2020-03-06, 17:59
Medlem
bara 21 nya i stockholm https://www.sll.se/
Citera
2020-03-06, 18:00
Medlem
Tänk om bagdad bob får rätt, det skulle fan vara rätt nice ändå. Jag kommer vara den förste att be om ursäkt iaf Men, avvaktar 2-3 vecko får se
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Du påminner om karaktären Gareth Keenan i The Office.

Jag tittar inte på "The office" och jag har svårt att se en likhet även o jag just sett lite av det för förståelse i ditt inlägg. Suck!
Citera
Medlem
Och där kom siffrorna från stockholm, 21 nya fall, vilket ger att vi nu borde vara uppe i 136.
Citera
2020-03-06, 18:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Nä 115 fall just nu. 5 nya i Jönköping tillkom för en stund sedan.

Jaha 5 nya i Jönköping. Alltså nu 8 i denna stad med ca100.000 invånare. Faktiskt samma antal (räknat per invånare) som när myndigheterna i Kina beslutade att stänga ner Wuhan och totalisolera staden.

Visst är det också märkligt att man bara upptäcker "fall som blivit smittade i Italien" i de städer där det sedan tidigare finns flera smittade och man kan misstänka att inhemsk smittspridning pågår som bäst?

Visst är det också märkligt att alla är "fall som blivit smittade i Italien" och i princip aldrig "fall som blivit smittade i Iran". Trots att smittspridningen sägs vara mer utbredd i Iran än Italien och trots att en massa "svenskar" ju kommer från Iran hela tiden.

Nästan så man kan bli konspiratoriskt lagd.
Citera
Bannlyst
Shit 21 nya i stockholm
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisa
Detta är en lång tråd och har inte läst hela. Har sett frågor på vissa sidor där man frågar efter info om vilka som dör och inte. Åldersgrupper och om unga dör eller inte.

Information och denna länk kan redan vara upplagd, men lägger upp denna https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/

Visar att risken att dö för unga är låg 1/ 500 av rapporterade fall.
Om du tycker att var femhundrade människa mellan 18 och 39år dör tycker jag du ska räkna på hur många det blir om detta sveper över stora delar av Sverige under ett år.
Citera
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
I Danmark väljer de att köra melodifestivalen utan publik, fast de har förstås inte vår FHM.

https://www.svt.se/kultur/danska-melodifestivalen-utan-publik-pa-lordag

Kan vi inte exportera vår Bob Tegnell dit?
Citera
2020-03-06, 18:02
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beklagligt
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-6-mars/ 21 nya smittade i Stockholm idag.

Låter ju jättebra! Hade faktiskt räknat med uppåt 60 nya fall i Stockholm idag.

Tegnell kanske hade rätt ändå, att det peakade igår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cetonix
Kollade worldometers sidan och är det inte ganska intressant att dom nordliga länderna Tyskland, Sverige, Norge, Finland, Danmark osv har betydligt mildare siffror bland döda och allvarligt sjuka?
Mindre befolkning?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så olika det kan vara, ovanligt många som vart sjuka i min bekantskaps krets, dom flesta har upplevt att det har tagit längre tid att bli frisk och som sagt, 2 st har inte känt sig helt friska trots det gått 6 veckor sen dom insjuknade. En bekant som påstått att han aldrig haft influensan i hela sitt liv ( 57år) trodde han skulle stryka med, han kanske överdrev p.g.a sin ringa erfarenhet av en flunsa.
😌 Kanske, men en vanlig flunsa är faktiskt rätt jobbig. Man behöver inte ha Asiaten
Citera
Medlem
Christopher.s avatar
Ska vi tippa 33 nya i Stockholm imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in