2020-03-06, 19:39
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så du tror att 82% gillar filmen, baserat på vad? Över 90% ogilla beror enbart på "ryssar". Varför du dillar om SD begriper jag inte då i stort sett all kritik som länkats till i tråden kommer från utländska källor. Dina lögner blir inte mer trovärdiga bara för att du kör copy/paste ytterligare ett varv.

Du får nog underbygga dina antaganden om att nästan alla gillar filmen med lite länkar till någon som säger sig tycka att filmen är bra för SAS varumärke. Att du fantiserar hemma på kammaren är ingen källa.

Gissar att du brukar leta upp reklamfilmer på nätet, som du gillar, för att lajka dem? Om inte.. tänk om, tänk rätt.
Citera
2020-03-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarthFrequency
Intressant påstående.

Vad kallar du fenomen som jantelagen?

Well, jag kallar det en idioti delad av få svenskar.
Citera
2020-03-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Detsamma gäller ju judar. Så då kan vi ha en film om den tråkiga judiska kulturen?

Tekniskt sett ja... Verkar dock lite off i ett icke judiskt land.
Citera
2020-03-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woldemortdarski
Så enligt din logik så existerar enbart den industrialiserade europeiska kulturen eftersom den är helt och hållet ett påfund av vita européer och den enda vi kan leda i bevis var och när den uppfanns och vilka personer som gjorde det.

Tyglandet av elektriciteten och belysning har ingen koppling till andra kulturer än den vita europeiska.
Ångmaskinen kan härledas endast till europeisk kultur.
Flyg och rymdteknologin har ingen koppling till tidigare kulturer. Det var en helt ny era.
Bland andra...

Kan din fårsmak i munnen månne komma från din fårskalle?

Så den forskning du nu nämner har ingen Koppling till tidigare forskning till stor del utförd i arabvärlden?

Silicon valley är västvärldens ledande tillverkare av ny tekonologi, hur mänga % av de som bor där är från EU eller USA? Kan ju inte vara mindre än 50 eller hur? Skulle ju rasera hela din poäng. Så hur stor var procenten? Kanske du ska kolla upp det själv?
Senast redigerad av LucianMacAndrew 2020-03-06 kl. 23:02.
Citera
2020-03-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
SAS flyger ca 25 miljoner passagerare årligen. Att en rysk och amerikansk ALT-right trollarmé och några enstaka kränkta fjantar lyckas klicka tumme ner betyder ingenting. Speciellt då merparten av dessa inte ens använder SAS.

Brilljant dock av SAS PR-byrå att lyckas få så mycket gratisreklam genom att reta upp fjantionalister de inte ens riskerar att förlora något på.

Undrar om det är detta som är anledningen till deras ökande passagerarantal under februari? Tittar man lite närmare på siffrorna för februari så ser man ju att det är inom inrikes och inom skandinavien/europa som man ökat i särklass mest. Dvs just de marknader som borde ha drabbats av en "svenskfientlig" reklamfilm.

Vad sedan gäller svenskfientlighet så borde kanske forumets mest rabiata SAS-hatare lära sig enkel aritmetik. Om 18% (SD + några småpartier) anser filmen negativ för Sverige, och 82% (resten) anser budskapet positivt (vilket man som normalbegåvad som inte misstolkar filmen får anta) så betyder det att budskapet inte är svenskfientligt, utan precis tvärtom.

Trådrubriken är således helt fel.

Fy fan vad patetisk du framstår som din betalda idiot. Varenda jävel fattar att det är vanligt folk som tröttnat på skiten och således trycker tummen ner. SD är f.ö numera (enligt undersökningar) ett av Sveriges största parti: https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/XgAjqE/succe-for-sjostedt-hogsta-stodet-pa-15-ar

Se dig efter om ett nytt jobb efter nästa val din betalda tönt för trollfabriken du jobbar på kommer inte finnas kvar så jäkla länge till.
Citera
2020-03-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MantisAtlantis
Absolut, jag kan räkna upp tusentals unika saker ur den svenska kulturen. Astrid Lindgrens och Selma Lagerlöfs fantastiska böcker. Bellmans och Evert Taubes fina visor. Ingmar Bergmans mästerverk.
För att inte tala om alla betydelsefulla svenska vetenskapsmän och uppfinnare. Carl Von Linne: en av dom viktigaste vetenskapsmännen genom tiderna. Alfred Nobel: Mannen som uppfann dynamiten.

Kan ju även nämna dom svenska uppfinningarna som har räddat en stor mängd liv världen över, pacemakern och respiratorn samt trepunktsbältet som du har i din bil. Trepunktsbältet är en svensk uppfinning som har räddat miljontals liv.

Problemet med vänstermänniskor är deras stora okunskap. Dom vet nämligen inte att Svensk kultur är allt det som har skapats av oss svenskar genom århundradena. Vissa saker har skapats genom influenser utifrån men mycket är också helt unikt för vårt folk.

Det finns nog inget annat land med en så liten befolkning som Sveriges som har åstadkommit så mycket. Vi bör vara oerhört stolta över vårt folk och vår historia.

Så dina bevis är författare å musiker kraftigt påverkade av utländsk kultur? Samt forskning som till stor del inte är svensk?
Citera
2020-03-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Klart det finns. Summan av vår kultur och historia, vårt språk och våra seder, alla som levt och varit svenskar, vår litteratur, våra konstnärliga uttryck etc är unik, utgör vår särart.

Att du sedan är en autist som tror att det innebär att vi måste ha uppfunnit och utvecklat varenda liten sak helt på egen hand för att äga särart är ju ditt eget bekymmer. De allra flesta, både i Sverige och i andra länder, har inte din låsning.

Denna historia delas ju av alla, finns ingen svensk historia som inte hänger ihop med andra länders historia.

Kolla på oss. Jag är svensk adel, bland de renaste svenskar du kan hitta, å jag har mer gemensamt med araber än med dig.

Det finns som sagt mänsklig kultur med variationer. Ingen kultur som är unik.
Citera
2020-03-07, 00:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Denna historia delas ju av alla, finns ingen svensk historia som inte hänger ihop med andra länders historia.

Kolla på oss. Jag är svensk adel, bland de renaste svenskar du kan hitta, å jag har mer gemensamt med araber än med dig.

Det finns som sagt mänsklig kultur med variationer. Ingen kultur som är unik.

Adel? Inavlad med andra ord. Hoppas du mår bra.

Alla kulturer är unika, men självklart är dom påvärkade av varandra, man måste nestan vara svårt inavlad för att tro något annat. Men nu är ju du tydligen inavlad så...

Att håna ett folks kultur är jävligt lågt. SAS kommer betala dyrt för det.
Citera
2020-03-07, 10:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Eller, varför inte, som att tro att hela världen bryr sig bara för att man hittar 100 obskyra youtubers som uppmärksammat en reklamfilm.
Låt oss bena ut en av dina många lögner, som du överbevisats om gång på gång, men ändå fortsätter ljuga om.

Hur pass "obskyra" är då dessa kanaler. Vi kan ta Tim Pool, eftersom han uppmärksammat filmen (negativt) i två olika inslag.

Då han enligt dig är "obskyr" så gör vi ett försök att kolla hur många visningar hans kanaler har på en vecka.

Om jag gör en sammanräkning av hans antal visningar för varje film så hamnar jag från förra torsdagen till den senaste torsdagen på det totala antalet 10 649 049 visningar. Det är alltså över tio miljoner visningar, vilket du alltså anser vara en "obskyr" kanal.

Dina lögner är väldigt genomskinliga, för jag utgår ifrån att du medvetet ljuger. För så här korkad kan man nog ingen vara i verkligheten.
Citera
2020-03-07, 14:37
Medlem
UT64s avatar
Apropå SD och deras kritik mot SAS reklamfilm (för det var väl det enda parti som sade något?) så tippar jag på att de fick sisådär 5000 nya röster p.g.a. SAS!

Och sedan återigen: Tajmingen för den reklamfilmen måste ha varit ett av SAS sämsta beslut de senare decennierna. NU, när krisen mot flygbranschen är akut, skulle SAS verkligen behövt en boost. Inte en debatt där bolaget framstår som skitnödiga besserwissrar.
Citera
2020-03-07, 22:23
Medlem
longbow4ys avatar
Det får göra göra en uppföljare om att Coronaviruset inte är Skandinaviskt.
Det blir säkert en vinnare.
Citera
2020-03-07, 23:17
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Låt oss bena ut en av dina många lögner, som du överbevisats om gång på gång, men ändå fortsätter ljuga om.

Hur pass "obskyra" är då dessa kanaler. Vi kan ta Tim Pool, eftersom han uppmärksammat filmen (negativt) i två olika inslag.

Då han enligt dig är "obskyr" så gör vi ett försök att kolla hur många visningar hans kanaler har på en vecka.

Om jag gör en sammanräkning av hans antal visningar för varje film så hamnar jag från förra torsdagen till den senaste torsdagen på det totala antalet 10 649 049 visningar. Det är alltså över tio miljoner visningar, vilket du alltså anser vara en "obskyr" kanal.

Dina lögner är väldigt genomskinliga, för jag utgår ifrån att du medvetet ljuger. För så här korkad kan man nog ingen vara i verkligheten.

Du behöver lära dig vad ”obskyr” betyder innan du kommenterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in