2020-03-06, 14:20
Medlem
Nihennas avatar
Nu har antal allvarliga/kritiska fall i världen gått ner ytterligare en procent, från 16% till 15%
Citera
2020-03-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Helt vansinnigt att köra Mellon med publik.

Det är många människor som ska till Globen även på genrepen i kväll och imorgon eftermiddag.
Men jag hoppas att åtminstone hälften av dom som köpt biljetter är kloka och stannar hemma eller att de ansvariga tar fram förnuftet och evenemanget körs utan publik.

Förutom lördagens tv-sända show, som brukar locka en publik på runt 35 000, är även två genrep öppna för allmänheten inplanerade, ett på fredagskvällen och ett på lördagseftermiddagen, som brukar locka mellan 20 000 och 30 000 besökare.

Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Men det blir ju fina rubriker efter ett tag "MELLON GAV MIG DÖDSSMITTAN!

Tagga ner några skopor. Det är inte pesten vi pratar om....
Citera
2020-03-06, 14:21
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick1001
Nu kommer en hel busslast från norra Italien med skidåkare som åkt skidor från 29/2 till i morgon Lördag att anlända till Skara och Lidköping nu på Söndag.
"Vi är inte rädda att bli sjuka", utalar sig någon.

Någon utalar sig också om att det är större risk att bli smittad i Skaraborg än i norra Italien av Corona virus.

https://www.nlt.se/2020/03/05/buss-fran-norra-italien-anlander-till-lidkoping/?auth=true

Hur naiva är folk?

Varför släpps dessa människor in i landet?

Vad fan håller Sverige på med?
Citera
2020-03-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nu har antal allvarliga/kritiska fall i världen gått ner ytterligare en procent, från 16% till 15%

Det var ju bra, men också förväntat. Så länge takten av fall exploderar så kommer det fortsätta. MEN...
Citera
2020-03-06, 14:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Nu har jag hamstrat dasspapper så jag klarar mig till imorgon. Man vill ju inte hamna i en australisk situation.
Citat:
Coronavirus outbreak sparks toilet roll panic

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-toiletpaper/rationing-and-robbery-coronavirus-outbreak-sparks-toilet-roll-panic-idUSKBN20T0YG
Citera
2020-03-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Inom sjukvården finns det mycket forskning om att det hjälper men naturligtvis inte inom kollektivtrafiken. Många länder gör det ändå för dom brukar sunt förnuft. Dessutom är det ju som Tegnell själv säger, det att vissa åtgärder visar handlingskraft och lugnar folk. Här riskerar man att kolletivtrafiken förlorar fler kunder än nödvändigt och blöder ekonomiskt ännu mer. Hur han tänker är en gåta och personligen ska jag försöka att inte gnälla på honom mer nu, jag orkar inte och det är som det är (för sent).

Det finns rimligtvis studier som han lutar sig mot vilka visar att det inte har någon signifikant betydelse. Sjukhusmiljö och kollektivtrafiken är trots allt väldigt olika miljöer. Jag tycker inte det låter särskilt konstigt. Om folk står och hostar och snörvlar så hamnar viruset på säten, stolpar etc oavsett handsprit.

Vad är för sent? Det ska bli intressant att se om antalet nya smittade börjar minska om ett par dagar när inkubationstiden går ut, vilket AT hävdar.
Citera
2020-03-06, 14:23
Medlem
Det kan ju inte bara vara från södra sverige som åkt till Italien??
Citera
2020-03-06, 14:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Jaha, så 40 min är normalt. Det visste jag inte, använder inte telefonen i princip.

Ja, det är högst normalt.

Dock var det 2h för någon vecka sedan, vid ett visst givet tillfälle.

Om det är normalt just nu indikerar det att inte fler än vanligt har en fis på tvären eller undrar när vårdcentralen öppnar på måndag.
Citera
2020-03-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det är ju exakt det de gjort i Kina. Samt att de har kremerat smittade eller misstänkt smittad, de flesta döda.

Var du där? Såg du det med egna ögon? Just hemkommen?
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför släpps dessa människor in i landet?

Vad fan håller Sverige på med?
Vi öppnar våra hjärtan.
Citera
Avslutad
Hörde av en som håller till på prepperforum innehållandes vad många skulle betrakta som människor som inte har alla hästar hemma..att där är man verkligen skadeglada åt att svenskarna står med hakan nere. Men så klart om var och varannan mobbat mig som en sinnessjuk prepper och nu kommer springandes med andan i halsen och desperat undrar vad de ska göra. Ja, då vore nog också jag lite skadeglad.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeb77
(Dödsfallet) och det har vi ju inte an....

59 Nya fal i belgien idag minst 5 st skolbarn 10år den minsta.
Var inte solklart från ursprungsposten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in