2020-03-17, 18:28
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Citat:
Regeringen tillsammans med Liberalerna och Centerpartiet har kommit överens om ett ekonomiskt stöd till flygbranschen, enligt ett pressmeddelande från finansdepartementet.

Svenska flygbolag ges kreditgarantier motsvarande 5 miljarder, varav 1,6 miljarder går till SAS. Branschen har drabbats hårt av det minskade resandet som följt i coronavirusets spår. I helgen meddelade SAS att 10 000 medarbetare korttidspermitteras, vilket motsvarar 90 procent av bolagets arbetsstyrka.

Källa:AB
————-

Så pengar från Sverige duger för SAS i alla fall, men uppenbarligen inget annat

Vi behöver SAS. Bra beslut
Citera
2020-03-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Vi behöver SAS. Bra beslut

Varför behöver vi SAS?
Ett bolag som konstant behöver pengar som dom svenska invånarna gnetar ihop. För att vid varje givet tillfälle pissa sagda invånare i munnen.
Citera
2020-03-17, 22:31
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Varför behöver vi SAS?
Ett bolag som konstant behöver pengar som dom svenska invånarna gnetar ihop. För att vid varje givet tillfälle pissa sagda invånare i munnen.

Vid varje givet tillfälle? Berätta mer.
Citera
2020-03-18, 15:38
Medlem
UT64s avatar
Jag tror att SAS hade nytta av sin reklamfilm när det kom till att tigga pengar av regeringen, alltså alla svenskars pengar. SAS visade tydligt att de hade rätt värdegrund med sin antisvenska film, och imponerade säkert på Löfvén så mycket att han med ett gnäggande flin lättade på lädret!

Nu får alla betala för det sjunkande skeppet SAS ett antal år till.
Citera
2020-03-18, 16:12
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag tror att SAS hade nytta av sin reklamfilm när det kom till att tigga pengar av regeringen, alltså alla svenskars pengar. SAS visade tydligt att de hade rätt värdegrund med sin antisvenska film, och imponerade säkert på Löfvén så mycket att han med ett gnäggande flin lättade på lädret!

Nu får alla betala för det sjunkande skeppet SAS ett antal år till.

Jag tror snarare att de tog ett rationellt beslut baserat på vad SAS betyder för Sverige
Citera
2020-03-18, 17:09
Medlem
Man förlänger lidandet för det döende anti-svenska flygbolaget.

Men som sagt, bara en tidsfråga innan det går i konkurs.
Citera
2020-03-18, 19:17
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Jag tror snarare att de tog ett rationellt beslut baserat på vad SAS betyder för Sverige

Du som är mer insatt än mig, vill du vara supersnäll och utveckla vad SAS betyder för Sverige?
Citera
2020-03-18, 19:22
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Du som är mer insatt än mig, vill du vara supersnäll och utveckla vad SAS betyder för Sverige?

https://www.svensktflyg.se/projekt/vad-betyder-flyget-for-samhallet/
Citera
2020-03-18, 20:06
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ja, de tog ett beslut, som var rätt eller fel, men min poäng var att SAS stärkte sitt politiska kapital med sin ultra-pk reklamfilm och därmed bevisade sin renlärighet gentemot Värdegrunden = Cash
Citat:
https://www.svensktflyg.se/projekt/vad-betyder-flyget-for-samhallet/
Det där är en klockren partsinlaga. Enligt egen uppgift så sysslar de med ren lobbying. Precis som vilken reklambyrå som helst, och kan tas med en nypa salt.
Citera
2020-03-18, 20:15
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ja, de tog ett beslut, som var rätt eller fel, men min poäng var att SAS stärkte sitt politiska kapital med sin ultra-pk reklamfilm och därmed bevisade sin renlärighet gentemot Värdegrunden = Cash

Det där är en klockren partsinlaga. Enligt egen uppgift så sysslar de med ren lobbying. Precis som vilken reklambyrå som helst, och kan tas med en nypa salt.

Vad menar du är fel med deras inlägg?
Citera
2020-03-18, 20:25
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Vad menar du är fel med deras inlägg?
De talar i egen sak och vill lyfta fram flyget av egna ekonomiska skäl.

Är det fel? Antagligen inte mer fel än när Lantbrukarnas Riksförbund försöker lyfta fram fördelarna med svenskt jordbruk. För att ta ett exempel på en annan intresseorganisation.
Citera
2020-03-18, 20:30
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
De talar i egen sak och vill lyfta fram flyget av egna ekonomiska skäl.

Är det fel? Antagligen inte mer fel än när Lantbrukarnas Riksförbund försöker lyfta fram fördelarna med svenskt jordbruk. För att ta ett exempel på en annan intresseorganisation.

Fast vad är felaktigt med deras inlägg. Om det de skriver stämmer så spelar det ju ingen roll om de talar i egen sak.

Talar i egen sak? Jag jobbar inte i den branschen, och har inget aktieinnehav att tala om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in