Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Å andra sidan kommer med all sannolikhet inte europaspelet igång som vanligt heller, det kommer åtminstone vara rejält komprimerat. Knappast så att man i nuvarande läge kommer starta kvalen i slutet av juni/början av juli.
Givetvis spelar vädret in men konkurrensen från vintersporter har vi ju från sep även vanliga år när handboll, hockey etc drar igång.
Vi har redan sett en del varsel inom främst turistnäringen (som förvisso inom t.ex. flyget gått dåligt länge och det bara ses som ett bra läge att kicka folk nu) men även andra verksamheter kommer ju lida hårt och folk får gå.
Bara att driva arenorna ett halvår extra utan några evenemang kostar ju på rejält...
Sedan måste man samtidigt ta det lite lugnt och inse att vi inte vet alls hur det blir om en månad eller två.
Ja det finns ju rätt många frågetecken, mycket kommer påverkas, det skall t ex bli intressant att se hur transfermarknaden påverkas, kollar man i vår årsrapport har vi t ex fordringar på ca 23 mille, troligtvis från Nygrenaffären, så ser det ut i hela Europa, man betalar inte 300 mille - 1 miljard rakt av utan det sker genom delbetalningar och ligger i balansräkningarna. Skulle intäkterna minska och kassaflödena från t ex tv och publik kollapsa ute i Europa kan det bli "intressant". Allting hänger ihop.
Vi får se, men jag tror som sagt att det blir si så där. Jag tror att det kan bli viktigt att vi, och då menar jag supporterkollektivet, splashar cash på t ex merchandise, eller swishar in gåvor, om man som individ har möjlighet att göra det, och att vi börjar göra det nu.
Ja och det kommer nog komma mer.
Det måste man verkligen, när folk till och med hamstrar dasspapper så blir man ju lite trött, en del produkter kan man väl förstå att folk vill ha hemma dock... personligen är jag som jag skrev tidigare i tråden mest oroad över hur världsekonomin kommer att påverkas, inklusive fotbollsekonomin, hälsoriskerna för den enskilde är begränsade, även om man såklart vill undvika att sjukvårdssystemen blir överbelastade.