2020-03-05, 23:33
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Sånt där måste gå genom offentlig upphandling, så det finns ingen myndighet som kan turboexpediera något sådant.

Inte ens vid såna här lägen? Fasen, kanske ska vända sig till VC:s. Problemet är att det inte finns något vinstintresse i projektet, men en hel del kostnader för att genomföra snabbt.
Citera
2020-03-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Är det en flashback fjant som talar illa om en man som haft rätt i nästan allt?

Du skall enbart vara tacksam att vi har så kompetenta tjänstemän i Sverige och att vår dödssiffra är noll. Men mest fantastiskt är att vi ännu inte haft ens något allvarligt/kritiskt fall i Sverige ännu! Jag skall tala om för dig, din fjant, varför det är så: Jo, i Sverige känner de flesta, i motsats till dig, förtroende för myndigheterna. Därför väljer de att kontakta vården så fort de känner symptom, och får därmed sin behandling emot covid-19 på ett tidigt stadium

Så är det inte i alla länder. I Tyskland har folk hållit sig undan tills de tvingats söka vårt. Säkert ännu värre i Italien, där dödstalen förskräcker!
Ehh... Jag pratar om att vi har NOLL förtroende för Anders Tegnell din ****.

Att Sveriges befolkning sköter sig hittills är för att vi fattar och inte är naiva. Alltså inte lyssnar på såna som Anders. Var inte som Anders.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scumbagno1
Jag undrar hur stort mörkertalet är

Jag personligen uppskattar att antalen smittade och döda pga detta dödliga viruset runt om i världen är minst 5 gånger större än de officiella siffrorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Köp "skitmasker" special price "only for u"900sek apoteket.C-95 uppköpta av myndigheterna får mitt 10-pack 28/5 men då ligger jag nog i trä frack eller plast zipper.

Övertid för alla begravningsentreprenör deluxe!
Såg något klipp på youtube om en survivor i djungeln, jäkeln knorrade tunna grenar och lyckades pyssla ihop en jädra ansiktmask. Han såg väldigt nöjd o belåten ut med sin prestation!
Problemet va bara att jag såg att han kunde äta typ chicken mc Nuggets i springorna på masken så tvivlar på att den ger honom något skydd alls.

https://youtu.be/cDHQJZgl434
Citera
2020-03-05, 23:35
Medlem
VARNING!!!

För dumhet. Eftersom ingen här verkar reagera, så skriver jag detta igen:

Aktuellt ikväll (och andra media som ExpreSsen.se) har reportage från en snubbe som heter Kjell Mo och är smittad med corona.

Han säger att myndigheterna är bra, att man får vård och att allt är som en förkylning.

Vad som INTE sägs alls är att han jobbar på Regeringskansliet, är i tjänst, och ansvarar/ansvarar för Sveriges krisberedskap i sådana här ärenden.

FÖRSTÅR inte läskretsen här vad detta innebär?
Citera
2020-03-05, 23:35
Medlem
Stenballes avatar
Officiellt har Nordkoreas inga coronasmittade alls - noll.
De stängde visserligen gränsen väldigt tidigt, men jag tror ändå inte för fem öre på deras "nolla".
Största smittmörkningen hittills?
Är detta ett dråpslag för landet, saknar det betydelse eller kommer de på något sätt att utnyttja det?
Citera
2020-03-05, 23:36
Medlem
Smittevernoverlegen i Oslo frykter store virus-mørketall
Smittevernoverlegen i Oslo mener at tallet på smittede av koronavirus i Norge kan være 10 til 100 ganger høyere enn de offisielle tallene viser.
https://www.nrk.no/norge/frykter-at-10-til-100-ganger-som-mange-kan-vaere-smittet-av-koronaviruset-1.14931066

Danmarks patient nul er rask og ude af karantæne: - Nu er jeg fri
Den første dansken som blei smitta av koronaviruset, er no friskmeld
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-05-danmarks-patient-nul-er-rask-og-ude-af-karantaene-nu-er-jeg-fri
Citera
2020-03-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Alltid lätt att vara efterklok. Nu har vi den situation vi har och måste göra det bästa av den. Var konstruktiv och titta framåt.

Vaddå efterklok din idiot? Gå tillbaks till mina inlägg som jag skrev i januari. Det är du och dina gelikar som är ansvariga INTE vi här som har skrikit oss hesa i 2 månader.

Finns inget konstruktivt i att ledningen av landet nu genomför ett folkmord på befolkningen.

Nu skriver Tegneol om hur han är mobbaf, exakt som en narcissist eller psykopat skulle gjort. Skadar andra sedan säger personen att det var juu deee som skadade mig, som retade mig.
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-03-05 kl. 23:40.
Citera
2020-03-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Kinas insatser stoppade en katastrof och Corona-viruset är betydligt värre än vanlig influensa, varför ljuger du?

De uppoffringar som görs för att stoppa det är nödvändiga.

Oklart om de gjort det dock. NASA:s satellitbilder visar på enorm nedgång av utsläppen från Kina. D.v.s. landet verkar stå helt still. Ett land som Sverige har 10x lättare med smittspårning eftersom inte invånarna är rädda för myndigheterna. Undantaget är i huvudsak de som har ett ursprung från andra länder där det inte går att lita på myndigheterna.

D.v.s. importfallen av Covid-19 från Italien tror jag vi har hyfsad god möjlighet att begränsa spridningen från (svensk övre medelklass), men det blir värre med de par tusen Iranier som ska hem, och det var fullständigt idiotiskt att stänga flyget från Iran för då hade vi åtminstone haft någon koll på vilken väg de tog. T.ex. koll på passagerarlistor och screening samt information på flygplatsen. Men där ville man väl vinna politiska poäng hos folket misstänker jag.
Citera
2020-03-05, 23:38
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
VARNING!!!

För dumhet. Eftersom ingen här verkar reagera, så skriver jag detta igen:

Aktuellt ikväll (och andra media som ExpreSsen.se) har reportage från en snubbe som heter Kjell Mo och är smittad med corona.

Han säger att myndigheterna är bra, att man får vård och att allt är som en förkylning.

Vad som INTE sägs alls är att han jobbar på Regeringskansliet, är i tjänst, och ansvarar/ansvarar för Sveriges krisberedskap i sådana här ärenden.

FÖRSTÅR inte läskretsen här vad detta innebär?
Jo och det är därför jag fortsätter att citera det du skriver. Och lägger in denna som bonus: https://www.fhs.se/sc/profilsida.html?identity=400.516db7771614259560644 4f8
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Jag personligen uppskattar att antalen smittade och döda pga detta dödliga viruset runt om i världen är minst 5 gånger större än de officiella siffrorna.

Jag uppskattar att dem tillfrisknande är 5 gånger större.
Citera
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Officiellt har Nordkoreas inga coronasmittade alls - noll.
De stängde visserligen gränsen väldigt tidigt, men jag tror ändå inte för fem öre på deras "nolla".
Största smittmörkningen hittills?
Är detta ett dråpslag för landet, saknar det betydelse eller kommer de på något sätt att utnyttja det?
Sverige mörkar mycket kring detta, då lär även NordKorea göra det. Hörde någonstans att dom hade avrättat någon person som visade symptom. Det är ju ett sätt att lösa det på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in