2020-03-04, 02:33
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nja, även om Mjällby imponerat mer hittills (precis som Kalmar vs gnaget) så lär oddsen ligga på difseger på typ 1.40 kan jag tänka mig. Alltså rent statistiskt ska dif absolut slå Mjällby på hemmaplan. Precis som att gnaget bör slå Kalmar på hemmaplan, även om det är lite mer varningsflagga där.

Kollade oddsen snabbt.

DIF låg på 1.30-1.40
Kalmar låg på 6.40-7.20

Såklart är DIF på hemmaplast favoriter oavsett hur de sett ut innan.

-

AIK låg på 1.90-1.95
Mjällby låg på 3.40-4.20

Mycket märkligt att AIK inte presterat bättre i SV cupen med tanke på att de är sista livlinan att nå Europa kval.
Citera
2020-03-04, 12:25
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det hoppas jag att man gör :/. Fan inte vunnit på 31 år. Pinsamt.

Fast Malmö har ju vunnit allsvenskan flera gånger istället.
Det är ju betydligt mer värt än cupen, cupen är ju värt mest för dom lagen som har svårt att vinna allsvenskan. Sedan händer det ju ändå att topplagen i allsvenskan kan ta hem cupen.
Citera
2020-03-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Fast Malmö har ju vunnit allsvenskan flera gånger istället.
Det är ju betydligt mer värt än cupen, cupen är ju värt mest för dom lagen som har svårt att vinna allsvenskan. Sedan händer det ju ändå att topplagen i allsvenskan kan ta hem cupen.

Typ som att det varit ett aktivt val för MFF, i tron att man inte får vinna två titlar samma år 😀
Syltrygg!
Citera
2020-03-04, 20:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Mycket märkligt att AIK inte presterat bättre i SV cupen med tanke på att de är sista livlinan att nå Europa kval.
Med tanke på att vi är i ett tidigt skede i vårt nya spelsystem och att vi har en del skadebekymmer är det iaf en delförklaring, sen att det borde se bättre ut är nog alla eniga om.

Har stört mig på Norlings hemlighetsmakeri sen dag 1 och det blir ju inte bättre när vi har så många frånvarande och knappt en aning om varför (Sigthorsson, Haugaard, Granli, Bilal Hussein, Lundström, Bahoui & Tom Strannegård) men det är iaf snällt att vi får veta ifall det är under/överkroppsskador det handlar om
Citera
2020-03-04, 21:41
Medlem
Citat:

Tycker väl inte det är så överraskande, som jag skrev tidigare i tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Svårt att placera Gnaget, dom har givetvis sina styrkor men skall Norling börja experimentera vet i sjutton hur det kan gå, fisk eller fågel, jag tycker inte att det räcker med en finkalibrering, AIKs spel var såpass uselt förra året det behövs en hel del jobb.

Det har inte sett något vidare ut än så länge och jag tycker väl inte att det är givet att dom skall klara av att vinna mot Kalmar, Gnaget hade rätt svårt att skapa chanser mot Örgryte, men vem vet, det kanske blir islossning mot Kalmar även om jag har svårt att se det just nu, tror dom behöver mer tid, och även mer kvalitét offensivt. Kan dom värva in en bra gubbe som kan starta istället för finnen eller den inlånade gubben kan AIK ha en rätt stark offensiv när Nabil är tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
malmö prioriterar aldrig cupen över huvudtaget

Eller så misslyckas dom varje år.
Citera
2020-03-04, 22:57
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Eller så misslyckas dom varje år.
MFF är mest framgångsrika lag i cupens historia med totalt 14 vinster. Näst bästa lag har bara 8 vinster. Cupen har spelats 63 gånger så mff har vunnit cupen 22.2% av gångerna den spelats.
Citera
2020-03-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
MFF är mest framgångsrika lag i cupens historia med totalt 14 vinster. Näst bästa lag har bara 8 vinster. Cupen har spelats 63 gånger så mff har vunnit cupen 22.2% av gångerna den spelats.

Och senaste gången dom vann var 1988/1989, "med varje år" menade jag alltså de senaste ca 30 åren. Att MFF är en väldigt framgångsrik förening är jag väl medveten om.
Citera
2020-03-05, 00:33
Medlem
Citat:
Kalmar låg på 6.40-7.20
Hoppas du hann spela då.

Runt 3,5 på de sajter jag sett nu såsom Svenska Spel.
Citera
2020-03-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Hoppas du hann spela då.

Runt 3,5 på de sajter jag sett nu såsom Svenska Spel.
Rätt säker på att han blandade ihop Kalmar och Mjällby.
Citera
2020-03-05, 05:04
Avslutad
Mitt tips är att KFF, Mjällby, ÖFK samt FFF går vidare.
Citera
2020-03-05, 06:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
klart som tusan att man firar en buckla men man går nog inte verkligen in för cupen först man nått semifinal. hade cupen haft högre betydelse hade man inte startat den med enbart en träningsmatch i bagaget

Det där är ju typiskt snack från alla lags supportrar fram till man väl plockar cupen, det sägs ju så för att skydda sig från ett pinsamt uttåg mot typ Veberöd...

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Mitt tips är att KFF, Mjällby, ÖFK samt FFF går vidare.

Förutom ÖFK så är det helt okej utfall i min bok.
Blir en väldigt intressant helg, rätt gött att vår match börjar redan 12:30 på Lördag, det gör att man för en gång skull hinner se en del andra cupmatcher med.

Lottas kvartarna direkt efter slutsignal i måndagens matcher eller?
Citera
2020-03-05, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Lottas kvartarna direkt efter slutsignal i måndagens matcher eller?

Det måste vara så, redan helgen därpå spelas kvartsfinalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in