.

Vilken defaitistisk skitinställning, det är tur att spelarna iaf inte ser sig som slagna innan en match ens börjat. Får vi Bajen borta måste vi göra en väldigt bra match men inget är avgjort på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in