2020-03-07, 19:05
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Vi är dock ingen storklubb,
Allsvenskans storklubbar: IFK GBG, MFF, aik
Mellanstora klubbar: DIF, HIF, IFK Norrköping, IF Elfsborg
Övriga klassiska lag: Haif, Öis, HBK, ÖSK, Gais
Vilket lag tillhör du? Och vad definierar en storklubb enligt dig?
Citera
2020-03-07, 19:09
Medlem
Keldons avatar
Citat:
KFF då? Vi ligger åtminstone före väderstrecket i maratontabellen.
Citera
2020-03-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Att Blåvitt går vidare är ända positiva denna lördagen. Synd att man inte kunde ta vara på att försöka få hemmaplansfördel i kvarten. Nu blir det högst troligtvis borta.

Spelet är faktiskt underkänt idag. Lite oroligt att dom ändå segrarna har kommit mot Superettan och division 1 motstånd. Säsongen kan bli jobbig.

Kan ju mycket väl bli borta mot tex Malmö eller Hammarby. Tänk om Blåvitt lagt i en växel till och årminstonde skapat lite lägen men det var bara jobbigt att se...

Jaja bara skita i denna matchen och gå vidare...

Jo jag kom på ett glädjeämne till, Tolinsson visade att han är ett namn för framtiden. Kanske kan göra några minuter i årets allsvenska.

Och Robin Söder fortsätter göra mål. Han har blivit en väldigt effektiv anfallare, en av de absolut mest effektiva i AS. Sedan han kom tillbaka har han typ ett målsnitt på 0,5 mål per match. Det är sjukt att han bara är 28 år. Jag gick på gymnasiet när han slog igenom. Känns som en evighet sedan.

Han är en potentiell skytteligavinnare.

Det viktigaste var att vi gick vidare.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-03-07 kl. 19:46.
Citera
2020-03-07, 20:00
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Vilket lag tillhör du? Och vad definierar en storklubb enligt dig?
En kombination av antal säsonger i högstaligan, europaframgångar, titlar, supportrar i stort sett, håller på dif.
Citera
2020-03-07, 20:02
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
En kombination av antal säsonger i högstaligan, europaframgångar, titlar, supportrar i stort sett, håller på dif.
Okej taget
Citera
2020-03-07, 20:03
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Personligen tycker jag inte att kalmar varit med tillräckligt länge, ser inte klubben som ett klassiskt lag ännu.
Citera
2020-03-07, 20:05
Medlem
Wads avatar
Citat:

Citat:
Intressant. Hur kan Elfsborg kvalificera sig som en mellanstor klubb, medan bajen bara är en klassisk klubb?
Citera
2020-03-07, 20:14
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Och Robin Söder fortsätter göra mål. Han har blivit en väldigt effektiv anfallare, en av de absolut mest effektiva i AS. Sedan han kom tillbaka har han typ ett målsnitt på 0,5 mål per match. Det är sjukt att han bara är 28 år. Jag gick på gymnasiet när han slog igenom. Känns som en evighet sedan.

Han är en potentiell skytteligavinnare.

Det viktigaste var att vi gick vidare.

Visst är det så, inte för att vara sådan men man tar nästan för givet att Söder ska producera. Får hoppas att han suddar ut stämpeln att han inte kan göra mål mot topplagen.

Men du får ju ändå erkänna att det hade varit skönare med en kvartsfinal hemma?
Citera
2020-03-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Och Robin Söder fortsätter göra mål. Han har blivit en väldigt effektiv anfallare, en av de absolut mest effektiva i AS. Sedan han kom tillbaka har han typ ett målsnitt på 0,5 mål per match. Det är sjukt att han bara är 28 år.

När jag gick på gymnasiet var Hysen i sin prime....Glenn.

Trodde IFK skulle städa av Sirius enkelt och så ser jag att VSK leder med 4-0 och IFK har 1-1 och om man är från Västerås vill man att det går bra för VSK, men samtidigt håller jag på änglarna i Allsvenskan. Om Sirius fått in en boll och VSK gjort 5-0 hade det känts bra konstigt
Citera
2020-03-07, 20:18
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Intressant. Hur kan Elfsborg kvalificera sig som en mellanstor klubb, medan bajen bara är en klassisk klubb?
8 fler titlar, 25 säsonger mer i högstaligan väger tyngre än ett lag som vunnit publikligan de senaste åren. Men jag tror dessvärre att hammarby kommer att börja etablera sig kommande år.
Citera
2020-03-07, 20:28
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

Vem bryr sig om maratontabeller? Givetvis räknar man SM-guld. Lillebröder!
Citera
2020-03-07, 20:37
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
8 fler titlar, 25 säsonger mer i högstaligan väger tyngre än ett lag som vunnit publikligan de senaste åren. Men jag tror dessvärre att hammarby kommer att börja etablera sig kommande år.

Dessutom ligger väl Elfsborg femma i maratontabellen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in