Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-12, 19:54
  #25
Medlem
Förmodar att Johans pengar är slut och att han är desperat. Kan inte se ngn annan anledning till att han hoppat på detta annars. Eller, om han inte är helt efterbliven, det är ju också en möjlighet.
Citera
2020-01-21, 21:37
  #26
Medlem
RagGAnoFs avatar
Nu blir det kul att följa detta:
https://e24.no/naeringsliv/i/EWgpoG/...box=1579375883
Citera
2020-02-05, 14:47
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Hej! Kan du förklara detta lite bättre för en okunnig som mig? Jag har nämligen en kollega som menar att detta är fantastik möjlighet. 99 euro ska det kosta för ett startpaket. Inte för att jag har planer på att slå till utan jag är mer nyfiken på att veta vad haken är förutsatt att man är med under den sk prelaunch fasen. Detta för att kunna avråda honom.

Har gått med bara för att testa. Som jag ser det kan du dela in inkomsterna i 2 delar.

Ena delen får du pengar från spel/investering/utbildning

Den andra delen är bonussystem. Är den del du tjänar pengar på.

Desto fler du får in i nätverket desto högre bonus. Påverkar även den passiva inkomsten.

Om andelarna blir pengar så har jag tjänat 8000kr. Investering 2000kr

Får reda nu om ett par månader om jag får pengar eller om det inte var något bra.

Nackdelen är att du måste vara social och skapa kontakter. Är inte alla som vill betala 1100-1200kr. Har bara skapat en kontakt men då fick personen min bonus så personen kom in 200kr billigare.

Dock informerade jag om att det kunde räknas som pyramidspel/förlora hela investeringen etc. Personen fick läsa på först vad det var. Tog upp alla nackdelar innan.
Citera
2020-02-06, 11:18
  #28
Medlem
De la idag upp en nyhet hur de tjänar pengar på reklam.

20% går tillbaka för kostnader
40% andelsägare
40% till crowd1 nätverket (tror det är till bonussystemet och den passiva inkomsten)
Citera
2020-02-25, 13:53
  #29
Medlem
https://behindmlm.com/companies/crow...-ponzi-scheme/

Är Namibia första land att förbjuda? Eller finns det fler? Fler lär det iaf bli!
Citera
2020-02-25, 16:13
  #30
Medlem
Nää pyramidspel och ponzibedrägeri är olagligt på i stort sätt hela planeten. Mest att det är sydafrika som är klappmongo farmen just nu , så lika bra för ”granländerna att varna om det sprider sig
Citera
2020-02-26, 18:24
  #31
Medlem
dreadpirate420s avatar
Det sprider sig här i Filippinerna, recruiters bjöd in till en presentation följt utav en gratis middag på stans dyraste restaurang. Det var européer som höll o presentationen, tjejens morsa hoppade på det och köpte in sig för 6000pesos (1200kr).

Hon satt helt förhäxad och stirrade i sin app som man får när man investerar. Hon spelade stolt upp flashiga men helt intetsägande videos som gav 0 information om vad som såldes.

Tycker det är sjukt fult att komma hit som västerlänning och lura skjortan av obildade, fattiga stackare /:

Sägas bör att det finns otroligt många olika Ponzi Schemes i landet och insikten om att dessa är scams är chockerande låg bland befolkningen.
__________________
Senast redigerad av dreadpirate420 2020-02-26 kl. 18:31.
Citera
2020-03-04, 09:03
  #32
Medlem
https://behindmlm.com/companies/crow...o-cooperation/

Verkar som att det sammarbet dom påstå sig ha är en ren bluff....
Citera
2020-03-08, 10:22
  #33
Medlem
mlmbehind ska man ta med en nypa salt, de har betalt för att skriva negativa recensioner. Jag har gått med i Crowd1 och det går som tåget!
Citera
2020-03-08, 12:10
  #34
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
mlmbehind ska man ta med en nypa salt, de har betalt för att skriva negativa recensioner. Jag har gått med i Crowd1 och det går som tåget!
Jag tycker att du ska satsa VARENDA krona du har i det här. Låna ännu mer och gå verkligen ALL IN. Återkom när du cashat ut.
Citera
2020-03-08, 14:01
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
mlmbehind ska man ta med en nypa salt, de har betalt för att skriva negativa recensioner. Jag har gått med i Crowd1 och det går som tåget!


Mej veterligen så lever behindmlm på reklamintäkter från sidan...
Har du annan information så vore det bra om du då stödjer dom med fakta.

Crowd1 går som tåget i Sverige en snöig dag!
Att skylta om sammarbete man inte har och förbjudas i land efter land..
Det klart att ett ponzibolag säger till dej som offer att det går bra. Något annat vore generalfel i scamboken.
Citera
2020-03-09, 15:24
  #36
Medlem
https://www.google.com/amp/s/regionw...companies/amp/

I Burundi verkar det heller inte gå så bra för detta, 17 fängslade 😋
Men dom sitter nog i häktet och sjunger
Impossible is nothing 🤣
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback