Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Haha, ja, känner personligen ett par Fredinare, men vet inte hur vanligt namnet är.
Dessa går jag dock i god för 😀
Har ett svagt minne av att diskussionen varit uppe för länge sedan. Letat i söket efter ett inlägg där det stod något om att han höll på med flygplan, men det har jag kanske drömt.
Det fanns ju en Tore F också. (EAP)
Javisst, ibland måste man tänka fritt. Leif Fredin (festprisse vid mordplatsen), DF (utpekad i bok), Tore F (EAP).
Det finns, som du säger, många Fredin. Jag har nog också känt nån Fredin någon gång. Men det vore ju kul att få veta om dessa tre eller två av dem var släkt på något sätt. Det kanske saknar betydelse, men jag tror på att vända på alla tänkbara och otänkbara stenar.
Jag läste i alla fall om förhören med Leif Fredin igen. Det var längesen jag läste dem.
Även jag tycker att storyn är lite konstig. Den känns tillrättalagd. Folket i bilen var okända för honom, de stannade inte till vid Björkman när de körde förbi, den våldtagna flickan var i ett förhör inte berusad och i ett annat förhör påverkad av alkohol eller narkotika...
LF säger också att han tittat på flickans id-kort? Är det första tanken när man ska hjälpa någon stackars kvinna som blivit våldtagen? Första och enda tanken är väl att ringa polisen? Men visst, han kanske ville ringa hem till hennes föräldrar.
Det här med att kvinnan sömndrucken ska ha sagt "ja då lyckades pelle till sist..." är också väldigt underligt. Och på polisens fråga om vem denne pelle kunde vara svarar han så där lite försåtligt att han tror att pelle kan ha varit flickans pojkvän.
Det är den här pelle som är misstänkt tydligen.
Den berusade LF var naturligtvis inte konkret inblandad i Palmemordet. Det skulle jag inte alls tro. Men han drar en historia som tyder på att han vill dölja något. Frågan är bara vad.