2020-03-07, 22:53
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det där är typiskt mig. Jag brukar vara seg i starten och hamna lite efter, men senare i loppet kommer jag ifatt, och lagom till målgång brukar jag ligga i täten och korsa mållinjen först.

Nu ska vi gå till botten med det här Greta-fenomenet och ta reda på exakt vilka intentioner och krafter som ligger bakom.

The phenomenon of Greta will be 100% exposed and explained. Truth will once again triumph!!

Jag kan hålla med att Gretafenomenet är mystiskt i sig.

Du kan ju lyssna på Svante som berättar hur Greta använde strejkande som sin depressionmedicin. Sen var det flera som ville utnyttja henne, men Greta är envis.

Tidningarna gjorde henne till en gudinna, nu får de ångra sig när Greta har blivit den största domedagsprofeten på jorden.

Nu vill folk i FFF som en här i tråden använda Gretas kändisskap och inflytande som medierna har gett henne. Hon besvarade inte deras kärlek, utan började kritisera även dem. Först att de tar emot reklam från oljeindustrin, sen att de inte har tillräckligt med krigsrubriker. Greta tycker att klimatkrisen borde vara tidningarnas största prioritet.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-07 kl. 23:11.
2020-03-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Greta är snart 18 år och behöver få en dolme i sig innan dess. Även om hennes kropp är sen i utvecklingen så borde hon snart intressera sig för det motsatta könet. Jag slår vad om att hennes lillasyster ligger flera steg före i detta ämne.

-Greta har sagt om sin skoltid, att hon tittade på killar, men att de då inte tittade på henne. Det här har hon sagt offentligt.

Så Greta tycks redan länge haft det intresse du efterlyser, men hon är försiktig av sig. Hon har tidigare blivit verkligt svårt mobbad och då har man oftast svårt för att lita på andra.

Greta vet inte heller om någon är intresserad av henne främst för hennes egen skull, eller främst för att hon är berömd och känd.

Greta är annars för allas lika människovärde och lika mänskliga rättigheter. Sommartid viftar hon ibland glatt med en Prideflagga, när hon åker tåg!

Sedan vet Greta, att om hon blir tillsammans med någon, blir det snabbt en stor uppmärksamhet på denne, inte minst från media, vilket inte alla klarar av. En utmaning!

Carola fick problem med just detta när hon var 16 år! Efter ett tag orkade inte hennes första kille med den stora uppmärksamheten och gjorde slut. Hur kan Greta undvika detta!?

Blir Greta intresserad av någon, lär hon nog ligga lågt och vara så diskret som hon kan!

Sist så vet Greta, att det inte är helt enkelt om hon som aspietjej blir kär i någon som inte är aspie. Då krävs det extra förståelse och omtanke från bägge, för att det ska fungera väl. Det är lätt att missförstå varandra, särskilt i början när man inte känner varandra så mycket, om den ena är aspie!

En kär aspietjej sa åt sin kille en enkel regel! Om hon tog honom på vänstra axeln betydde det, Det är OK, det känns bra, fortsätt! Om hon tog honom på högra axeln betydde det, Stopp, det känns inte bra, Sluta!

Hon hade också selektiv mutism, och hade svårt för att prata i intensiva situationer. Vissa med asperger har ju även selektiv mutism, och detta problem har ju även Greta haft, fast detta blir nu successivt bättre för henne. Det händer dock ännu, att det låser sig för henne när hon är extra trött, som vid presskonferensen i New York, när båten just hade anlänt, och Greta egentligen hade behövt sova en stund först innan hon började presskonferensen, men tyvärr inte gjorde det.

Greta behöver alltså någon, som är särskilt omtänksam och som hon kan lita på, och som hjälper henne att tänka på att vila ibland!
2020-03-07, 23:20
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Eftersom vissa undrar vad Gretas tidiga avsikter var, kommer en tidig debattartikel från 2018 från Greta, där hon ber om att vi ska rädda liv!
https://www.etc.se/ledare/greta-thun...-hander?sida=1

Citat:
Förra sommaren skrev klimatforskaren Johan Rockström och några andra att vi nu har högst tre år på oss att vända utsläppskurvan brant neråt, om vi ska klara av Parisavtalet

https://www.nature.com/news/three-ye...limate-1.22201
Citat:

28 June 2017

Christiana Figueres and colleagues set out a six-point plan for turning the tide of the world’s carbon dioxide by 2020.
Om 3 månader, borde Johan Rockström förklara om Jorden är körd, och sen förklara sig varför t.ex Greta T har börjat strejka p.g.a vad han har skrivit.

Vilken tidning blir först att fråga Rockström följdfrågor till denna artikel? Och att han fick Greta att strejka?

Man kan 100% se att denna artikel är grunden för Greta, bl.a "Carbon Budget"

Rockstöms plan 2020 - Hur gick det?

Nämen titta vem som är med i detta?
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-07 kl. 23:40.
2020-03-08, 01:12
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad pratar du om?

1. det är inte hon som skrivit det.
2. det sägs säger inte ett skit vettigt i den artikeln. De kan lika bra ha skrivit " Vi måste sluta med krigen. krig är dåligt. folk dör. sluta med krigen" eller varför inte "folk svälter. Vi måste ge folk mat så de inte svälter. ge folk mat"

Nja, det är nog hon som har skrivit det, åtminstone delvis. Lite halvtaskig svenska tyder på en grundskoleelev. Vissa retoriska grepp tyder på att en vuxen varit där och redigerat, men missat språkfelen. Jag tror att det kan ha varit en tonårstjej som skrivit detta, t.ex. Greta eller liknande.
2020-03-08, 01:17
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det där är typiskt mig. Jag brukar vara seg i starten och hamna lite efter, men senare i loppet kommer jag ifatt, och lagom till målgång brukar jag ligga i täten och korsa mållinjen först.

Nu ska vi gå till botten med det här Greta-fenomenet och ta reda på exakt vilka intentioner och krafter som ligger bakom.

The phenomenon of Greta will be 100% exposed and explained. Truth will once again triumph!!

Good luck! Tror inte du lyckas. De som finns bakom Greta är riktigt slipade och duktiga på att strypa informationsflödet vad gäller sådant som skulle kunna hjälpa dig i dina föresatser.
2020-03-08, 01:26
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Även i början sa Greta, att hon skrev inläggen, men då sa hon, att hon alltid lät sin pappa titta på hennes preliminära texter. Greta sa då, att han ofta ville mjuka upp hennes formuleringar, som han ofta tyckte var i hårdaste laget, men Greta log och sa, att hon ofta sa Nej till hans förändringsförslag. Två starka viljor i farten!

Vem skulle vara den andra starka viljan?
2020-03-08, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Vem skulle vara den andra starka viljan?
Greta hade den ena starka viljan, hennes pappa hade den andra starka viljan! Båda är mycket envisa och snabba i repliken mera privat!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-08 kl. 01:32.
2020-03-08, 02:19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nja, det är nog hon som har skrivit det, åtminstone delvis. Lite halvtaskig svenska tyder på en grundskoleelev. Vissa retoriska grepp tyder på att en vuxen varit där och redigerat, men missat språkfelen. Jag tror att det kan ha varit en tonårstjej som skrivit detta, t.ex. Greta eller liknande.

Du vet om att allt är planerat? Det är ju hennes farsa som skriver hennes Facebook poster, I samarbete med PR byrån. Inte en chans att de som styr henne skulle låta henne skriva själv, hon är en produkt, en docka för deras budskap.
2020-03-08, 05:50
Medlem
Gretas reseproblem började ju med, att COP-mötet i Chile ställdes in, på grund av den politiska oron där.
2020-03-08, 08:25
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
-Greta har sagt om sin skoltid, att hon tittade på killar, men att de då inte tittade på henne. Det här har hon sagt offentligt.

Varför tror du killarna inte kollade på Greta? Jo, småbarn påverkar inte sådana känslor hos normala killar.
2020-03-08, 08:27
Medlem
Studsbolls avatar
Har The Greta uttalat sig om Corona än? Hon borde kunna göra stor sak av minskande utsläpp i Kina.
2020-03-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Varför tror du killarna inte kollade på Greta? Jo, småbarn påverkar inte sådana känslor hos normala killar.
En kille kan även titta på en tjej, för att han vill bli kompis med henne!

Greta såg lite ledsen ut, när hon berättade att ingen kille hade velat titta på henne, så jag tror att hon gärna hade velat att åtminstone någon kille hade tittat tillbaka på henne!

Greta tolkade annars det hela annorlunda än vad du nu gör, och menade att det var ett uttryck för att hon var mobbad.

Sedan hade ju redan då Greta ovanligt omfattande kunskaper och en mycket hög intelligens, så den kille som hade intresserat sig för henne, hade fått mycket intressanta samtal, och hade även kunnat få en sällsynt fin dansupplevelse. Greta var redan då verkligt skicklig i dans!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-08 kl. 09:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in