Citat:
Ursprungligen postat av
Kattskurk
Min förhoppning är att dödligheten hamnar på typ 0.1-1%. Tyvärr är den hypotesen baserad på möjlig "immunitet" bland nordbor via genetik/blodgrupp.
Fast med Tegnell+sjukvårdskollaps+lång behandlingstid för drabbade kan % dödsfall stiga kraftigt.
Å jo, testiklar/lungor/njurar kan få skador (receptor-mojj)= tar ett år innan man kan bedöma hur attans farligt detta viruset är.

Jo jag har hört det om andra organ med som också tar massor stryk.
Biopsi av lungor från avlidna patienter har ju påvisat fibros som sagt enligt skynews Australia. Fibros antar jag leder till lungcancer också såsom fibros I levern till slut leder till cancer.
Men jag tror inte det går att riktigt förutspå hur siffrorna kommer att bli, kommer nog vara lite smitthärdar överallt i världen till och från och skulle det bli illa så antar jag att det blir en långsam massdöd eftersom det alltid finns smittbärare...
Men jag är ingen expert.
Dock verkar det som att flera faktorer såsom hur snabbt och lätt det smittas, befolkningstäthet, vilken information allmänheten har, och hur mycket resurser det finns då för sjukvård m.m . Framför allt vilka åtgärder man tar i landet spelar säkerligen en stor roll i hur spridningen sker, och hur resurserna i sin tur hanteras som alltsammans kanske påverkar dödligheten väsentligt.
Tegnell orkar jag inte ens bry mig om längre , men det är ju sant som du säger att han kanske förvärrar situationen och skapar mycket onödigt lidande.