2020-03-06, 21:27
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja men Zissela ,det meddelandet var ju väldigt disträ ,lite som om ; -Jaha okej du svarade inte ,men vem bryr sej ! Bye bye ...så tyckte jag meddelandet skrevs ..hmm ...

Men visst jag kan naturligtvis ha fel i min uppfattning ...

Han försvarar ju sig med det att han har messat och att hon inte svarar snabbare för att han messar fler gånger.

Jag tycker inte att det räcker, att osar katt.
Men faktum är att han skickade ett meddelande på morgonen.
Citera
2020-03-06, 21:30
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Okey

Så han var med på att söka med Missing People ? Han är /var ju någon slags ledare där?
Så hans ord följdes ...vill jag minnas ...

Var har du fått det ifrån? Han skrev ju till SD den 15/5 att han hade anmält sig till Missing People.
Citera
2020-03-06, 21:31
Medlem
Citat:
Jo det håller jag med om ...

Men eftersom det kommit upp några ggr i tråden och man nu efteråt vet att hon låg där länge så är det nog mer min önskan att de hade kunnat tagit en sväng runt plankhörnet ,vet inte ,men för mig är det så otroligt sorgset att hon låg där inför allas beskådning (som nu knappt var någon ,men endå)

Sen att några smågrabbar på mitt område hittade henne ,var inte alls speciellt bra för deras minnen.
Så därför snackar jag om att det var väldans trist att poliserna inte hann runt hörnet ...där & då !

Antar att det är hundägare som mest strosar därbakom ,kanske för att slippa ta upp en eller annan hundkotte ,vad vet jag ..?
Men de där grabbarna var ju inga som rastade hundar så de var nog j-igt oförberedda på den syn som de fick erfara ,lider med dem fortfarande ...

(Spekulation)

Jo det har tagits upp av någon att hundarna var på väg mot planket och att det just då utdelades någon mystisk order av någon om att man inte fick söka bakom planket men det är nog inte när allt kommer omkring något mer än en fantasi skapad i tråden, av ngn anledning.

Men givetvis ett kapitalt misslyckande att det dröjde så länge innan LW hittades. Och hemskt att tänka att hon fick ligga där så länge.
Citera
2020-03-06, 21:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Han försvarar ju sig med det att han har messat och att hon inte svarar snabbare för att han messar fler gånger.

Jag tycker inte att det räcker, att osar katt.
Men faktum är att han skickade ett meddelande på morgonen.

Jo det klart han gjorde ,bästa sättet att verka oskyldig ...att ingenting veta om vad som händer runt omkring ...men eftersom han var runt omkring där på natten borde ju HAN vara en utav dem som skulle kunna ha RÄDDAT LW ifrån gärningsmannen ,eller hur ?
Han som hade kollen på vilka som det var läggdags för osv.

Han om någon hade väl kunnat hört prassel eller slag där vid planket !?!?!?

Räddaren i nöden hade varit det absolut bästa alibit ju .
Citera
2020-03-06, 21:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä, du får leta själv efter förhöret med poliserna där de konstaterar att han uppgett falskt namn. Jag har annat för mig än att försöka bevisa fakta för dig.
Det är väl exakt vad det handlar om. Att det räcker inte med att påstå saker, man måste också kunna bevisa det.
Citera
2020-03-06, 21:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Var har du fått det ifrån? Han skrev ju till SD den 15/5 att han hade anmält sig till Missing People.

Tack för upplysningen , visste jag ej .

Men om det var så ,hade väl inte JG:s beslut om att inte söka efter henne någon som helst verkan ,kan man tycka ?
Citera
2020-03-06, 21:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo det har tagits upp av någon att hundarna var på väg mot planket och att det just då utdelades någon mystisk order av någon om att man inte fick söka bakom planket men det är nog inte när allt kommer omkring något mer än en fantasi skapad i tråden, av ngn anledning.

Men givetvis ett kapitalt misslyckande att det dröjde så länge innan LW hittades. Och hemskt att tänka att hon fick ligga där så länge.

Ja .Sorgligt.

Det gör så ont ,när man tänker på att barnen satt och undrade var hon var och där låg hon ett hundratals meter bort- bakom ett plank- ensam och övergiven utav en person som slagit sönder henne ...jag börjar gråta av tanken ...
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 21:38.
Citera
2020-03-06, 21:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl exakt vad det handlar om. Att det räcker inte med att påstå saker, man måste också kunna bevisa det.

Du tycker inte att 2 poliser som vittnar om det är bevis nog?
Citera
2020-03-06, 21:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du tycker inte att 2 poliser som vittnar om det är bevis nog?

Otroligt bra att det finns en FUP ,Cocinella ,visst...- gör så att det finns en visshet.
Så att man slipper bli dumförklarad hela tiden.
Om man vill ha bevis på saker härinne är det ju bara att läsa FUP:en .
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 21:47.
Citera
2020-03-06, 21:48
Medlem
Har just läst några hundra sidor till och skulle vilja tipsa er om en person som tycks känna Lena bättre än andra: Jenny F, hon är inte bara bardomskamrat med Lena utan även verksam som psykolog. Orkar ni inte läsa allt scrolla ner till 88 i aktbilaga 150 del 3.

Hon och Lena var brutalt öppna med varandra i chattarna dem emellan innan nerscrollningen till 88, som är en slags sammanställning med förtydliganden av Jenny F.
Citera
2020-03-06, 21:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Det finns hänvisat till i tråden flera gånger. Du försöker endast använda ett klassiskt knep att få andra att slösa tid. Ge dig bara.

Stå på dig och låt hen hitta det själv.

Säkert jättejobbigt om man är smått efterbliven dock!

Cocinella är åtminstone inte efterbliven ,hon är en riktig Watson..
Att någon tagit livet utav LW är många härinne som sörjer och vi kan inte bli sams med att någon gjort så .Det gör ont.
Vi får bära hennes minne i våra hjärtan och komma ihåg henne med vördnad.
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 21:57.
Citera
2020-03-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Haha alltså du är ju inte på riktigt.. Herregud vilken desperation ni SD-fans visar upp nu när situationen blir tydligare och tydligare för varje dag.

Grejen med det är ju dock att SD tror att han är smartare än han är.

Skulle tro att åtminstone två av skribenterna är samma person med två konton.

Var det mötet där han ljög om sin identitet? Varför tror du han gjorde det?

Senare kunde han inte ge något signalement alls va?

Jag tror faktiskt att HD fortfarande står under hans makt totalt och det är nog pga en salig blandning av rädsla, kärlek och mindcontrol. Kanske har eller kommer det leda till psykos. Har det redan lett till psykos så skulle det inte förvåna mig om hon är härinne och försvarar honom, av någon slags självbevarelsedrift.

SD försöker ju inte ens ringa LW när hon är försvunnen. Detta är ett riktigt jävla klassiskt tecken på att det är mördaren man har att göra med, vet inte i hur många FUP jag sett det.

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om JG är förälskad i SD. Förstår inte riktigt annars hur SD skulle lyckas få sån jäääkla kontroll över honom. Tycker man kan ana det i vissa konversationer. Har han lyckats övertala JG att snaska kotte etc kanske?Eller så är han bara efterbliven. Herrejävlar vilken soppa iaf!

- - -

Vad hände med HD’s blogg där man kunde följa hennes galenskap? Någon satt på en cachad version

Vill också gärna se!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in