Citat:
Ursprungligen postat av
givemeyourmoney
det är så klart att ju fler skydd du har desto mer skyddad är du, dom som forskar på dom mest farliga virusen i världen har trycksatta dräkter, men det gör ju inte skyddsutrustningen som används i vården värdelös, fan folk är helt pantade.
Det är som att säga för att din bil inte har krockkuddar ,så är det ingen idé att använda bilbältet.
Om du ska boxas med någon är det bra att ha tandskydd. Om någon ska drämma till dig i ansiktet med ett brännbollsträ hjälper tandskyddet förvisso, men du kommer ändå göra illa dig rejält.
Det jag kan säga till ansiktsmaskernas fördel är att du antagligen inte pillar dig i ansiktet med smutsiga fingrar lika mycket, det kan faktiskt hjälpa en del om man har svårt att låta bli den ovanan. Om det nu inte är så att masken är obekväm så att det slutar med att du är där och petar mer än vanligt såklart...
Men om jag står och väljer mellan att köpa ansiktsmasker för 500 kronor styck på blocket, eller lägga samma pengar på att storhandla konserver eller apoteksvaror så jag slipper röra mig lika mycket ute bland folk den närmsta tiden, så vet jag i alla vad jag skulle prioritera för att minimera risken att smittas.