Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 19:02
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Dom slog inte ihjäl honom, har du ens belägg för att han blev misshandlad?

Men annars håller med ja, alla journalister som lockar med pengar för att få en gammal knarkare att erkänna ett brott borde dömas till fängelse. De han och Fylking höll på med går ej att försvara.

Jag kan kolla om jag hittar igen boken så kan jag dubbelkolla saken.

Men han ska ha dött i en polis arrest då polisen ska ha hämtat han efter att han varit med i tv programmet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
In och läs. Missa inte detta, min vän. Han säger att han inom fem månader tror sig kunna åtala eller lägga ner utredningen.
Åtala vem? Anstiftaren, gm eller medgm.
Har bara sett intervjun med KP, och någon för länge sedan avliden krumelur verkar han inte ha sikte på.
Citera
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ett ”beslut i åtalsfrågan” under våren låter väl som om han lever, eller är det medgärningsman som ska åtalas?
Man åtalar väl inte en död?

Exakt, döda män klär inte i rutigt. Ej heller åtalar man en död man.

Vi blev ju inte så mycket klokare av KP:s utspel.

"Högintressanta spår". Plural.

Väcka åtal före sommaren? Då är ju inte GM död.

Man ska komma ihåg att det endast är SVT, Aftonbladet, Expressen m fl medier som talar om SE eftersom han är den senast aktuella personen pga Filters artikel.

Det kan vara något helt annat KP och hans mannar sysslar med.

Och om det skulle vara SE som, enligt KP, höll i revolvern så finns det andra personer omkring SE som eventuellt ska åtalas = konspiration i Palmehatiska kretsar.

Men vi får väl avvakta närmare besked. Intressant är det givetvis. Tyvärr befarar jag att tråden fortsätter även efter KP:s besked i sommar. Han garderar sig ju för det när han säger att alla säkert inte blir nöjda med hans "lösning/förklaring".
Citera
2020-02-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
En tanke slog mig. Filter var så jädra kaxiga och självsäkra när de gick ut med storyn 2018.

Skulle det kunna vara så att TP och Filter faktiskt hade grävt fram något riktigt tungt mot SE? Att man kommit överens med PU att inte berätta detta innan PU är klar med hela lösningen? Förklarar tvärsäkerheten.

Vet nån vad TP jobbar på nu? Han kanske sitter och skriver på bok 2?

Det var också min tanke 2018 eftersom dom var så tvärsäkra samtidigt som det material som presenterades inte motiverade det.
Citera
2020-02-18, 19:03
Medlem
Ajembacks avatar
Detta innebär förmodligen bara att de lägger ned utredningen såklart. Resurserna behövs till dagens kriminella blattar, tyvärr.
Citera
2020-02-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Min känsla är att detta blir en flopp. Peterson presenterar en lösning där Skandiamannen är gärningsman. Utredningen läggs ned med hänsyn till att skandiamannen är död. Mängder med frågetecken kvarstår och lösningen kommer kännas nästan lika bristfällig som filters.

Det positiva blir att utredningsmaterialet kanske kan bli offentliggjort.
Låter som det mest sannolika. Han sa att de ”ska presentera en lösning” på vad som har hänt. Alltså inget åtal mest sannolikt utan påstå att Skandiamannen är den skyldige. Kanske presenterar de även starka bevis för att det är så och ger ett motiv.
Citera
2020-02-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ok. Men om Peterson ska kunna presentera en gärningsman och ett gärningsförlopp utan att väcka åtal så måste han väl ändå offentliggöra dom handlingar/dokument/förhör som underbygger hans presentation?

Så visst material bör väl bli offentliggjort?

Det återstår att se, tvivlar på att det blir så mycket av det. Det kanske inte blir mer än ett pressmeddelande på en sida eller två.
Citera
2020-02-18, 19:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Man ska komma ihåg att det endast är SVT, Aftonbladet, Expressen m fl medier som talar om SE eftersom han är den senast aktuella personen pga Filters artikel.

Och om det skulle vara SE som, enligt KP, höll i revolvern så finns det andra personer omkring SE som eventuellt ska åtalas = konspiration i Palmehatiska kretsar.

Men vi får väl avvakta närmare besked. Intressant är det givetvis. Tyvärr befarar jag att tråden fortsätter även efter KP:s besked i sommar. Han garderar sig ju för det när han säger att alla säkert inte blir nöjda med hans "lösning/förklaring".

Tolka detta:

"Min målsättning är att vi under det första halvåret i år kommer kunna åtala någon eller avsluta förundersökningen".

Han säger också att han redan vet om utredningen kommer läggas ner eller inte.

Han försöker låta bli säga om MGM är levande eller död.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-18 kl. 19:10.
Citera
2020-02-18, 19:06
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Min känsla är att detta blir en flopp. Peterson presenterar en lösning där Skandiamannen är gärningsman. Utredningen läggs ned med hänsyn till att skandiamannen är död. Mängder med frågetecken kvarstår och lösningen kommer kännas nästan lika bristfällig som filters.

Det positiva blir att utredningsmaterialet kanske kan bli offentliggjort.

Du skrev precis det jag tänkt skriva. Kan inte förstå hur man kan bli exalterad över detta. Man tog chansen när Filter presenterade sin "lösning" på mordet och kommer alltså nu efter att ha presentera detta lägga ner utredningen.
Citera
2020-02-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Javisst är det så.
De har en annan lösning, och visst kan man väl teoretiskt åtala en anstiftare eller medgärningsman, men då bör det finnas mycket klara bevis om vem som höll i vapnet.
Han är ju lite svävande här KP, men visst ser det väl ut som om den misstänkte är vid liv.
Troligen i 70 års åldern i så fall.
Citera
2020-02-18, 19:10
Medlem
Kan ju näppeligen tro att åklagaren säger det han gör om det finns en levande person som han tänker åtala. Och döda åtalas inte. Så nu har GW och CO öppnat för ett antiklimax och pyspunka.
Citera
2020-02-18, 19:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Javisst är det så.
De har en annan lösning, och visst kan man väl teoretiskt åtala en anstiftare eller medgärningsman, men då bör det finnas mycket klara bevis om vem som höll i vapnet.
Han är ju lite svävande här KP, men visst ser det väl ut som om den misstänkte är vid liv.
Troligen i 70 års åldern i så fall.

"Min målsättning är att vi under det första halvåret i år kommer kunna åtala någon eller avsluta förundersökningen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in