2019-05-12, 14:51
Medlem
R0cketMans avatar
Jag hörde om detta crowd1 någon månad sedan, lite olika människor som försökt att rekrytera mig så det ser ut som det är någon som är i uppstartsfas?

Upplägget är nog som ett klassiskt pyramidspel, man kan köpa andelar för olika summor och sedan måste du "rekrytera" minst två personer för att kunna få tillbaka din investering och börja tjäna pengar.

Just detta gäller uppstart av något nytt spelbolag och om man går in med pengar i crowd1 så köper man sig utbildning och utbildningsmaterial och som bonus så får man andelar i detta spelbolag.

Bolaget bakom crowd1 har sin adress i Dubai. Länk: crowd1.com

Är det någon som hört något mer om detta? Namn på dom som ligger bakom för då kan man se om dom är kopplade till andra pyramidspel.
Citera
2019-05-12, 17:08
Medlem
Ja, verkar lovande!
Citera
2019-05-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schystaraa
Ja, verkar lovande!

Pyramidspel -> Verkar lovande!
Men visst, känner du några lika oärliga så kan du säkert lura av dem pengar om de tror att de kan lura in några andra. Är inte sådana här bluffar lite ute? Man slutar aldrig förundras..
Senast redigerad av nilltre 2019-05-12 kl. 17:30.
Citera
2019-05-13, 11:50
Medlem
Skillnaden är väl att det inte är pyramidspel va? Men självklart är det ju förenat med risker
Citera
2019-05-13, 15:06
Medlem
Tycks vara packeterat som onecoin ungefär , så ett ponzibedrägeri kryddat med pyramidspel, eller tvärtom om man föredrar . Vem är ceo och cfo är väll en bra början ?
Citera
2019-05-14, 11:00
Medlem
De avbröt sin launch sist. Detta är alltså andra gången de är uppe. Senaste gången det sket sig fick medlemmarna tillbaka sina medel, tycker jag talar till deras fördel!
Citera
2019-05-14, 17:12
Medlem
Enligt deras egen sida så heter bolaget crowd1 ltd dvs ett engelskt bolag. Detta bolag är inte ens registrerat.
Det finns inga uppgifter på någon i bolaget så detta lär vara ett fattigt försök till bedrägeri 🤣
Citera
2019-05-14, 17:25
Medlem
Det verkar heller inte finnas något crowd1 på den Dubai adress som den/det uppger.
Sorry grappar, men ni får nog gå tillbaka till ritbordet och iaf försöka nästa gång ni vill blåsa folk på pengar....
Citera
2019-06-05, 20:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0cketMan
...så köper man sig utbildning och utbildningsmaterial och som bonus så får man andelar i detta spelbolag.
Vad är det för utbildning du betalar för, och vad kostar den?
Citera
2019-06-18, 21:22
Medlem
Zoorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad är det för utbildning du betalar för, och vad kostar den?

Du köper "paket" som kostar från ca en tusenlapp upp till 35.000

http://prntscr.com/o3jn15

http://prntscr.com/o3jnex
Citera
2019-06-19, 11:54
Medlem
Ajdå.

-Passiv inkomst = kräver registrering och tillstånd från finansinspektionen.

-kickback på att sälja "konceptet" till vänner och familj = Kräver tillstånd från FI.

Tillståndet krävs om du säljer det till svenskar. är det nån annan nationalitet som köper av dig krävs motsvarande tillstånd från resp lands "finansinspektion".

Och folk tycker att det är "svårt" att skilja bedrägerier från "riktiga affärer".....idioter
Citera
2019-07-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ajdå.

-Passiv inkomst = kräver registrering och tillstånd från finansinspektionen.

-kickback på att sälja "konceptet" till vänner och familj = Kräver tillstånd från FI.

Tillståndet krävs om du säljer det till svenskar. är det nån annan nationalitet som köper av dig krävs motsvarande tillstånd från resp lands "finansinspektion".

Och folk tycker att det är "svårt" att skilja bedrägerier från "riktiga affärer".....idioter

Hej! Kan du förklara detta lite bättre för en okunnig som mig? Jag har nämligen en kollega som menar att detta är fantastik möjlighet. 99 euro ska det kosta för ett startpaket. Inte för att jag har planer på att slå till utan jag är mer nyfiken på att veta vad haken är förutsatt att man är med under den sk prelaunch fasen. Detta för att kunna avråda honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in