Citat:
Ursprungligen postat av
soosany
Jag tror tyvärr att Krister P (torrt och byråkratiskt) kommer lägga fram det såhär:
SE var på platsen kring mordtillfället.
Gärningsman lik SE ses av vissa som GM och längs flyktvägen.
SE säger saker som bara GM borde veta om.
Ett vapen som SE teoretiskt hade tillgång till vid tillfället är mordvapnet.
Hoppas jag har fel. Jag trodde på KP.
Jag vill också gärna veta hur Palmegruppen anser det gått till. Men KP verkar t.ex. helt ointresserad av skottordningen (Se veckans brott) vilket jag tycker är talande.
Men om vapenfrågan är 100% så borde det vara löst.
KP borde inte nämna SE som tänkbar GM överhuvudtaget, vilket jag inte heller tror KP kommer att göra såvida man inte har säker teknisk bevisning vilket jag tvivlar på.
Att SE befunnit sig på BP ”kan” ju bero på att hans arbetsplats var alldeles intill.
Att han uppenbarligen ljög eller snarare kanske chansade om saker och ting i vittnesförhören samt intervjuer tror jag beror på att han ville bidra utredningen med mer än han egentligen visste pga att han ville höja upp sin egen betydelse i utredningen.
Han ville synas lite.
Att han inte ville avslöja att han varit ute på stan tidigare under kvällen kan ju bero på att han sket i att stämpla ut och därmed hade fått avdrag från lönen och kanske t.o.m en varning att han fuskat med arbetstiderna, svårare än så är det inte att förklara SE förehavanden under kvällen.