2020-03-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag har enbart läst mig till det härinne i tråden ,att typ just när poliserna skulle ta sig mot planket så avblåstes hela söket ...undrar vem som avblåste det hela ?

Du undrar vem som avblåste söket? Som om det vore en sanning att hundarna precis var på väg mot planket.
Och din källa för det är tråden.
Ett något bakvänt resonemang, kan tyckas.
Citera
2020-03-06, 21:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du undrar vem som avblåste söket? Som om det vore en sanning att hundarna precis var på väg mot planket.
Och din källa för det är tråden.
Ett något bakvänt resonemang, kan tyckas.

Jo det håller jag med om ...

Men eftersom det kommit upp några ggr i tråden och man nu efteråt vet att hon låg där länge så är det nog mer min önskan att de hade kunnat tagit en sväng runt plankhörnet ,vet inte ,men för mig är det så otroligt sorgset att hon låg där inför allas beskådning (som nu knappt var någon ,men endå)

Sen att några smågrabbar på mitt område hittade henne ,var inte alls speciellt bra för deras minnen.
Så därför snackar jag om att det var väldans trist att poliserna inte hann runt hörnet ...där & då !

Antar att det är hundägare som mest strosar därbakom ,kanske för att slippa ta upp en eller annan hundkotte ,vad vet jag ..?
Men de där grabbarna var ju inga som rastade hundar så de var nog j-igt oförberedda på den syn som de fick erfara ,lider med dem fortfarande ...

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 21:09.
Citera
2020-03-06, 21:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis både påstås och antyds det i flera förhör att SD ljuger, men det är inte det jag pratar om. Det jag menar är alltså att SD aldrig verkar ha kunnat beläggas med lögn. Det är en helt annan sak, och det är bara sådant som räknas.

Om du kan hitta något exempel på att man har kunna belägga SD med lögn när det gäller hans redogörelse för händelsen under lördagskvällen, eller för all del angående mordkvällen, så får du gärna ge en källhänvisning.

Nä, du får leta själv efter förhöret med poliserna där de konstaterar att han uppgett falskt namn. Jag har annat för mig än att försöka bevisa fakta för dig.
Citera
2020-03-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä, du får leta själv efter förhöret med poliserna där de konstaterar att han uppgett falskt namn. Jag har annat för mig än att försöka bevisa fakta för dig.
Han uppgav falskt namn, på en snubbe som bodde nån helt annanstans. Och polisen kände ju igen honom som den som uppgett detta. Dvs SD.
Citera
2020-03-06, 21:11
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Exakt. Han ringde inte ens. Skrev inga meddelande till henne. Nada.

Det är inte sant, han skrev ju ett meddelande där på morgonkvisten.
Citera
2020-03-06, 21:16
Medlem
landbandys avatar
Ja men Zissela ,det meddelandet var ju väldigt disträ ,lite som om ; -Jaha okej du svarade inte ,men vem bryr sej ! Bye bye ...så tyckte jag meddelandet skrevs ..hmm ...

Men visst jag kan naturligtvis ha fel i min uppfattning ...

Alla andra var ju upp över öronen oroliga och SD bara lite lätt påpekade att hon inte hört av sig ...

Men visst ,han kan ju ha skrivit INNAN alla LW:s nära o kära hörde av sig till honom ?Med sin oro!

Men vad illa att även han inte insåg att hon inte hade velat vara borta där på morgonen då barnen brukade firas ,kan tänka mig att han var van att få höra att NU är det dags att fira den och den så denna morgon är helig för mig ! Det vet Du ! ;ifrån LW ...

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 21:18.
Citera
2020-03-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag delar vad jag vill.
Eftersom nästan ingen annan delar något
som kan ses som negativt om LW så gör jag
det.

Det var värst så känsligt det avbrutna hundsöket är
för dig. Undrar varför?
Försöker du skydda den som gav ordern?
Om jag hittar det när jag läser FUP så ska jag
dela det men jag har mycket annat som jag tycker
är viktigare att dela.

Dessutom så kanske det ligger i slasken tillsammans med
förhören med LWs alla älskare?

Det fetade; vi har redan noterat det.
Ang hundsök så finns allt i FU men i din snedvridna tro så läser du "mellan raderna" och du har inte kapacitet nog i din hjärna att förstå vad som skrivs.

För som du skrev; du delar det du vill dela.
Fakta vore ju att föredra eftersom du förlitar dig på FU.
Vill du se sidomaterialet?
Senast redigerad av SonyaStolt 2020-03-06 kl. 21:24.
Citera
2020-03-06, 21:18
Medlem
picadolls avatar
Jag uppskattar ett rättssäkert samhälle, men ser gärna SD i fängelse även om han skulle vara oskyldig till själva mordet. Det är inte det värsta som kan hända. Efter att ha läst fupen kan jag bara konstatera att han är störd och livsfarlig. Manipulerande, kontrollerande och falsk, med HD, JG, svärföräldrar och så många andra lindade runt sitt finger. Jag tror att dottern T är den som sett igenom honom och hans falskhet... det är därför han inte klarar av henne och hela tiden försöker kontrollera och skrämma henne. Bara det beteende som finns dokumenterat mot just T gör mig förfärad. Stackars barn, de kommer ha det bättre utan honom. Och kanske allt faller på plats för framtiden om mamma HD comes clean.
Citera
2020-03-06, 21:22
Medlem
Citat:
Jag har enbart läst mig till det härinne i tråden ,att typ just när poliserna skulle ta sig mot planket så avblåstes hela söket ...undrar vem som avblåste det hela ?

JG förövrigt ,är ju med i Missing People och han ansåg att det inte skulle sökas efter LW efter vad jag har förstått ? Rätta mig om jag har fel ?

Är det inte bättre om du rättar dig själv?
Citera
2020-03-06, 21:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det fetade; vi har redan noterat det.
Ang hundsök så finns allt i FU men i din snedvridna tro så läser du "mellan raderna" och du har inte kapacitet nog i din hjärnan att förstå vad som skrivs.
För som du skrev; du delar det du vill dela.
Fakta vore ju att föredra eftersom du förlitar dig på FU.
Vill du se sidomaterialet?

Ja, tack.

Jag tänker inte läsa hela FUP.

Jag har läst internettrafiken mellan LW och SD.

Jag läser vissa förhör som jag är intresserad av.

Det får räcka för mig.

Nu tar jag RT några timmar innan nattens grävande.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-06 kl. 21:25.
Citera
2020-03-06, 21:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Är det inte bättre om du rättar dig själv?
Okey

Så han var med på att söka med Missing People ? Han är /var ju någon slags ledare där?
Så hans ord följdes ...vill jag minnas ...
Citera
2020-03-06, 21:27
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag delar vad jag vill.
Eftersom nästan ingen annan delar något
som kan ses som negativt om LW så gör jag
det.

Det var värst så känsligt det avbrutna hundsöket är
för dig. Undrar varför?
Försöker du skydda den som gav ordern?
Om jag hittar det när jag läser FUP så ska jag
dela det men jag har mycket annat som jag tycker
är viktigare att dela.

Dessutom så kanske det ligger i slasken tillsammans med
förhören med LWs alla älskare?
Jag har inte riktigt sett dig göra en psykologisk analys av HD. Du skulle inte kunna dela med dig av dina tankar om vad som försiggår i det psykfallets huvud just nu?

Tror du hon är rädd för att bli mördad av SD nu när hon vet vad han är kapabel till?
Tror du hon är rädd för att han ska skrida till verket med sina planer att mörda barnen?
Vad tror du gör att hon stannar kvar hos honom?
Vad tror du barnen kommer tycka om henne när de växer upp och läser denna FUP?
Hur tror du att hon pratar om SD till dem just nu?
Vad tror du att HD’s föräldrar tycker om henne men framförallt SD när de läst FUP?
Tror du att SD njöt när han slog sönder LW’s huvud med 17 slag, eller tror du att han sörjde?
Tror du att SD egentligen njöt mer av att knulla LW, än att leva med HD?
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl exakt vad det handlar om här. Det räcker inte med att påstå saker, man måste också kunna bevisa det.
Det finns hänvisat till i tråden flera gånger. Du försöker endast använda ett klassiskt knep att få andra att slösa tid. Ge dig bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Stå på dig och låt hen hitta det själv.
Citat:
Otroligt bra att det finns en FUP ,Cocinella ,visst...
Säkert jättejobbigt om man är smått efterbliven dock!
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-06 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in