2020-03-08, 09:29
Avslutad
Fasiken vad gött det ska bli att slakta Smutsesund om några timmar! Dom kommer få en dos verklighet när dom äntligen kommer förstå att dom i själva verket är ett bottenlag i årets allsvenska.
Citera
2020-03-08, 09:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Att Blåvitt går vidare är ända positiva denna lördagen. Synd att man inte kunde ta vara på att försöka få hemmaplansfördel i kvarten. Nu blir det högst troligtvis borta.

Spelet är faktiskt underkänt idag. Lite oroligt att dom ändå segrarna har kommit mot Superettan och division 1 motstånd. Säsongen kan bli jobbig.

Kan ju mycket väl bli borta mot tex Malmö eller Hammarby. Tänk om Blåvitt lagt i en växel till och årminstonde skapat lite lägen men det var bara jobbigt att se...

Jaja bara skita i denna matchen och gå vidare...

Jo jag kom på ett glädjeämne till, Tolinsson visade att han är ett namn för framtiden. Kanske kan göra några minuter i årets allsvenska.

Det var som väntat ingen enkel resa mot Sirius, undrar om vi nånsin kommer slå det gänget i cupen? Nu var det väl aldrig riktigt nära, men jisses vad nervöst det var i slutet vid några "Lyfta in bollen"-lägen för Sirius...

Tolinsson var fin att se, olycklig när han ramlade vid målet (även om markeringen centralt i banan där var under all kritik först och främst), men i övrigt stabil, stod emot bra och inga övriga misstag alls. Det var dock en enda match men känns ju bra att han grejade det iaf.

Surt dock att vi inte får hemmamatch i kvarten, eller ja, det finns en minimal chans till det ännu men då måste Sundsvall slå Bajen borta, AIK slå Kalmar knappt, samt inte ÖSK slå Ellos. Falkenberg är redan bakom oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Och Robin Söder fortsätter göra mål. Han har blivit en väldigt effektiv anfallare, en av de absolut mest effektiva i AS. Sedan han kom tillbaka har han typ ett målsnitt på 0,5 mål per match. Det är sjukt att han bara är 28 år. Jag gick på gymnasiet när han slog igenom. Känns som en evighet sedan.

Han är en potentiell skytteligavinnare.

Det viktigaste var att vi gick vidare.

Om du gick på gymnasiet när Söder slog igenom är ni ju jämngamla... Han var ju 17 då och man går väl på gymnasiet i grova drag mellan 16-19. Rena ungdomar är ni iaf båda två
Håller dock med om att han känns äldre men så är det ju med ungar som slår igenom medan dessa fortfarande ammas.

Helt klart viktigast att avancera, hoppas på en smidig resa i kvarten och ev semin. Det lottas ju samtidigt.
Citera
2020-03-08, 09:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fasiken vad gött det ska bli att slakta Smutsesund om några timmar! Dom kommer få en dos verklighet när dom äntligen kommer förstå att dom i själva verket är ett bottenlag i årets allsvenska.

Sällan man säger det, men idag håller jag på er! Ni måste vinna som bekant och det vore gött att se Kindbergs mygelklubb åka ur.
Citera
2020-03-08, 09:39
Avslutad
Citat:

Säger bara följande,
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Mitt tips är att KFF, Mjällby, ÖFK samt FFF går vidare.
Var orolig.

Själv missar man matchen idag då man ligger däckad med en jävla förkylning (och nej, jag har inte fått Corona ifall någon får för sig det).

Berget missar definitivt idag och man ska nog inte chansa med Bengtsson ifall han inte känner sig helt hundra, hellre vila honom istället för att förvärra skitet.
Citera
2020-03-08, 09:44
Medlem
mikeymikeys avatar
Man ska ju självklart inte gå händelserna i förväg men om man nu tar för givet att Blåvitt får bortamatch i kvarten. Hade nog varit roligast att möta Häcken då.

Tuff men rolig match och säkert lite smågrinigt också. För visst ska ju Häcken slå Östersund eller få minst oavgjort.

Hammarby borta är den enda man inte vill ha.
Mjällby känns luriga och Malmö är ju alltid Malmö.

Jaja vi får se, AIK mot Kalmar känns väldigt ovisst.

På måndag kväll vet vi...
Citera
2020-03-08, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var som väntat ingen enkel resa mot Sirius, undrar om vi nånsin kommer slå det gänget i cupen? Nu var det väl aldrig riktigt nära, men jisses vad nervöst det var i slutet vid några "Lyfta in bollen"-lägen för Sirius...

Tolinsson var fin att se, olycklig när han ramlade vid målet (även om markeringen centralt i banan där var under all kritik först och främst), men i övrigt stabil, stod emot bra och inga övriga misstag alls. Det var dock en enda match men känns ju bra att han grejade det iaf.

Surt dock att vi inte får hemmamatch i kvarten, eller ja, det finns en minimal chans till det ännu men då måste Sundsvall slå Bajen borta, AIK slå Kalmar knappt, samt inte ÖSK slå Ellos. Falkenberg är redan bakom oss.

Om du gick på gymnasiet när Söder slog igenom är ni ju jämngamla... Han var ju 17 då och man går väl på gymnasiet i grova drag mellan 16-19. Rena ungdomar är ni iaf båda två
Håller dock med om att han känns äldre men så är det ju med ungar som slår igenom medan dessa fortfarande ammas.

Helt klart viktigast att avancera, hoppas på en smidig resa i kvarten och ev semin. Det lottas ju samtidigt.

I mitt huvud är Söder fortfarande 17 år. Helt sjukt att han faktiskt närmar sig slutet av karriären även om han såklart har några år kvar.

Citat:
Sällan man säger det, men idag håller jag på er! Ni måste vinna som bekant och det vore gött att se Kindbergs mygelklubb åka ur.

Var inte orolig, det kommer vara avgjort efter 20 min.

Citat:
Säger bara följande,

Var orolig.

Själv missar man matchen idag då man ligger däckad med en jävla förkylning (och nej, jag har inte fått Corona ifall någon får för sig det).

Berget missar definitivt idag och man ska nog inte chansa med Bengtsson ifall han inte känner sig helt hundra, hellre vila honom istället för att förvärra skitet.

Tja tippar man med röven så kanske man kan tro att ÖFK går vidare.
Citera
2020-03-08, 09:45
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Säger bara följande,

Var orolig.

Tror du verkligen att Östersund slår Häcken på Hisingen?
Större under har självklart skett men jag tror nog Häcken klarar minst oavgjort.
Citera
2020-03-08, 09:50
Avslutad
Citat:
Tror du verkligen att Östersund slår Häcken på Hisingen?
Större under har självklart skett men jag tror nog Häcken klarar minst oavgjort.

Nej egentligen inte. Det är mest för att jävlas med trazke. Men samtidigt har de gått ganska bra i cupen så det kommer nog vara ganska jämnt. Jag tror inte det kommer bli en enkel match för Häcken men man kommer nog ta sig vidare ändå.
Citera
2020-03-08, 09:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Man ska ju självklart inte gå händelserna i förväg men om man nu tar för givet att Blåvitt får bortamatch i kvarten. Hade nog varit roligast att möta Häcken då.

Tuff men rolig match och säkert lite smågrinigt också. För visst ska ju Häcken slå Östersund eller få minst oavgjort.

Hammarby borta är den enda man inte vill ha.
Mjällby känns luriga och Malmö är ju alltid Malmö.

Jaja vi får se, AIK mot Kalmar känns väldigt ovisst.

På måndag kväll vet vi...

Häcken måste ju vinna, oavgjort räcker inte.

Mjällby borta vore lite tråkigt eftersom bortapremiären i serien är därnere, dessutom lär det ju bli på plasten bredvid så det lär bli "hänga på låset" för att få biljett isf.
Häcken vore väl skoj, slippa lång resa och antagligen en del folk med.
Hammarby och Malmö borta känns lite väl tungt att få.

Citat:
I mitt huvud är Söder fortfarande 17 år. Helt sjukt att han faktiskt närmar sig slutet av karriären även om han såklart har några år kvar.

Söder är trots allt bara 28. Kan han hålla sig hel har ändå iaf 7-8 år kvar.
Fast han är ändå världens skalligaste 10-åring i ens huvud.
Citera
2020-03-08, 09:57
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Häcken måste ju vinna, oavgjort räcker inte.

Mjällby borta vore lite tråkigt eftersom bortapremiären i serien är därnere, dessutom lär det ju bli på plasten bredvid så det lär bli "hänga på låset" för att få biljett isf.
Häcken vore väl skoj, slippa lång resa och antagligen en del folk med.
Hammarby och Malmö borta känns lite väl tungt att få.

Söder är trots allt bara 28. Kan han hålla sig hel har ändå iaf 7-8 år kvar.
Fast han är ändå världens skalligaste 10-åring i ens huvud.

Hellre Malmö än Hammarby även om vi lär förlora båda. Fördelen att få dom lagen är att dom redan är klara för Europa. Samtidigt vill väl alla lag vinna det man ställer upp i.

Som sagt vi får se på måndag kväll.
Citera
2020-03-08, 10:01
Avslutad
Citat:
Nej egentligen inte. Det är mest för att jävlas med trazke. Men samtidigt har de gått ganska bra i cupen så det kommer nog vara ganska jämnt. Jag tror inte det kommer bli en enkel match för Häcken men man kommer nog ta sig vidare ändå.

Skitstövel!
Citera
2020-03-08, 10:05
Avslutad
Citat:
Skitstövel!

Du blev för kaxig med dina uttalanden om att Häcken ska vinna allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in