2020-03-06, 21:40
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Som sagt, du klarar inte av att motbevisa det. Typiskt miljöpartister. Ni kommunister gör allt för att hävda er, men klarar inte ens av de elementära kunskaperna här i livet. Min lilltå har högre IQ än vad du har. När man diskuterar med dig förstår man hur Sheldon Cooper känner sig.

Nej, men du har möjligen en IQ något högre än en fiskmås, de behärskar modermål ännu sämre än du faktiskt. Kolla själv vart våra coronafall kommer ifrån. Det är minst 75% Italienresenärer, inte Iran som du sa.
Citera
2020-03-06, 21:40
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Kommer inte drabba alla. Men många av de som överlever allvarlig lunginflammation som orsakas av detta virus riskerar permanenta skador av den här typen.

Jag hörde att någon kallade SARS-skadorna för lungfibros. Jag hoppas denna person bara var slarvig med ordvalet, men det känns olustigt.

Jaha okej. Hur undviker man att inte få lungfibros?? Jag röker inte. Däremot har jag en inflammatorisk tarmsjukdom och tar immunsänkande medicin Azatioprin!
Citera
2020-03-06, 21:41
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Vad tyder på att vi har allmän smittspridning?
Skövde har det ju bevisligen. En person, av media kallad Johan, som på eget initiativ åkte hela vägen till Karlstad för att bli testad(blev nekad hemma eftersom han inte varit ute och rest på rätt ställe) är smittad. Han har inte hittats i någon spårning.
Senast redigerad av coronakontot 2020-03-06 kl. 21:49.
Citera
2020-03-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag kan göra matten åt dig om du tycker det är svårt: 0 svenskar har smittats i Kina eller av kineser.

Det står för fan mars i kalendern - ska du smyga omkring och undvika någon idag så är det väl folk med persiskt utseende och välmående hurtig svensk medelklass.

Kvinnan i Jönköping som smittades först smittades i Kina, i Wuhan. Med hon var ju iofs född i Kina, men svensk medborgare.
Citera
2020-03-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
https://www.dn.se/sthlm/personal-pa-danderyds-sjukhus-som-var-i-kontakt-med-smittad-testas-inte/

Är det en superavancerad procedur att testa för smitta eller? Eftersom de inte ens testar sjukhuspersonal som varit i kontakt med smittade.

Känns som FHM fått politiska order om att vi nu har chansen att lösa pensionsproblematiken...
Du menar därför höjning med 600 till årskiftet, blir lätt och genomföra?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Vet inte hur du menar riktigt. "Bleed air" är helt enkelt luft med högt tryck som man "tappar av" från motorernas turbiner för att trycksätta kabinen och ventilera den. Man kan bara återcirkulera luften till en del (annars skulle koldioxidhalten stiga och syrehalten sjunka). Luft med övertryck måste man ha eftersom kabintrycket är högre än trycket i omgivande luft.

edit: Du kanske menar att luften är såpass varm att den förstör virus?

Exakt

Lyssna på den här mannen, och jag går i godo för att han vet vad han talar om, 6:39 in i klippet.

Blancolirio talar lite om hur det fungerar med luften i kabinen samt virus i luftsytemet.

Ja, värme, det är vad jag fiskar efter, "bleed air" är varm, mycket varm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han säger 250 smittade I NORDEN!!!! Skaffa hörapparat....

( såg att en annan också korrigerat, så nu kan du börja andas lugnt igen?)
Ge det 48 timmar så har vi 250 smittade i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Skövde har det ju bevisligen. En person, av media kallad Johan, som på eget initiativ åkte hela vägen till Karlstad för att bli testad(blev nekad hemma eftersom han inte varit ute och rest) är smittad. Han har inte hittats i någon spårning.

Kanske varit i kontakt med någon som smittats utomlands
Citera
2020-03-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Vad gör dom om någon börjar visa symptom på coronaviruset under föreställningen?
Sätter tiotusentals i karantän i Globen eller hur har de ansvariga tänkt?

De kör och hoppas på det bästa. Precis som med Vasaloppet. Tror hjärntrusten tänker att det kommer bli allmän smittspridning i hela Sverige och att det inte gör något om smittan inte dröjer. Man ska ändå igenom skiten. Storebror har valt väg. Tror det blir ett vägval som kommer diskuteras i årtionden och FMH kommer att läggas ner och ersättas av något fräschare. Kanske danska konsulter?
Citera
2020-03-06, 21:44
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Senaste rapporten, tippar på att vi passerar 200-strecket på måndag...

Totalt 137 fall:
• Region Stockholm: 80
• Västra Götalandsregionen: 14
• Region Skåne: 14
• Region Värmland: 13
• Region Uppsala: 5
• Region Jönköpings län: 8
• Region Örebro län: 1
• Region Gävleborg: 2
Citera
2020-03-06, 21:45
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
23 fall i Danmark enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Tack, då har Sverige mest fall i Norden.Det var en bra sida
Senast redigerad av welcometoreality 2020-03-06 kl. 21:48.
Citera
2020-03-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, men du har möjligen en IQ något högre än en fiskmås, de behärskar modermål ännu sämre än du faktiskt. Kolla själv vart våra coronafall kommer ifrån. Det är minst 75% Italienresenärer, inte Iran som du sa.

Jag har inte slängt mig med några siffror i öht. Så jag kan omöjligen ha gjort det påståendet. Jag skrev däremot att det var en hel del från Iran och personer i anslutning till dessa. En j-a skillnad. Och jag skrev att medelklassvenskar och pensionärer knappast åker till Iran. Eller har jag fel? Du läste in något du önskar att jag skrev och nu försöker du slingra dig genom att hitta på saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in