2020-03-06, 23:19
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
En fråga som jag har ställt mig under dagen, men jag har inte svarat ännu.

Antar att i vissa populationer är det inte äldre och inte redan sjuka på något sätt som drabbas. Vet inte om det är så i Tyskland dock.

I Italien drabbades ett sjukhus då fall 1 besökte sjukhuset. Där var det gamla och sjuka som dog i alla fall i början.

I USA (Washington State) drabbades ett sjukhem.

På Diamond Princess verkade också vara äldre som dog.

Smittan i Tyskland började på ett företag. Men det vore ju konstigt om inte äldre och redan sjuka drabbades där också som i andra länder.

Har de få äldre i Tyskland? Eller är de äldre väldigt friska? Eller har det med kvaliteten på deras sjukvård att göra? Eller har de hittat någon bra behandlingsmetod?
Citera
Medlem
Nu börjar Amerikanare sprida viruset runt om i världen!
1st case in Costa Rica: an American woman from New York
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Det är jättebra!
Kina har något liknande där man ser vilka områden som är värst drabbade! (Någon typ dokumentär innifrån smittan eller om det va något matlagningsprogram ... minns fasen inte men kvinnan visa karta där senaste smitta upptäckts)
Använd tekniken! år 2020 det hjälper
Kolla vad Sydkorea har gjort med hjälp av platstjänster i folks mobiler. https://www.businessinsider.com/coronavirus-south-korea-photos-apps-location-outbreak-where-2020-3?r=US&IR=T

De har en helt annan medvetenhet och beredskap där borta. Alla hjälper till.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Regionerna kan rapportera en gång per dag. Det räcker. Och sedan kan FHM sammanställa en gång per dag.

Så gör andra länder. Men i Sverige stänger man ner för helg och kör mello. Kom igen nu!

Jag misstänker dessutom att skåne har stängt ner sitt labb över helgen, och att det är därför de vet att de inte kommer några nya fall. Jag hoppas jag har fel.

Labben jobbar dygnet runt, alltså de som är biomedicinsk analytiker även innan coronan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
C-vitamin är för i helvete inte en alternativ medicin, ditt korkade jäkla avskrap.

Vitaminer är något kroppen behöver för att fungera, skolmedicinska preparat är något som någon har hittat på att kroppen behöver för att fungera, lär dig skillnaden innan du öppnar käften.
När jag säger alternativmedicin syftar jag på preparat och huskurer som folk använder som om det vore riktig medicin. Klart kroppen behöver vitaminer för att överleva, men det vore lögn att påstå att en överdriven dos av en viss vitamin skulle hindra eller kanske till och med bota en sjukdom.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Det är nu det visar sig om Nya karolinska är så fantastiskt hightech som dom claimar

För en pandemi funkar inte NKS. Vi får väl se om de bygger ett helt nytt sjukhus på 14 dagar soom man gjorde i Kina.
Citera
2020-03-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Nu när han är Jesus-Barnet enligt dig, kan ni inte fixa så han drar på sig nå andra Chinos än dom daterade vinröda -89 han haft på sig sen senaste +10 dygnen...

Misstänker att Tegnell inte sover många timmar per dygn och att han precis som en galen vetenskapsman sig bör därför inte värderar hygien och stil särskilt högt .
Citera
2020-03-06, 23:20
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Nästan alla smittade i Sverige är folk som blivit sjuka utomlands. Så ni behöver inte köpa munskydd och därmed framstå som psykiskt sjuka dårar.

Underbart med alla svagbegåvade här i tråden som inte förstår att anledningen till att man endast hittar personer som blivit smittade utomlands är att kravet för att få en provtagning är att man har varit utomlands i ett riskområde.

Ni kanske borde bli president över ett land i Afrika så att ni enkelt kan hävda att HIV inte existerar i landet genom att förbjuda provtagning.
Citera
2020-03-06, 23:21
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Samma sak för mig. Har också börjat hamstra mediciner eftersom många i samhället inte förstår att de kommer att ta slut.
Bara en tidsfråga innan militärens testlabb rullar ut i djungeln med budskap gratis vaccinering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Stockholms Län har just nu ENSAMT fler bekräftade fall än 78 av 96 drabbade länder i världen. Min region har betydligt fler smittade än Österrike (66), Australien (63), Bahrain (60), Kuwait (60), Kanada (51) och Taiwan (45). Vi ligger jämsides med Seoul och har 53% fler fall än Tokyo!.

Några andra som vi slår:

50 av 50 amerikanska delstater
16 av 20 regioner i Italien (däribland Toscana som gränsar till två av de fyra värst drabbade regionerna i Europa)
11 av 17 provinser i Sydkorea
46 av 47 prefekturer i Japan

Sverige är antingen bäst i världen på smittspårning eller så har Folkhälsomyndigheten gjort bort sig fullständigt.

Jag vet vad jag tror.

Ja de menar att smittspårning räcker där allt annat ska förkastas. Öppna tillställningar och ha gränser öppna ska försvaras med en dåres envishet. Inget om nedstängning och karantän som visat säg oslagbart historiskt
Citera
Medlem
eternussermos avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/immunsjuka-jessica-30-jag-vagar-inte-ga-ut/

Tycker Jessica har rätt, vi borde ha en detaljerad karta över var smittade befinner sig, ungefär som finns över pedofiler i USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Okej.

I förhållande till Tyskland sköter vi det sannolikt på snarlika sätt.

Vad skiljer menar du?
Exemplifiera.
Proaktivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in