Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeSedated
Genrepet som SD genomförde den 11/5 tycker jag alltmer verkar vara tilltänkt som den verkliga morddagen.
Han lockade ut LW i skogen men tog för en gångs skull inte med telefonen för att inte lämna digitala spår.
Väl i skogen i väntan på LW ringer han polisen och larmar om mystiska män i skogen, jag har absolut för mig att han sa till polisen att "det kunde ju gå illa om dom träffade på en kvinna".
(Hittar inte uppgiften nu bland alla 14000 sidor, men jag vet att jag har läst det).
Och precis här går hans plan fel. Han tror naturligtvis inte att polisen ska dyka upp där i skogen. Utan bara ha det noterat när en kvinna sedan hittas mördad.
Kl 00:08 är LW i skogen och skriver "hallå?" men får inget svar, då SDs plan gått i stöpet (han hade ju dessutom inte telefonen med sig, utan tänkte sig ett överraskningmord).
Men NÄR ringde han polisen?
Han hade ju inte telefonen med sig?
Ringde han hemifrån innan han begav sig ut?
Han vill ju inte heller identifiera sig när polisen dyker upp.
En sak som jag funderat på som jag inte sett någon uppgift på är om han ringde från dolt nummer? Eftersom han ändå inte vill identifiera sig. Det vore ju också lite graverande kan man tycka. Han ville verkligen inte göra något avtryck på platsen vid det tillfället.
Är det någon som kommer ihåg var man kan hitta hans samtalsloggar från denna natt?
Samtalet med polisen påbörjas kl 00.34:
"
RLC: PolisenOlle.
SO: Hej, är jag i Örebro nu?
RLC: Ja du är i Örebro.
SO: Suveränt det är jag med. Jag var precis ute och gick eh..baronbackarna och motorvägsbron över mot eh.. ja åt vivalla-hållet.
RLC: Jadå.
SO: Eh och där var det några ungdomar som hade ställt sig dom stod långt ifrån...dom stod väldigt konstigt..
RLC: Ah.
SO: Så att jag blev instängd mellan dom och..eh..när jag hade kommit in så jag var i centrum då..gick alla rakt emot mig från kanske femtio meters håll och jag skulle inte ha nånstans och
fly..
RLC: Okej..
SO: Eh..ja det var ett väldigt väldigt tydligt bakhåll..
RLC: Ah.
SO: Eh..men..men jag hade ficklampa och drog långt uti skogen istället så..
RLC: Ja.
SO: Där kunde inte dom följa..
RLC: Smart.
SO: Ah men eh..
RLC: Du eh..jag eh..baronbackarna...jag får skicka dit en polispatrull på en gång men det är baronbackarna och sen eh.. cykelvägen över mot eh..vad heter det.. ah vivalla, är det varberga skogen där?"
LW väntar på F*gelbärsgatan och meddelar 00.15 att hon är på väg hemåt eftersom MGM aldrig dyker upp.
Hon är alltså tillbaka i bostaden när SD kontaktar polisen för att tala om exakt plats där hittepå-historien påstås ha ägt rum; B*ronbackarna över motorvägsbron mot V*valla.
Tre dygn senare, den 15e, kopplar hennes mobil upp mot en mast i närheten av B*ronbackarna.
När LW skriver "Hallå?" 00.08 är det rimligt att anta att han är sen. Hade han föreslagit en träff ute kl 01.00 t ex och kommit i tid, ja då hade det funnits möjlighet för honom att utföra brottet denna kväll. Men nu hade hon stått ute och väntat förgäves innan hon beslutat sig för att återvända hemåt, en promenad som kan ha tagit max 2 minuter.