2020-03-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Den bästa intervjun om ämnet.
Att jämföra den mannen med Tegnell är som att jämföra natt och dag.
80 procent av idioter är exakt dom personer han nämner i sin intervju dvs männiksor som endast tänker på sig Själv och inte samhället i stort, speciellt dom äldre. Synd att svenskar e så kalla som männiksor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Detta gör mig livrädd. Och det kanske är så?? Alla med coronaviruset får lungfibros och är döda om några år???
Kommer inte drabba alla. Men många av de som överlever allvarlig lunginflammation som orsakas av detta virus riskerar permanenta skador av den här typen.

Jag hörde att någon kallade SARS-skadorna för lungfibros. Jag hoppas denna person bara var slarvig med ordvalet, men det känns olustigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att du ska fortsätta att försvara myndigheten och Tegnell, sannolikt ligger Sverige i framkant vad gäller kompetens på det här området, dock i bakkant vad gäller kommunikationsstrategi och taktik.

Det hindrar naturligtvis inte mig att ironisera över de grodor och motsägelser som hoppar fram från myndighetens talespersoner.

Hah, jo kommunicera till vanliga människor utanför hans krets kanske inte är hans bästa sida...

Jo, jag kommer fortsätta att vara Tegnells förkämpe!
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Överbelastat 1177 svag länk i smittskyddet
https://www.dn.se/nyheter/sverige/overbelastat-1177-svag-lank-i-smittskyddet/

"Personer som besökt drabbade regioner i Italien får vänta på besked och bereda sig på att det tar upp till en vecka att bli kontaktade av en infektionsläkare och bli testade."

Så nu börjar det ordentligt tror jag.
Det tar alltså en vecka att bli testad för folk som har varit de sk "riskområdena". De potentiella konsekvenserna av det är obehagliga. Det här kanske går mycket fortare än vad som har befarats tom här i tråden. Hoppas inte det.
Citera
2020-03-06, 21:38
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Är du avlönad av regeringskansliet? Man märker en del suspekta individer här i tråden som bara ägnar sig åt att tona ner, på samma sätt som Tegnell. Om ett tag kommer du och andra att propagera för vaccination av dem som överlever, antagligen synkroniserat med 5G-utbyggnaden. Jag gissar att vaccinet och viruset har harmonier och övertoner som är skräddarsydda till 5G-frekvenserna...

Då har du inte följt öht vad jag skrivit här senaste veckorna. Försök hitta ett inlägg där jag tonat ner risken med covid-19 eller försvarat FHM. Lycka till!
Citera
Medlem
Ser hur ni kämpar på men det blev inte mer....njut av livet en smula nu, visst nästa vecka kan bli värre men nja detta lägger sig och blir inte så mkt värre. AT hade rätt, trots att jag inte delar hans politik o synvinkel så må han ha rätt i sin expertis... that's life ... give and take...
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det tycks inte gå så bra med provtagning och smittspårning. Här är en familj som fick vänta sex dagar på provtagning trots symtom och vistelse i Corona-drabbat område i Italien.

https://www.expressen.se/nyheter/marie-och-familjen-fick-vanta-i-sex-dagar-pa-provtagning/

Vågar inte ens tänka på när smittotalen börjar stiga ordentligt. Den svenska sjukvården kommer då klappa ihop totalt. Anders Tegnell kommer att få fly till Timbuktu.

Bara en tidsfråga innan någon tröttnar på 1177 och klampar in på akuten istället.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Mycket möjligt och i så fall kan man undra varför man inte ser några spekulationer i pressen. Är MSM korkade, vettskrämda eller beordrade till tystnad tro?
Kan vi ens tro att myndigheten har efterforskat och hittat denne? Går de isf ut och söker dem som de vet har varit i kontakt med denne? Jag har en obehaglig förnimmelse av att så inte är fallet...

Skvallerpressen har väl missat mitt inlägg med den hypotesen.

För en stund sprang media efter superspridare, nu är det inte modernt längre.
Citera
2020-03-06, 21:39
Medlem
SkogsKonungs avatar
Utvecklingen nu är läskigt lik den Sydkorea hade för ca 10 dagar sen. Att öka antalet med ca 30-40% om dagen gör att sifforna blir stora snabbt!
Citera
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Riskzoner Stockholm? Då jag var i Stockholm för en vecka sedan var det gott om kineser runt centralen. På hotell o gator. Yo do the math!

Jag kan göra matten åt dig om du tycker det är svårt: 0 svenskar har smittats i Kina eller av kineser.

Det står för fan mars i kalendern - ska du smyga omkring och undvika någon idag så är det väl folk med persiskt utseende och välmående hurtig svensk medelklass.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Det är väl förstås ingen som tagit upp statistik för självmord ännu väl?

1) Först har vi ju de som ändå brukar göra självmord pga att de mår dåligt etc!
2) I och med coronaviruset och dess följdverkningar hur man mår kroppsligen i värsta fall, så torde det vara sannolikt med en viss extra procent självmordsfall.

Om man ser till det att man i värsta fall får njursvikt, smärta in i benmärgen, ständiga hostningar och så det känns som att man hostar ut lungorna etc samt gult slem som rinner ideligen och kräkningar. Sedan vet jag inte hur det är med diaree!?
Om man utsätts för dessa symptom och utan att få vård och inte har någon medicin alls till hands, inte ens huvudvärkstabletter samt att det pågår minst en vecka eller så, så undrar jag om inte självmordsstatistiken kommer öka lite grann!?
Bli inte förvånade om folk hoppar ut från en hög våning eller liknande..

Sedan lär det ju också bli en ganska så stor sanitär olägenhet när det börjar lukta lik i trapphusen i våra stora komplexa höghusbyggen från miljonprogrammet. Så det kanske slutar med att folk inte enbart dör utav sviterna som coronasmittan medför om man inkluder vätskebrist med mera, utan även andra sjukdomar lär kunna ta kål på folk och då tänker jag inte på de självklara astmarelaterade, cancer osv, utan pga alla lik som uppstår här och var och blir liggande, vilka kan ge oanade konsekvenser med likmask och allting däromkring..

Så, vad tror ni om den närliggande självmordsstatistiken med ovan sagda i åtanke!?
Citera
2020-03-06, 21:40
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Tänkte mer globalt. Detta nya virus, som alltså heter SARS-cov-2 kan ge upphov till liknande lungskador i allvarliga fall, som SARS gjorde på sin tid. Det händer när immunförsvaret ballar ur.

Jag läste om lungfibros nu - det är en kronisk sjukdom som successivt blir värre och oundvikligen dödar. Drabbar bland annat de som jobbat med asbest. Livskvaliteten kan inte vara hög de sista åren.

Risken finns alltså att mängder av överlevande Coronapatienter kolar av skadorna inom några år.

Jag hoppas jag pusslar ihop bitarna rätt här - jag kan också ha fel. Eller snarare, jag hoppas verkligen jag har helfel.
Jag vet inte. Är särskilt intresserad av lungsjukdomar iom rethosta jag fick förr och en bekant som hade problem i många år som antagligen tog död på honom efter att det kickar igång en autoimmun sjukdom. Så jag tänker mer kring vad som kan sparka igång sarkoidos (som i sällsynta fall slår på hjärnan). Skulle eventuellt influensa virus kunna starta autoimmuna sjukdomar? Det är bara lösa funderingar men jag är som sagt intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in