2020-03-06, 20:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sirius saknar i tur och ordning Åhman Persson, Jarl, Lundholm, Lindberg, Netabay, Björnström, Ståhl. Offia är utanför truppen och verkar vara på väg bort. Göteborg kommer vara kraftigt spelförande och Sirius kommer troligtvis ligga på kontring med Vecchia och Kennedy.
Hur har Kennedy sett ut hittills? Inte sett nåt alls.

Minns honom under sin tid i gnaget som en ganska begränsad spelare och kasst psyke. Gjorde rätt bra ifrån sig när allt klaffa och han fick bra med speltid men så fort han blev bänkad var det som om jorden gick under för honom och det var ett jävla tjat om hans självförtroende bara efter att han blev petad nån enstaka match.. Grym snabbhet men sen var det en annan sak med timing.
Citera
2020-03-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur har Kennedy sett ut hittills? Inte sett nåt alls.

Minns honom under sin tid i gnaget som en ganska begränsad spelare och kasst psyke. Gjorde rätt bra ifrån sig när allt klaffa och han fick bra med speltid men så fort han blev bänkad var det som om jorden gick under för honom och det var ett jävla tjat om hans självförtroende bara efter att han blev petad nån enstaka match.. Grym snabbhet men sen var det en annan sak med timing.

Han gjorde debut i ett inhopp förra matchen, den var redan körd då så finns inget att säga alls. Någon risk att bli bänkad så länge han håller sig frisk finns iaf definitivt inte. Ska bli spännande att se mer imorgon.
Citera
2020-03-06, 20:45
Medlem
mikeymikeys avatar
Från 2021 kommer svenska lag spela i den europeiska tredje divisionen, den nya turneringen i Europa.
Men enligt Expressen riskerar svenska klubbar att gå minus i den turneringen.

Då är ju frågan vad det är för vits att spela i Europa från och med 2021?

Det är ju därför man hoppas på cupen som supporter.
Citera
2020-03-07, 09:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vet i fan ifall de ens kommer tillåta någon publik till kvartsfinalerna. Vi får se hur situationen utvecklas.

Inte blir det bättre när De Graca verkar missa matchen imorgon.

Vore givetvis hemskt om det blir publikfritt, på nåt sätt måste man ju se matcherna (live alltså inte på tv). Nån match missar väl även jag per säsong men att TVINGAS till att se på TV? Nej fy f-n. Får bli att hitta nån glipa i nåt staket etc.

Ja, det är ett frågetecken. Det blir väl Erling som flyttas ner dit då enligt rapporten. Hade varit intressant att se Tolinsson men jag tror inte man vågar chansa vad det verkar. Känner mig lugn med Erling där dock, då är det ju intressant att se vad vi väljer på mitten. Toko som flyttas upp månne?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Rädd är jag inte, men allt kan bevisligen hända i cupen. Tycker vi har varit otroligt stabila än så länge, fortsätter vi så tror jag att vi vinner. Nu verkar som nämnts Koffe vara lite tveksam, jag tror nog Poya vågar spela någon av de två yngre förmågorna om han missar matchen, Erling och Hasse har börjat säsongen starkt så tror inte han vill göra någon ändring där, så då blir det väl antingen van Assema eller Tolinsson. Jag hoppas Hosam är närmare resten av laget rent fysiskt nu.

Har för mig att van Assema var med i höstmötet mot Sirius också.

Ja, men vi har inte slagit Sirius på 3-4 raka möten i cupen så det är ju nåt med cupen och det laget.

Aiesh säger sig vara redo för mer speltid nu efter frånvaron vilket givetvis är tacksamt, då utgår Sargon får man förmoda.

Hoppas, förutom iaf den poäng som krävs för avancemang, på en fin hyllning till Linkan innan match.
Citera
2020-03-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, men vi har inte slagit Sirius på 3-4 raka möten i cupen så det är ju nåt med cupen och det laget.

Aiesh säger sig vara redo för mer speltid nu efter frånvaron vilket givetvis är tacksamt, då utgår Sargon får man förmoda.

Hoppas, förutom iaf den poäng som krävs för avancemang, på en fin hyllning till Linkan innan match.

Det blir av allt att döma en vacker dag, glöm inte solbrillorna.
Hoppas de senaste dagarnas vårväder håller i sig nu.
Citera
2020-03-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Från 2021 kommer svenska lag spela i den europeiska tredje divisionen, den nya turneringen i Europa.
Men enligt Expressen riskerar svenska klubbar att gå minus i den turneringen.

Då är ju frågan vad det är för vits att spela i Europa från och med 2021?

Det är ju därför man hoppas på cupen som supporter.

Man får ju hoppas att det löser sig, men ja det hade såklart varit väldigt negativt. Inte speciellt oväntat dock, tänk på att klubbar som t ex Juventus genom de högst uppsatta i klubben i princip propagerar för slutna turneringar för toppklubbarna, typ amerikansk ligamodell, där det inte går att bli uppflyttad eller nedflyttad.

Moroten för svensk fotboll i ett worst case scenario är väl att göra så bra resultat som möjligt om coefficient-systemet fortsätter och tillåter nationer att klättra uppåt, om lagen som reppar i Europa gör det bra så kanske vi kan klättra upp till "div 2". Det krävs att vi tar oss upp till plats 15 har jag för mig, inte helt omöjligt men inte så lätt heller.

Europaplats är en bonus, Cupen är kul att vinna och en titel. Planstormning mot DIF.
Citera
2020-03-07, 14:58
Medlem
mikeymikeys avatar
Att Blåvitt går vidare är ända positiva denna lördagen. Synd att man inte kunde ta vara på att försöka få hemmaplansfördel i kvarten. Nu blir det högst troligtvis borta.

Spelet är faktiskt underkänt idag. Lite oroligt att dom ändå segrarna har kommit mot Superettan och division 1 motstånd. Säsongen kan bli jobbig.

Kan ju mycket väl bli borta mot tex Malmö eller Hammarby. Tänk om Blåvitt lagt i en växel till och årminstonde skapat lite lägen men det var bara jobbigt att se...

Jaja bara skita i denna matchen och gå vidare...

Jo jag kom på ett glädjeämne till, Tolinsson visade att han är ett namn för framtiden. Kanske kan göra några minuter i årets allsvenska.
Citera
2020-03-07, 16:27
Medlem
Haha, fan vad jag diggar Mjällby!
Citera
2020-03-07, 16:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, fan vad jag diggar Mjällby!
Typiskt bajare att tycka om andra lag.

Folk tror vi är bra för vi vann SM-guld. Fattar ni inte att det var den sjukaste överprestationen av ett lag någonsin? Det här är så det ser ut i normala fall. Kändes inte som typ någon i föreningen taggat till i cupen heller, mest det jag är sur över. Får hoppas på mer överprestation i Allsvenskan.
Citera
2020-03-07, 18:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Typiskt bajare att tycka om andra lag.

Folk tror vi är bra för vi vann SM-guld. Fattar ni inte att det var den sjukaste överprestationen av ett lag någonsin? Det här är så det ser ut i normala fall. Kändes inte som typ någon i föreningen taggat till i cupen heller, mest det jag är sur över. Får hoppas på mer överprestation i Allsvenskan.
Lätt för mig som inte hejar på er men likt Malmö förra året försvinner en storklubb i princip varje år. Ni kommer att se helt annorlunda ut (bättre) i seriespelet. Men men, måste vara surt. Såg sista 10 och då rullade ju Mjällby ut er när ni försökte komma in i press.
Citera
2020-03-07, 18:46
Medlem
girigfans avatar
Trist att vi åker ur cupen. Men detta bör ge BoA klara besked om att vi behöver minst en offensiv samt defensiv förstärkning av klass när vi tappat så pass viktiga lagdelar.
Då var en av tre broar brända för en lyckad säsong.
[ ] Vinst i svenska cupen
[ ] Europagruppspel
[ ] Topp tre allsvenskan
Citera
2020-03-07, 18:50
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Lätt för mig som inte hejar på er men likt Malmö förra året försvinner en storklubb i princip varje år. Ni kommer att se helt annorlunda ut (bättre) i seriespelet. Men men, måste vara surt. Såg sista 10 och då rullade ju Mjällby ut er när ni försökte komma in i press.
Vi är dock ingen storklubb,
Allsvenskans storklubbar: IFK GBG, MFF, aik
Mellanstora klubbar: DIF, HIF, IFK Norrköping, IF Elfsborg
Övriga klassiska lag: Haif, Öis, HBK, ÖSK, Gais
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här