2020-03-06, 21:16
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Något positivt iallafall.
www.hd.se/2020-03-06/tiotals-miljoner-extra-satsas-pa-att-bekampa-corona-i-skane
Är det samma Sonesson som tidigt agerade för Hässleholms bästa? Har för mig något sånt men det var nån vecka sen så mycket har passerat förbi.
Citera
2020-03-06, 21:16
Medlem
Dbloodss avatar
Bra intervju med CEO of the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations Dr Richard Hatchett

Explains the long-term dangers of the Covid-19 coronavirus - saying it's the scariest outbreak he's dealt with in his 20-year career.

https://www.youtube.com/watch?v=dcJDpV-igjs
Citera
2020-03-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Anders tegnell sa det igår.
Jo, jag vet men har folk börjat tro på honom nu helt plötsligt? eller är du sarkastisk?
Citera
2020-03-06, 21:18
Medlem
Norrbotten, misstänkta fall https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/misstankta-coronafall-i-norrbotten
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Bra intervju med CEO of the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations Dr Richard Hatchett

Explains the long-term dangers of the Covid-19 coronavirus - saying it's the scariest outbreak he's dealt with in his 20-year career.

Den bästa intervjun om ämnet.
Att jämföra den mannen med Tegnell är som att jämföra natt och dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Jo, jag vet men har folk börjat tro på honom nu helt plötsligt? eller är du sarkastisk?

Jag är naturligtvis sarkastisk - det var det sjukaste uttalandet jag hört på länge.
Citera
2020-03-06, 21:19
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods

första informationen om detta virus som innehåller saklighet och förnuft

förstår att britterna lämnat hönshuset EU
Citera
2020-03-06, 21:20
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ju vara som jag tidigare föreslog, en superspridare på en skidort som många svenskar har besökt.
Mycket möjligt och i så fall kan man undra varför man inte ser några spekulationer i pressen. Är MSM korkade, vettskrämda eller beordrade till tystnad tro?
Kan vi ens tro att myndigheten har efterforskat och hittat denne? Går de isf ut och söker dem som de vet har varit i kontakt med denne? Jag har en obehaglig förnimmelse av att så inte är fallet...
Citera
2020-03-06, 21:21
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Bara början! Stockholm kommer explodera i smittade människor inom ett par veckor. Att dom inte ställer in melodifestivalen med publik är fullständigt ofattbart. Danmark med färre fall än Sverige har gjort det och mycket annat bra för att förhindra spridningen. Här i Sverige kör vi på som vanligt. Hoppas folket inte glömmer dessa stolpskott som tar dessa beslut som kommer döda nära och kära!
Äh, låt dem stå där hoppa upp och ner i sina munskydd, (såna är nog hårt på modet vid det laget).
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4
"20200306, Folkhälsomyndighetens generaldirektör: Någon smittspridning av covid-19 sker i dagsläget inte i samhället i Sverige."

Detta uttalande stödjs av att samtliga bekräftade fall är importerade från Italien/Iran/Kina eller anknutna till dessa. Ok...

Men nyss skrev en person på aftonbladets chatt något logiskt.

"Fast anledningen till att vi endast har importerade fall är ju att vi endast testat för det. Du blir inte inkallad för test om du endast visar symptom utan att ha varit i utsatt område..."

Som man frågar får man svar, kan man säga.
Fast om vi skulle ha allmän smittspridning så skulle nån av dessa till slut behöva läkarvård och då skulle det uppdagas. När detta sker kan man aldrig veta. Kanske har det redan börjat. Men några bevis finns inte så storskaligt lär det inte vara även om det skulle ha börjat. Så ännu kan man anta att vi inte har allmän smittspridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany

Han är en av de främsta personerna inom epidemiologi i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
På en del orter ja men vi vet att många inte gör det, bara att läsa dagens gratisartikel i DN.

Vilken artikel menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in